Jäähdytysnesteet häviävät
Valvoja: ffp jäsenet
Jäähdytysnesteet häviävät
Missä vika, jäähdytysnesteet häviävät 30-40 kilometrin matkalla säiliöstä tyystin. Vaihdettu uusi syyläri, letkut ehjät. Harmaa muisti kuva siitä, että jos öljyn täyttökorkin pinnassa on vaaleta, öljyn sekaista nestettä niin kannentiiviste on kaput. Pitääkö paikkansa ?
Kyseinen auto, Jetta -87.
Kyseinen auto, Jetta -87.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ensikertalaiselle ehdottomasti korjausopas tai asiantunteva assistentti. Yleensä tuo on ensimmäinen oire.Millainen homma on lähteä tiivistettä vaihtamaan ? Onko mahdollista että kansi olisi vioittunut/halki, jos on niin huomaako sitä muuten kuin nesteiden katoamisella?
Jos se tulee konehuoneesta niin jostain se lorottaa nestettä ulos ja se pitää paikallistaa ensin. Voihan se kannentiivisteen välistä vuotaa ulos, mutta harvemmin.Ja mistä johtuu höyryn tuleminen, viittaako tämä kannen rikkonaisuuten?
Paikallista se vuoto ensin ja murehdi sitten vasta lisää.
Eiköhän se vuotokohta ole niinkin "erikoinen", kuin se muovinen letku/anturilähtö lohkon kupeessa about puolessavälissä lohkoa koneen etupuolella. Noitahan näistä 8V koneista tuppaa menemään, itsekin sellaisen joskus vaihtaneena... Mm. Motonet kauppaa ko. palikkaa hämäävästi nimellä "termostaattikotelo".
Joo, kuiva se oli itselläkin... Tiputteli sellaista sopivaa tahtia, että neste kerkesi haihtumaan koneen kupeesta.
Yksi hyvä vuodon paikannuskeino on paineistaa järjestelmä keinotekoisesti (paineilmaa paisuntasäiliöön) ja katsoa, että mistä tihuttaa. Tähän tarvitset siis 1kpl renkaan venttiileitä ja 1kpl paisuntasäiliön korkkeja. Venttiili korkkiin ja paineilmaa venttiilistä järjestelmään.
Yksi hyvä vuodon paikannuskeino on paineistaa järjestelmä keinotekoisesti (paineilmaa paisuntasäiliöön) ja katsoa, että mistä tihuttaa. Tähän tarvitset siis 1kpl renkaan venttiileitä ja 1kpl paisuntasäiliön korkkeja. Venttiili korkkiin ja paineilmaa venttiilistä järjestelmään.
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa