Eli ongelman nimi on tämä:
-Seatti menee osiks ja tekniikka siirtyy mun ensi rakkaaseen, 1.3 G2 pakettiin, tekniikka ei ole ongelma, vaan lähinnä mitä ongelmia tulee leimaamisessa?
Prosentteja tulee, mutta se ei varmaankaan ole se majore problem, vaan mitä tossa tulee eteen? mitä lappuja pitää olla jos vaihtaa jarrut, koneen, madaltaa, yms. mitä nyt sitten lain säädännön puitteissa saakaan tehdä.
Eli suameks sanottuna, autosta ei jää muuta kun vanha kori, kaikki muu vaihdetaan/ uusitaan.
pitikö muuten olla toi kallistuksen vakaaja taka akselissa?
1.3 --->2.0 swap. ongelmia ja säädöksiä?
Valvoja: ffp jäsenet
Eka ku vaihtaa moottorin niin katsotaan sen vakio tehoista verrokki kakkisen malleista.
Oletetaan että verrokki olis g60.
Silloin vaihtoon pitää laittaa alustan osat ja jarrut vastaamaan g60.
Käsittäen myös vakaajat sun muut hilppeet mitkä alustan osiin nyt kuuluukin.
Voimansiirto tulee varmasti riittävänä tuosta 2 litraisesta. (varmaan jarrutkin ovat riittävät.)
Ja sitten vain 20% tehorajalla penkittämään.
Lapuista en osaa sanoa, että mitä tarkalleen tarvitsee.
Jotain todistuksia vertailukohteesta että mitä tarvitsee vaihtaa ja myös uudesta tekniikasta,
että mikä on ja mistä on.
Näin kärjistettynä.
Muut lisäilköön ja korjatkoon tarpeen tullen.
Oletetaan että verrokki olis g60.
Silloin vaihtoon pitää laittaa alustan osat ja jarrut vastaamaan g60.
Käsittäen myös vakaajat sun muut hilppeet mitkä alustan osiin nyt kuuluukin.
Voimansiirto tulee varmasti riittävänä tuosta 2 litraisesta. (varmaan jarrutkin ovat riittävät.)
Ja sitten vain 20% tehorajalla penkittämään.
Lapuista en osaa sanoa, että mitä tarkalleen tarvitsee.
Jotain todistuksia vertailukohteesta että mitä tarvitsee vaihtaa ja myös uudesta tekniikasta,
että mikä on ja mistä on.
Näin kärjistettynä.
Muut lisäilköön ja korjatkoon tarpeen tullen.
tais olla toi Tohelo mk1 vm. oli -92 eli ekoja Seatteja...
juu, kaikki tulee muuten seatista, alustaa myöden, mutta tosiaan ajattelin selvitellä hieman pohjatietoja ennen kuin rupean projektiin.
Löysin netistä tommosen kopion mallikohtaisista vaatimuksista jarruille, yms. sen mukaan jos laittelee, niin eiköhän onnistu.
Ja ei sitten tarvii kommentoida että, miks en osta valmista G60 koria... EI oo rahaa, eikä sydäntä... ja hieman oon tämmönen rakentelija luonne... =)
Missäs sitä sitten "Penkitetään"? tiedä suurin piirtein mitä toi tarkottaa, mutta missäs tätä vois teettää Keski-suomen alueella? ja onko pakollista, jos on tarvittavat todisteet vaihdetuista osista?
^^ oon ymmärtänyt että ei ole penkitys ihan ilmasta...^^
ja mulle riittää noi "pershepatkin..."
juu, kaikki tulee muuten seatista, alustaa myöden, mutta tosiaan ajattelin selvitellä hieman pohjatietoja ennen kuin rupean projektiin.
Löysin netistä tommosen kopion mallikohtaisista vaatimuksista jarruille, yms. sen mukaan jos laittelee, niin eiköhän onnistu.
Ja ei sitten tarvii kommentoida että, miks en osta valmista G60 koria... EI oo rahaa, eikä sydäntä... ja hieman oon tämmönen rakentelija luonne... =)
Missäs sitä sitten "Penkitetään"? tiedä suurin piirtein mitä toi tarkottaa, mutta missäs tätä vois teettää Keski-suomen alueella? ja onko pakollista, jos on tarvittavat todisteet vaihdetuista osista?
^^ oon ymmärtänyt että ei ole penkitys ihan ilmasta...^^
ja mulle riittää noi "pershepatkin..."
