Golf IV 1.4 kaasu ei toimi? (sähkökaasu)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

Golf IV 1.4 kaasu ei toimi? (sähkökaasu)

ViestiKirjoittaja JuH0 » 9.3.2009 13:54

Eli ongelmana on ,että kaasu ei toimi ja auto käy vaan tyhjäkäyntiä. Vika on ilmeisesti kaasupolkimen potenttiometrissä? vai oisko kellään heittää muuta arvausta?
Onko kenelläkään tietoa onko nuissa kaasupolkimissa eroja jos/kun se vika polkimessa on? kyseisen polkimen numero on 6PV 008 026-01 Auto on tosiaan Golf IV 1.4 16V moottori koodi AXP
Viimeksi muokannut JuH0, 31.3.2009 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Härski gti
-
Viestit: 91
Liittynyt: 25.10.2008 17:59

ViestiKirjoittaja Härski gti » 9.3.2009 14:35

eikös noissa sähkösissä kaasupolkimissa ole just ollu tyyppivikoja,
kuulin että takuuseen on menny aika monta!!!
korjatkaa vääryys viisaammat jos toisin on!
epäilisin kyllä pokimen toimivuutta, kannattaa kuitenki tarkistaa johdotukset pokimelta!

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 9.3.2009 15:09

Ennemmin se vika voi olla toisessa päässä eli kaasuläpässä. Kaasupolkimissa ei ole mitään vikoja ollut... Vikamuisti varmaan kertoisi suoraan missä vika.

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

ViestiKirjoittaja JuH0 » 9.3.2009 15:49

Koodit on nyt luettu ,mutta ongelmaan ei isommin ole tullut apua! kaasuläpän puhdistin oli ihan karstassa. myös kaasupolkimen vastus arvot mitattiin "eculle" tulevasta johdosta autodatan ohjeiden mukaan! vastus arvot muuttui tasaisesti ,mutta autodatan antamiin vertailu arvoihin nähden oli kaikki arvot noin 300ohm liian isot! eli onko tuo poljin nyt rikki vai onkohan ongelma kaasuläpässä? miten tuon läpän voisi testata?

16610.p0226
Kaasuläpän asentotun. C virtapiirin vaihtelu välin/toiminnan ongelma

18042.p1634
kaasupolkimen asentotun. 2 signaalin liian korkea

17852.p1444
egr venttiilin asentotun. vaihtelu välin/toiminna ongelma

16497.p0114
imuilman lämpötilapiirin katkonainen toiminta

16727.p0343
kampiakselin asentotun. virtapiirin korkea jännite

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

ViestiKirjoittaja JuH0 » 10.3.2009 9:40

Eikö kukaan osaa sanoa mitään? nyt tuo ei etes lähde enää käyntiin... sahata saa vaikka hamaan tulevaisuuteen asti! meinaa tieto taito loppua... mittaristoon syttyy heti kun virrat laittaa päälle EPC valo sekä "Engine" valo... vika koodejen poisto ei auta mitään... välittömästi virtojen päälle laiton jälkeen on nuo samat vikakoodit ja EPC valot ym. paitsi ,että tuo kampiakselin asentotunnistimen vikakoodi tulee vasta sitten kun yrittää startata...

edit. missähän kohtaa tuo kampiakselin asentotunnistin sijaitsee? jos ihan aluksi sen tarkastais?

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

ViestiKirjoittaja JuH0 » 31.3.2009 17:38

Ongelma ei ole edelleenkään ratkennu! Varmasti toimivilla osilla testattu: Kaasupoljin, Kaasuläppä, kampiakselin asentotunnistin... Huomattiin tuossa uusi "hieno" ominaisuus! kun virrat laittaa päälle kaasuläppä on kiinni, kun painaa kerran jarrupoljinta niin kaasuläppä aukeaa täysille! ja jää auki, kun jarrua painaa uudelleen niin menee läppä kiinni. eli kaauläppää pystyy liikuttamaan ääriasennosta toiseen jarrua painelemalla!

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

ViestiKirjoittaja JuH0 » 2.4.2009 19:59

No kertokaa edes mistä löydän (AXP) sähkökaavion kun Alfamerin kirjassa ei ole?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 2.4.2009 20:07

Löytyykö tuolta ?
ps. En ole syntyperäinen r**** vaikka sinnepäin ohjaan...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa