Tiedän, että aiheesta on kirjoitettu useamman kerran, mutta tälläistä ei ole ainakaan itselleni tullut vielä aikaisemmin vastaan.
Kyse on profiilin kulkineesta, oireet: sammuu satunnaisesti "veitsellä leikaten" kesken ajon, saattaa kestää ajaa 1m tai sitten 20km, sammumisen jälkeen käyntiin lähteminen on toisinaan todella vaikeaa, tai saattaa lähteä rullatessa uudestaan käymään, tai sitten lähtee vasta pienen odottelun jälkeen. Meno muuttuu yleensä joka tapauksessa todella nykiväksi, sammuu->käyntiin->sammuu->jne. Missään vaiheessa bensa ei ole kärynnyt, eli viittaisi bensan saantiin? Vika ei ole ilmennyt (vielä) kylmällä koneella, ja vika alkoi ilmetä ensin pieninä terävinä nykäisyinä silloin tällöin. Nyt on kyse jo vaikeammasta menemisestä.
Bensapumppu on vaihdettu ~60 000km sitten, en jaksaisi uskoa että se on poikinut uudestaan. Mutta miten pumpun rele oireilee? pystyykö sitä kotikonstein toteamaan hajonneeksi? Ja semmoisen huomasin, että kun auto on sammunut, kääntää virrat pois->päälle, mutta ei starttaa, niin bensapumppu surahtelee satunnaisesti, eli nostaa kerran paineet, mutta sitten saattaa rempata vähän välistä, eikä aina surise "loppuun asti" vaan todellakin vain pörähtää? Arvauksia?
Niin ja vikakoodeja ei anna.
E:Mitään tehottomuus ongelmia tai vastaavia ei ole, vääntää normaalisti ja vastaa kaasuun hyvin.
E2: Myös syttyosat on vaihdettu viime syksynä, Puola, tulpanjohdot,tulpat,v.jakajan kansi, pyörijä.
2E sammuu ja nykii, taas kerran. Johdot kateissa...
Valvoja: ffp jäsenet
2E sammuu ja nykii, taas kerran. Johdot kateissa...
Viimeksi muokannut Jarkko T, 10.4.2009 11:52. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
avuksi muille epäonnisille
Ja vikanahan oli tuo bensapumpun rele.
Niinpä niin
Ja palataan lähtöpisteeseen.. Eli oireet palasi ~1viikon jälkeen samanlaisina, pitemmän ajon jälkeen kone sammuu, ja toden näköisesti ajamisen "aika ikkuna" rupeaa pienenemään. Olisko kellään heittää mitään arviota, missä vika voisi olla? Kipinä tulee sammumisen aikana ja sen jälkeen, nyt on vaihdettu myös bensapumppu uuteen(taas kerran) sekä rele, das original VW osaan. Itku tulloo kohta tuon matolaatikon kanssa.
Tulikos sulla kipinä tulpalle?
Nyt on vaihdettu moottorinohjauksen rele (nro 30), ei vaikutusta.
Niin ja pystyykö tuohon jakajaan vaihtamaan hall anturin, kun varaosaliikkeet ei tunnista 2E koneen kohdalle hall anturia erikseen. AD-varaosa maailman myyjä kyllä löyti joltain boschin tukkurilta EHKÄ käypäisen anturin, mutta olisiko kenelläkään antaa anturin koodia suoraan, saisi varmuuden tuohon vaihto hommaan.
Nyt on vaihdettu moottorinohjauksen rele (nro 30), ei vaikutusta.
Niin ja pystyykö tuohon jakajaan vaihtamaan hall anturin, kun varaosaliikkeet ei tunnista 2E koneen kohdalle hall anturia erikseen. AD-varaosa maailman myyjä kyllä löyti joltain boschin tukkurilta EHKÄ käypäisen anturin, mutta olisiko kenelläkään antaa anturin koodia suoraan, saisi varmuuden tuohon vaihto hommaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 13 vierailijaa