115hv kasitappi kakslitranen menee kyllä ihan gti:n verraten, ja tuossa tapauksessa seatin jarrut(akselistot) kelpaa leimalla. Osavertailulista ja seatin rek. ote mukaan leimalle. Ei tarvi penkittää mutta jos haluaa niin motest tarjoilee palveluitaan keskisuomessa.
jep, tämä "kierrätys" oli suunnitteilla. Kiitoksia hyvistä vinkeistä kaikille, tottakai sitä pitää piristää jollakin, ainakin moottoria tulee ohjailemaan ton digifantin tilalle megasquirtti ja peltipakosarja ja katti pois välistä tietenkin. suuttimet päivitellään ja kansi "siistitään" ja sovitetaan.
mites tossa 2E koneessa oli noi venttiilit? oliko samat kun Gti mallin PB koneessa? oon kuullu myös että pelkkä nokka akselin vaihtokin voisi tehdä jo jotain...? siis Gti---> 2E. Vai tarviiko ?
Ei oo tarkotus ottaa irti 300hv+ vaan ehkä tommoset 130 hv. näillä parannus toimenpiteillä.
mitenköhän muuten toi aluperän todistaminen noiden muutosten jälkeen?
vai kannattaisko ensin swapata suoraan ja leimata, sitten korjailla " muutokset"?
mites tossa 2E koneessa oli noi venttiilit? oliko samat kun Gti mallin PB koneessa? oon kuullu myös että pelkkä nokka akselin vaihtokin voisi tehdä jo jotain...? siis Gti---> 2E. Vai tarviiko ?
Ei oo tarkotus ottaa irti 300hv+ vaan ehkä tommoset 130 hv. näillä parannus toimenpiteillä.
mitenköhän muuten toi aluperän todistaminen noiden muutosten jälkeen?
vai kannattaisko ensin swapata suoraan ja leimata, sitten korjailla " muutokset"?
Penkki papereita saa
http://www.turbotec.com/
VW autolta pitäisi vissiin hankkia eroavaisuus todistus ainakin?!
Melkein itse käyttäisin alkuperäisellä 2E tekniikka ensin ja sen jälkeen vasta räveltäisin megan ja muut kiinni=)
VW autolta pitäisi vissiin hankkia eroavaisuus todistus ainakin?!
Melkein itse käyttäisin alkuperäisellä 2E tekniikka ensin ja sen jälkeen vasta räveltäisin megan ja muut kiinni=)
Pitäisi onnistua ilman mitään maahantuojan kirjoittamaa eroavaisuustodistusta, nykypäivänä monenkaan merkin maahantuojat eivät moisia edes suostut kirjoittamaan vaikka mitä maksaisi niin hulluahan se olisi vaatia. Varaosaselvitys riittää tuon korvikkeena, se on myös aken kanta:
"Valmistajan tai valmistajan edustajan selvitys moottorin vaihdon edellyttämistä osista (mm. jarrut, akselistot, voimansiirto, jousitus). Selvitykseksi kelpaa myös varaosaselvitys eli listaus varaosien eroista moottorien välillä."
Moottorin speksit, alkuperän, yms. voi todistaa helposti kun on tiedossa luovuttaja-auton runkonumero. 1.7.1987 -> rekisteröidyssä saastemallin autossa tosiaan tarvitaan se katti putkeen mutta päästörajat ja mittaus on kuitenkin saastemallin mukaan joten ei paljon väliä mitä siellä katin sisällä on, konettakin saa muutella aivan vapaasti. Vähäpäästöseen sitten tarvitseekin vaihtaa kaikki päästöihin vaikuttavat osat ja itse kone koskemattomina ja koneen toki tulee täyttää samat päästöluokat kuin alkuperäinenkin moottori.
"Valmistajan tai valmistajan edustajan selvitys moottorin vaihdon edellyttämistä osista (mm. jarrut, akselistot, voimansiirto, jousitus). Selvitykseksi kelpaa myös varaosaselvitys eli listaus varaosien eroista moottorien välillä."
Moottorin speksit, alkuperän, yms. voi todistaa helposti kun on tiedossa luovuttaja-auton runkonumero. 1.7.1987 -> rekisteröidyssä saastemallin autossa tosiaan tarvitaan se katti putkeen mutta päästörajat ja mittaus on kuitenkin saastemallin mukaan joten ei paljon väliä mitä siellä katin sisällä on, konettakin saa muutella aivan vapaasti. Vähäpäästöseen sitten tarvitseekin vaihtaa kaikki päästöihin vaikuttavat osat ja itse kone koskemattomina ja koneen toki tulee täyttää samat päästöluokat kuin alkuperäinenkin moottori.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa