Miten Polo 6N 1,4 8v ruutia lisää?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

samihaataja
-
Viestit: 188
Liittynyt: 5.5.2008 19:41
Viesti:

Miten Polo 6N 1,4 8v ruutia lisää?

ViestiKirjoittaja samihaataja » 16.3.2009 21:38

eli tarvis viisaamman neuvoa että rupeanko vaihtamaan esim TDi tai vastaavaa tekniikkaa polo 6N vai saisiko tuota 1,4 8v konetta jollain ja millä kutiteltua edes jonkun verran?! ja päästöistäkin pitäisi vielä mennä läpi :(

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.3.2009 23:17

Taitaa olla 1.4:n vaparin virittäminen huomattavasti kalliimpaa, kuin esim. vaihtaa sinne tilalle suoraan tehokkaampi moottori. Niin ja tosiaan vielä se päästö/katsastusjeesustelu siihen virittämisen päälle sitten. Jyrkkä vaparikone kun tahtoo olla vähän huono menemään päästöistä läpi.

Mites olis esim. GTI-polon 16V 1.6 pata tilalle? Aivan eri maata, kuin tuo 1.4...

samihaataja
-
Viestit: 188
Liittynyt: 5.5.2008 19:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja samihaataja » 16.3.2009 23:32

no joo tottahan se on :S no tuntuu olevan noi gti tekniikat vähän kiven alla, tai sitten en osaa etsiä oikeesta paikasta :D toi TDi nyt olis lähimpänä sydäntä, tulee kilometrejäkin jonkun verran kesässä...mut kaikki on vielä auki tekniikan puolelta (?)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 17.3.2009 0:26

Jos siihen koneeksi TDI:n saat laitettua niin tulee varmasti aivan loistava käyttöayto vaikka ihan vakiotehoisella koneella huomattavan väännön lisääntymisen takia. Ja kulutus on varmaan hyvin pientä. Tietysti vähän konetta kutittelemalla otat siitä vaikka 125kW/350Nm jolla sitten polon liikkuvuus onkin ihan toista luokkaa. Tämä on itseäni ainakin todella paljon kiinnostava projekti-idea. Mikäs tuossa korimallissa on ollut se isoin kone 1.9D??

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 17.3.2009 0:42

muistaakseni 1.9SDI ja saman kokoinen TDI on 6n polosesta löytynyt!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.3.2009 1:34

Helpottais spekulointeja jos kertoisit vuosimallin...

samihaataja
-
Viestit: 188
Liittynyt: 5.5.2008 19:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja samihaataja » 17.3.2009 14:50

no polo on vuosimallia -96 ja onhan noita esim variantti, sitä on TDI:tä... mei luulis joutuvan kauheesti paikoita muutella, kun keula periaatteessa sama kun tossa lyhyessä mallissa (?)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 17.3.2009 15:34

Ei ole oikein mitään samaa 6N ja 6K (classic/variant) Poloissa, esim. SDI-koneisissa koneen kiinnitykset on aivan erilaiset.

samihaataja
-
Viestit: 188
Liittynyt: 5.5.2008 19:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja samihaataja » 17.3.2009 17:31

no prkl, mut kiinnikkeethän pystyy kyl varmaan vaihtamaan (helpostikko)?? kun ei ole noista tekniikan vaihdoista pahemmin perillä :S


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa