1.3 --->2.0 swap. ongelmia ja säädöksiä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

1.3 --->2.0 swap. ongelmia ja säädöksiä?

ViestiKirjoittaja tepi3 » 4.4.2009 20:40

Eli ongelman nimi on tämä:

-Seatti menee osiks ja tekniikka siirtyy mun ensi rakkaaseen, 1.3 G2 pakettiin, tekniikka ei ole ongelma, vaan lähinnä mitä ongelmia tulee leimaamisessa?

Prosentteja tulee, mutta se ei varmaankaan ole se majore problem, vaan mitä tossa tulee eteen? mitä lappuja pitää olla jos vaihtaa jarrut, koneen, madaltaa, yms. mitä nyt sitten lain säädännön puitteissa saakaan tehdä.

Eli suameks sanottuna, autosta ei jää muuta kun vanha kori, kaikki muu vaihdetaan/ uusitaan.

pitikö muuten olla toi kallistuksen vakaaja taka akselissa?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 4.4.2009 20:50

Eka ku vaihtaa moottorin niin katsotaan sen vakio tehoista verrokki kakkisen malleista.
Oletetaan että verrokki olis g60.
Silloin vaihtoon pitää laittaa alustan osat ja jarrut vastaamaan g60.
Käsittäen myös vakaajat sun muut hilppeet mitkä alustan osiin nyt kuuluukin.
Voimansiirto tulee varmasti riittävänä tuosta 2 litraisesta. (varmaan jarrutkin ovat riittävät.)
Ja sitten vain 20% tehorajalla penkittämään.
Lapuista en osaa sanoa, että mitä tarkalleen tarvitsee.
Jotain todistuksia vertailukohteesta että mitä tarvitsee vaihtaa ja myös uudesta tekniikasta,
että mikä on ja mistä on.

Näin kärjistettynä.
Muut lisäilköön ja korjatkoon tarpeen tullen.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 4.4.2009 21:32

Jos toi toledo on mk1 toledo niin helpoimmalla pääset kun tyrkkäät seatista etu ja taka-akselit suoraan kakkikseen.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 4.4.2009 21:52

tais olla toi Tohelo mk1 vm. oli -92 eli ekoja Seatteja...

juu, kaikki tulee muuten seatista, alustaa myöden, mutta tosiaan ajattelin selvitellä hieman pohjatietoja ennen kuin rupean projektiin.

Löysin netistä tommosen kopion mallikohtaisista vaatimuksista jarruille, yms. sen mukaan jos laittelee, niin eiköhän onnistu.

Ja ei sitten tarvii kommentoida että, miks en osta valmista G60 koria... EI oo rahaa, eikä sydäntä... ja hieman oon tämmönen rakentelija luonne... =)

Missäs sitä sitten "Penkitetään"? tiedä suurin piirtein mitä toi tarkottaa, mutta missäs tätä vois teettää Keski-suomen alueella? ja onko pakollista, jos on tarvittavat todisteet vaihdetuista osista?

^^ oon ymmärtänyt että ei ole penkitys ihan ilmasta...^^

ja mulle riittää noi "pershepatkin..."

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 4.4.2009 22:37

Miksikäs tuo pitäis penkittää jos pitää koneen aivan vakiona?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 4.4.2009 22:52

Juu ei tarvii kuin olla todistus moottorin alkuperästä.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 4.4.2009 23:21

115hv kasitappi kakslitranen menee kyllä ihan gti:n verraten, ja tuossa tapauksessa seatin jarrut(akselistot) kelpaa leimalla. Osavertailulista ja seatin rek. ote mukaan leimalle. Ei tarvi penkittää mutta jos haluaa niin motest tarjoilee palveluitaan keskisuomessa.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 4.4.2009 23:42

Juu mä ilmoitin vaan tuon penkityksen sen takia jos tehot olisi kovemmatkin.
Ei mitään hajua ollu seatin koneen tehoista.
Eli jos siinä 115hv niin gti riittää vertailuna. Ja kaikki kannattaa hyödyntää seatista.
Jarrut, akselit, alustan osat muutenkin.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 5.4.2009 19:34

jep, tämä "kierrätys" oli suunnitteilla. Kiitoksia hyvistä vinkeistä kaikille, tottakai sitä pitää piristää jollakin, ainakin moottoria tulee ohjailemaan ton digifantin tilalle megasquirtti ja peltipakosarja ja katti pois välistä tietenkin. suuttimet päivitellään ja kansi "siistitään" ja sovitetaan.

mites tossa 2E koneessa oli noi venttiilit? oliko samat kun Gti mallin PB koneessa? oon kuullu myös että pelkkä nokka akselin vaihtokin voisi tehdä jo jotain...? siis Gti---> 2E. Vai tarviiko ?

Ei oo tarkotus ottaa irti 300hv+ vaan ehkä tommoset 130 hv. näillä parannus toimenpiteillä.

mitenköhän muuten toi aluperän todistaminen noiden muutosten jälkeen?

vai kannattaisko ensin swapata suoraan ja leimata, sitten korjailla " muutokset"?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 5.4.2009 19:48

Ite tein 1.8 90hp -> 2.0 2E ja juurikin ohjaus megalla ja peltisatsi niin toimi ihan kivasti mutta suuttimet alkoi käydä pieneks.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

Penkki papereita saa

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 6.4.2009 8:50

http://www.turbotec.com/

VW autolta pitäisi vissiin hankkia eroavaisuus todistus ainakin?!

Melkein itse käyttäisin alkuperäisellä 2E tekniikka ensin ja sen jälkeen vasta räveltäisin megan ja muut kiinni=)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 6.4.2009 9:04

Niinhän se kannattais tehä. Katti (tai ainakin katin kuoret) pitää olla paikoillaan.

Tero.N
-
Viestit: 55
Liittynyt: 25.7.2003 20:20

ViestiKirjoittaja Tero.N » 6.4.2009 14:29

Pitäisi onnistua ilman mitään maahantuojan kirjoittamaa eroavaisuustodistusta, nykypäivänä monenkaan merkin maahantuojat eivät moisia edes suostut kirjoittamaan vaikka mitä maksaisi niin hulluahan se olisi vaatia. Varaosaselvitys riittää tuon korvikkeena, se on myös aken kanta:

"Valmistajan tai valmistajan edustajan selvitys moottorin vaihdon edellyttämistä osista (mm. jarrut, akselistot, voimansiirto, jousitus). Selvitykseksi kelpaa myös varaosaselvitys eli listaus varaosien eroista moottorien välillä."

Moottorin speksit, alkuperän, yms. voi todistaa helposti kun on tiedossa luovuttaja-auton runkonumero. 1.7.1987 -> rekisteröidyssä saastemallin autossa tosiaan tarvitaan se katti putkeen mutta päästörajat ja mittaus on kuitenkin saastemallin mukaan joten ei paljon väliä mitä siellä katin sisällä on, konettakin saa muutella aivan vapaasti. Vähäpäästöseen sitten tarvitseekin vaihtaa kaikki päästöihin vaikuttavat osat ja itse kone koskemattomina ja koneen toki tulee täyttää samat päästöluokat kuin alkuperäinenkin moottori.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 6.4.2009 16:04

loistavia tietoja!! kiitos kovasti kaikille vastauksista. Toi katti homma on aikas hauska... mutta tällästähän se suomen lain säädäntö on... =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa