Ongelmana on siis, että vedättäessä painettaessa konehuoneesta alkaa kuulumaan terävää naputusta. Pintakaasulla ajettaessa eikä paikallaan kierrätettäessä ongelmaa ei esiinny.
Päästöarvot katsastuksessa ok ja tehot tuntuisi olevan tallella. Moottorijarrutuksessa välillä "polttaa putkessa". Ei näyttäisi sekottavan öljyjä ja nesteitä.
Vaihtoehdoiksi epäilisin kansipahvia tai sytkän ajoitusta tai laihalla käyntiä.
Edellinen omistaja ajanut pääasiassa 95 -oktaanisella, laitoin tankkiin 98:a, mutta ongelma ei muuttunut.
1.8 kaasutin kone nakuttaa vedättäessä (vm -90)
Valvoja: ffp jäsenet
Mulla taitaa olla vähän samanlaista ongelmaa. Koneena juuri tuo 1.8 kaasari. Mulla pieni nakutus kuuluu paikallaan kierrätettäessä, mutta ei kuulu koko kierros alueella. Vedätettäessä kuuluu juuri sellainen terävä naputus ja sekin vain tietyllä kierros alueella. Tehot kyllä tuntuu olevan tallessa, mutta päästöjä en ole vielä mittauttanut. Mulla kyllä kuulostaa välillä siltä kuin putki suhisisi alku päästä, joten saattaisiko pakosarjassa olla halkeama.
Edit: Jos saan tässä samassa kysyä niin mistäköhän saattaisi johtua, että auto saatta käydä joskus kylmiltään kolmella pytyllä. Kylmiltään jos erehtyy painamaan kaasua liikaa niin pudottaa yhden pytyn pois pelistä. Lämpimänä ei ole mitään ongelmia. Virranjakajan kansi ja tulpat on vaihdettu, mutta eivät juuri vaikuttaneet. Aluksi kyllä kävi tasasemmin uusilla tulpilla vaikka kävi vain kolmella. Voiko tällä nakutuksella ja kolmella käymisellä olla jotain yhteyttä?
Edit: Jos saan tässä samassa kysyä niin mistäköhän saattaisi johtua, että auto saatta käydä joskus kylmiltään kolmella pytyllä. Kylmiltään jos erehtyy painamaan kaasua liikaa niin pudottaa yhden pytyn pois pelistä. Lämpimänä ei ole mitään ongelmia. Virranjakajan kansi ja tulpat on vaihdettu, mutta eivät juuri vaikuttaneet. Aluksi kyllä kävi tasasemmin uusilla tulpilla vaikka kävi vain kolmella. Voiko tällä nakutuksella ja kolmella käymisellä olla jotain yhteyttä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”