Vw Passat 1.8i (yksipiste)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ER
-
Viestit: 5
Liittynyt: 4.9.2005 10:30

Vw Passat 1.8i (yksipiste)

ViestiKirjoittaja ER » 28.3.2009 17:07

Auto vuosi malli -88 eli siinä on se 1.8 yksipisterusiku moottori.

Vika on sellainen, että kun auton käynnistää kylmänä niin n.5min auto käy kuin kolmella tai ainakin huonosti. Tyhjäkäynti on n.500kierrosta ja juuri ja juuri pysyy sillä käynnissä. Kylmänä kun nostaa kierroksia kaasulla niin auto käy paremmin, mutta hieman röpöttää. Esimerkiksi jos autoa on pitänyt roikassa muutaman tunnin niin tällöin kone on jo sen verran lämmin että käy ihan hyvin, mutta jos ulkona on vaikka 0 astetta ja yön yli seisonut niin vika on sillonkin jo päällä.

Kun auto on käynyt joitakin minuutteja ja hieman lämmmennyt auto alkaa käymään heti paremmin ja tyhjäkäyntikin nousee sitten lämpiämisen mukana ja moottorin ollessa käyntilämmin on kierrokset normaalit 950rpm.

Jos jollain jolla on kokemusta ja tiedossa mistä vois johtua niin vinkkejä kehiin.

Ja sanottakoon nyt vielä, että en ole mikään "peukalo keskellä kämmentä" tyyppi joten autosta on tarkasteltu kaikki "helpot" kohteet kuten: tulpat,virranjakaja, alipaineletkut,tehostimen letku yms mitä yleensä käyntihommiin liittyy ja niissä ei ole häikkää.

Itsellä tulisi mieleen että vika on viallisessa moottorin lämpötila-anturissa tai sitten siinä joutokäyntisäädin yksikössä. Voiko sitä yksikköä siitä avata ja puhdistaa?

Vika ei ole iso eikä juuri haittaa auton käyttöä, mutta kiva ois tuokin saada kuntoon.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 28.3.2009 17:09

Tyhjäkäyntimoottori rikki, oireilee juuri noin. Tyhjäkäyntimoottorin voi avata, sieltä löytyy vähän elektroniikka,matoruuvi, sähkömoottori. Luultavasti sieltä on ns.matoruuvista menneet kierteet.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa