golf mk2 1.8i Rp

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

golf mk2 1.8i Rp

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 2.4.2009 10:20

Missä sijaitsee kyseisen auton tyhjäkäynti säädin ja voiko sitä jotenkin putsata itse vai pitääkö sinne aina ostaa uusi tilalle?

opa
-
Viestit: 491
Liittynyt: 23.7.2003 21:32

ViestiKirjoittaja opa » 2.4.2009 11:51

Kyseinen tyhjäkäynti "moottori" mötti sijaitsee siinä yksipisteruiskun jalan etupuolella jos katsot konetta keulasta päin.On kiinni ruiskunjalassa kolmella torx kantasella ruuvilla.

Mötistä lähtee pyöreä alkujaan ainakin kumisukalla suojattu sylinteri joka tönii kaasuvivustoa.
Moottorin koppa on muovikoteloitu mut kyllä sen kopan saa auki kun varovasti pienellä rukarilla niitä muoviklipsuja kevittelee.menevat kyllä helpolla poikki.

Sisältä löytyy sähkömoottori ja pari pientä muovista hammaspyörää joita voi koittaa puhdistaa mut omien kokemusten mukaan kun noi rupee kenkkuilee ei enää puhdistus oo auttanut vaan mötti on vaihdettava.

En kertonut kuinka auto oireilee mut jos kyseessä käyntivika ni koita ensin puhdistaa ja tarkistaa ton tyhjäkäynti moottorin sähköliitin ja se et johdot on ehjät.

samoin sökö lämpötila anturi saa ton tyhjäkäynti moottorin tekee omiaan eli sekin kannattaa tarkistaa on se sininen anturi siinä vesiletku hässäkässä.

Uusi tyhjäkäynti moottori maksaa motonetissa 57 ekeä.

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 2.4.2009 12:18

Kävin tuossa paikallisessa liikkeessä ottaa päästö arvoja niin sanoi että tyhjäkäynti kuulostaa oudolta. Juu eihän se kallis osa ole mutta ei sitä silti viitsisi ostaa.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 2.4.2009 13:52

Jos moottori käy normaalisti ja esim. ykkösellä liikkeelle lähdettäessä kierrokset nousee automaattisesti niin kyllä se toimii oikein, ei silloin kannata pelkän "kuulosta oudolta" perusteella vaihtaa osia.
Laita auto käyntiin ja työnnä ruuvarin kärki kaasuvivun ja tyhjäkäyntimoottorin karan väliin niin että kierrokset nousee ja pidä hetken aikaa - moottorin pitää laskea takaisin tyhjäkäynnille vaaikka ruuvari olisi välissä, ellei niin silloin on jotain vikaa. Myös jos nopeasti painaa kaasua pitäisi tyhjäkäyntimoottorin karan työntyä ulospäin.

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 2.4.2009 16:35

Kiitos, näillä lähdetään jatkamaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa