1,8T passat aeb, by pass ja dumb valven vaikutukset.
Valvoja: ffp jäsenet
1,8T passat aeb, by pass ja dumb valven vaikutukset.
Eli kertokaas ketkä ovat vaihtaneet vakio by passin tilalle dumbin. onko minkälainen vaikutus siihen ahtoputkesta lähtevän putken mittaan jonka päässä passi sijaitsee jos kyseistä putkea pidentää?
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 25.10.2008 17:59
pikku vinkki!
tämän luettuasi avaat myydään osaston ja myyt sen dumpin jollekkin
liekkilippikselle joka saa sen kirjahyllyä koristamaan kunnes ostaa
isin kanssa ekan turbo corollan!
mutta tee niin tai näin ni älä missään nimessä vaihda sitä by passin tilalle,
säästyt monelta harmilta ja ylimääräseltä remontilta!!!
tämän luettuasi avaat myydään osaston ja myyt sen dumpin jollekkin
liekkilippikselle joka saa sen kirjahyllyä koristamaan kunnes ostaa
isin kanssa ekan turbo corollan!
mutta tee niin tai näin ni älä missään nimessä vaihda sitä by passin tilalle,
säästyt monelta harmilta ja ylimääräseltä remontilta!!!
Huomaa kuitenkin, ettei bilteman romut tuo läheskään yhtä kovaa katu-uskottavuutta, kuin forge. Itsekkin juuri tänään kävin ostamassa Split R forgen ja nyt se komeilee kirjahyllyssä. On muuten pirun hieno ja kiiltävä! Orkkis kalvotoiminen on todella hyvä ja nopea, eikä vikaannu talvellakaan. Audifoorumilla yksi aisiaan perehtynyt asetteli sen järkevästi niin, että jos mäntämallit olisi oikeasti parempia, niin miksi VAG ei käyttäisi niitä orginaaleina.
1.8T suunnittelun vuoksi bypassin vaihto dumpiin ei tosiaan ole kannattavaa, paitsi jos moottorinohjaus vaihdetaan kokonaan uuteen, esim. tatechiin ja säädetään ko. järjestelmän käyttöä vaativille tehoille. Eli jos ollaan alle 250hv, niin pysytään siinä bypassissa. Lisää kestoa jos kaipaa lastutetun koneen pässille, laita TT:n bypass.
Bypass ohjaa muuten turbon siiville kohdistuvan vastapaineiskun takaisin imupuolelle ja moottorinohjaus on tehtaalla säädetty huomiomaan ko. ilmamäärä. Tästä johtuen dumpin laiton seurauksena on joko liian rikas seos ja reilumpi kulutus tai nykiminen, puutuminen tms. epämääräiset ongelmat. Joskus voi kuulemma (esson baarissa kerrottiin) saada lisää tehoja ja päästä ilman vikakoodeja tai mitään vaikutusta auton toimintaan.
Bypass ohjaa muuten turbon siiville kohdistuvan vastapaineiskun takaisin imupuolelle ja moottorinohjaus on tehtaalla säädetty huomiomaan ko. ilmamäärä. Tästä johtuen dumpin laiton seurauksena on joko liian rikas seos ja reilumpi kulutus tai nykiminen, puutuminen tms. epämääräiset ongelmat. Joskus voi kuulemma (esson baarissa kerrottiin) saada lisää tehoja ja päästä ilman vikakoodeja tai mitään vaikutusta auton toimintaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa