golf mk2 1.8i Rp
Valvoja: ffp jäsenet
golf mk2 1.8i Rp
Missä sijaitsee kyseisen auton tyhjäkäynti säädin ja voiko sitä jotenkin putsata itse vai pitääkö sinne aina ostaa uusi tilalle?
Kyseinen tyhjäkäynti "moottori" mötti sijaitsee siinä yksipisteruiskun jalan etupuolella jos katsot konetta keulasta päin.On kiinni ruiskunjalassa kolmella torx kantasella ruuvilla.
Mötistä lähtee pyöreä alkujaan ainakin kumisukalla suojattu sylinteri joka tönii kaasuvivustoa.
Moottorin koppa on muovikoteloitu mut kyllä sen kopan saa auki kun varovasti pienellä rukarilla niitä muoviklipsuja kevittelee.menevat kyllä helpolla poikki.
Sisältä löytyy sähkömoottori ja pari pientä muovista hammaspyörää joita voi koittaa puhdistaa mut omien kokemusten mukaan kun noi rupee kenkkuilee ei enää puhdistus oo auttanut vaan mötti on vaihdettava.
En kertonut kuinka auto oireilee mut jos kyseessä käyntivika ni koita ensin puhdistaa ja tarkistaa ton tyhjäkäynti moottorin sähköliitin ja se et johdot on ehjät.
samoin sökö lämpötila anturi saa ton tyhjäkäynti moottorin tekee omiaan eli sekin kannattaa tarkistaa on se sininen anturi siinä vesiletku hässäkässä.
Uusi tyhjäkäynti moottori maksaa motonetissa 57 ekeä.
Mötistä lähtee pyöreä alkujaan ainakin kumisukalla suojattu sylinteri joka tönii kaasuvivustoa.
Moottorin koppa on muovikoteloitu mut kyllä sen kopan saa auki kun varovasti pienellä rukarilla niitä muoviklipsuja kevittelee.menevat kyllä helpolla poikki.
Sisältä löytyy sähkömoottori ja pari pientä muovista hammaspyörää joita voi koittaa puhdistaa mut omien kokemusten mukaan kun noi rupee kenkkuilee ei enää puhdistus oo auttanut vaan mötti on vaihdettava.
En kertonut kuinka auto oireilee mut jos kyseessä käyntivika ni koita ensin puhdistaa ja tarkistaa ton tyhjäkäynti moottorin sähköliitin ja se et johdot on ehjät.
samoin sökö lämpötila anturi saa ton tyhjäkäynti moottorin tekee omiaan eli sekin kannattaa tarkistaa on se sininen anturi siinä vesiletku hässäkässä.
Uusi tyhjäkäynti moottori maksaa motonetissa 57 ekeä.
Jos moottori käy normaalisti ja esim. ykkösellä liikkeelle lähdettäessä kierrokset nousee automaattisesti niin kyllä se toimii oikein, ei silloin kannata pelkän "kuulosta oudolta" perusteella vaihtaa osia.
Laita auto käyntiin ja työnnä ruuvarin kärki kaasuvivun ja tyhjäkäyntimoottorin karan väliin niin että kierrokset nousee ja pidä hetken aikaa - moottorin pitää laskea takaisin tyhjäkäynnille vaaikka ruuvari olisi välissä, ellei niin silloin on jotain vikaa. Myös jos nopeasti painaa kaasua pitäisi tyhjäkäyntimoottorin karan työntyä ulospäin.
Laita auto käyntiin ja työnnä ruuvarin kärki kaasuvivun ja tyhjäkäyntimoottorin karan väliin niin että kierrokset nousee ja pidä hetken aikaa - moottorin pitää laskea takaisin tyhjäkäynnille vaaikka ruuvari olisi välissä, ellei niin silloin on jotain vikaa. Myös jos nopeasti painaa kaasua pitäisi tyhjäkäyntimoottorin karan työntyä ulospäin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa