A4 (b5) AEB lastun (epromin) vaihto?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

A4 (b5) AEB lastun (epromin) vaihto?

ViestiKirjoittaja cancermann » 18.3.2009 14:58

Tuli sen verran "tauhkaa" searchilla että kysäisenpä suoraan.
Eli jos ajateltais että olis MTM:n ohjelmalla varustettu eprom tarjolla melkoisen edullisesti, minkälainen homma on kyseinen satiainen saada ECU:un paikalleen?
Olen käsittänyt että tässä boksissa joutuu tinaamaan (?) eli vaihto ole yhtä simppeli juttu kuin esim. UrS4:ssä.
Kokemuksia?

Joo, saahan noita teetettyäkin, mutta kun on kyseessä piankin 12v vanha hoppa, niin ei viitsi laittaa satoja euroja tuollaiseen kikkailuun...

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 18.3.2009 18:17

Mulle laitto paikallinen "tv" korjaamo/huolto aikonaan passattiin tinaamalla lastun, mitään takuuta ne ei antanut. Aika riskipeliä mut onnistuu 50e ne otti siitä.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 18.3.2009 20:45

Noita 1.8T moottorien bokseja on sitten kymmeniä (satoja?) eri koodilla olevia, jos se lastu ei ole juuri sinun boksiisi tarkiotettu se ei todennäköisesti toimi. Itse en lähtisi kokeilemaan.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 18.3.2009 21:52

Eiks nyt tohon kannata tietenki tinata kannat kiinni, niin voi tarpeen tullen nopeasti
vaihtaa ohjelmaa vaikka vakioksi jos säätö ei onnistukaan. ;)

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 19.3.2009 2:10

Noita 1.8T moottorien bokseja on sitten kymmeniä (satoja?) eri koodilla olevia


Hyvä pointti kyllä...
Myyjä ei pahemmin eritellyt mihin boksiin kuuluu.
Sitten kun vielä tietäis mitä nuo erot noissa bokseissa on(?)...
Voiko tuo ahtoihin/tehoihin vaikuttava eprom olla sama, mutta eroa on sitten muualla? Jos joku tietää niin luultavasti tehtaan kätyri joutuu likvidoimaan jos se joku kertoo.
Kuitenkin noissa on erilaisia variaatioita anturoinneissa jne joista boksien (ja tyyppinumerointien) erot voi myös johtua, mutta...
Prkl, vois olla kohtuuhintainen kauppakassikiihdytin tarjolla jne :-D

Onko täällä kukaan koskaan suoranaisesti rikkonut mitään vääränlaisella lastulla (ei tarkoita voimansiiirtoa tms)?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 19.3.2009 7:19

Jos sinne lähtee mitään vaihtamaan tai edes kokeilemaan, niin ne vaihtokannat on kyl ehoton hankinta jos ei ole jo valmiina.
Se taitaa olla enempi ja vähempi tuurissaan että toimiiko eri boksinumeroiden lastut. Ite olen joskus vanhempiin 20vt purkkeihin kokeillut ja on toiminu niinku pitääkin, mutta olen myös kuullut että kaikilla ei ole ollut yhtä hyvä tuuri...
En kyl ite lähtis kovin kokeilemaan arpaonnea jonkun vanhan lutikan kanssa jos ei mitään vihiä ole sopivuudesta. Eihän noi tietysti montaa sataa maksa uutenakaan, mut halvin ratkasu vois olla ensin yrittää selvittä numeroiden perusteella että käykö se ristiin vaiko eikö.

audiman
-
Viestit: 63
Liittynyt: 31.8.2004 21:09

ViestiKirjoittaja audiman » 20.5.2009 16:48

Hyvä neuvo: älä edes kokeilla "väärällä" lastulla, siitä ei seuraa kuin harmia;)

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 21.5.2009 15:19

Kokeilu voi johtaa myös pysyvään checksum error vikaan, vaikka muuten toimisikin.
Ja vika ei poistu vaikka laittaa alkuperäisen epromin takaisin.
Kyseistä vikaa aikoinaan ilmeni myös MTM lastuilla vaikka oli autoon tarkoitettukin.
Checksum errorin voi kyllä korjauttaa muutamissa paikoissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa