1,8T passat aeb, by pass ja dumb valven vaikutukset.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

BlackRat
-
Viestit: 11
Liittynyt: 10.3.2009 13:56

1,8T passat aeb, by pass ja dumb valven vaikutukset.

ViestiKirjoittaja BlackRat » 10.3.2009 22:29

Eli kertokaas ketkä ovat vaihtaneet vakio by passin tilalle dumbin. onko minkälainen vaikutus siihen ahtoputkesta lähtevän putken mittaan jonka päässä passi sijaitsee jos kyseistä putkea pidentää?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 11.3.2009 12:08

1. Tuolta ylhäältä klikkaa: Kuva Haku
2. Syötä hakusana: dump*
3. Lue kaikki aiheesta löytyvä.
4. Kysy itseltäsi: haluatko vielä laittaa dumpin autoosi?

Härski gti
-
Viestit: 91
Liittynyt: 25.10.2008 17:59

ViestiKirjoittaja Härski gti » 11.3.2009 16:08

pikku vinkki!
tämän luettuasi avaat myydään osaston ja myyt sen dumpin jollekkin
liekkilippikselle joka saa sen kirjahyllyä koristamaan kunnes ostaa
isin kanssa ekan turbo corollan!
mutta tee niin tai näin ni älä missään nimessä vaihda sitä by passin tilalle,
säästyt monelta harmilta ja ylimääräseltä remontilta!!!

BlackRat
-
Viestit: 11
Liittynyt: 10.3.2009 13:56

ViestiKirjoittaja BlackRat » 11.3.2009 20:54

asia selvä.

BlackRat
-
Viestit: 11
Liittynyt: 10.3.2009 13:56

ViestiKirjoittaja BlackRat » 11.3.2009 21:15

mitä höytyä tulee jos pistää vakio passin tilalle forgen passin?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 11.3.2009 21:39

Lompakko kevenee ja saa yhden huoltokohteen lisää rasvattavaksi. Uusi originaali maksaa kolmasosan Forgen hinnasta ja ne ovat parantuneet vanhemmista versioista.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 11.3.2009 23:06

Ja jos välttämättä haluaa alumiinisen pässin, niin biltemasta saa täysin saman laitoksen kun forge, mutta ilman "Forge" kaiverrusta, ja mukaan tulee vielä jousi sarja. Hintaa taitaa olla jotain 40-50€ Ja se on ihan prikulleen sama kun forge.

mcpete
-
Viestit: 170
Liittynyt: 27.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja mcpete » 11.3.2009 23:17

Huomaa kuitenkin, ettei bilteman romut tuo läheskään yhtä kovaa katu-uskottavuutta, kuin forge. Itsekkin juuri tänään kävin ostamassa Split R forgen ja nyt se komeilee kirjahyllyssä. On muuten pirun hieno ja kiiltävä! Orkkis kalvotoiminen on todella hyvä ja nopea, eikä vikaannu talvellakaan. Audifoorumilla yksi aisiaan perehtynyt asetteli sen järkevästi niin, että jos mäntämallit olisi oikeasti parempia, niin miksi VAG ei käyttäisi niitä orginaaleina.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 12.3.2009 12:06

Itsekkin juuri tänään kävin ostamassa Split R forgen ja nyt se komeilee kirjahyllyssä.


Hyllyn koristeeksi ostit?:D Elä vaan clubin puolella mainitse mitä hankit...:)

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 6.10.2009 20:27

herätellään vanhaa aihetta...onko kukaan tuota forgen split-r:ää kokeillut...lähinnä ulospuhaltavana,onko tullut vikailmoitusta...?

rehto
-
Viestit: 143
Liittynyt: 26.9.2003 21:00

ViestiKirjoittaja rehto » 7.10.2009 7:46

että jos mäntämallit olisi oikeasti parempia, niin miksi VAG ei käyttäisi niitä orginaaleina.


Miksi lie autonvalmistajat tekevät osia muovista sen sijaan että sorvaisivat alumiinista?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 7.10.2009 8:15

Koska muovi on kevyempää ja siten parempi? Alumiinista pässin tekeminen on todella hölmöä.

Eiku anteeksi, billet alumiini on niin coooool. Valitettavasti mitään muuta sillä ei sitten tässä yhteydessä saavutettakkaan...

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 11.10.2009 14:16

1.8T suunnittelun vuoksi bypassin vaihto dumpiin ei tosiaan ole kannattavaa, paitsi jos moottorinohjaus vaihdetaan kokonaan uuteen, esim. tatechiin ja säädetään ko. järjestelmän käyttöä vaativille tehoille. Eli jos ollaan alle 250hv, niin pysytään siinä bypassissa. Lisää kestoa jos kaipaa lastutetun koneen pässille, laita TT:n bypass.

Bypass ohjaa muuten turbon siiville kohdistuvan vastapaineiskun takaisin imupuolelle ja moottorinohjaus on tehtaalla säädetty huomiomaan ko. ilmamäärä. Tästä johtuen dumpin laiton seurauksena on joko liian rikas seos ja reilumpi kulutus tai nykiminen, puutuminen tms. epämääräiset ongelmat. Joskus voi kuulemma (esson baarissa kerrottiin) saada lisää tehoja ja päästä ilman vikakoodeja tai mitään vaikutusta auton toimintaan.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.10.2009 0:14

Aina yhtä hauska tuo ilmaisu "TT:n bypass". :) Tuota "maagista" 06A145710N -bypassia taitaa löytyä muidenkin 1.8T:iden pellin alta.... ;) (lue: liki kaikkien 1.8T:iden pellin alta...)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa