Audi A6 C5 2.8 V6 -98

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Hes-su
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.9.2008 16:05

Audi A6 C5 2.8 V6 -98

ViestiKirjoittaja Hes-su » 9.3.2009 10:44

Minkäslainen kone on tuo otsikon mukainen? Millaisilla kilometreillä kannattaa vielä hommata ja koska alkaa olla liikaa matkaa takana? Entä miten tuon perässä oleva tiptronic kestää? Onko 300tkm sellainen lukema millä vielä ostaisitte?

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 9.3.2009 10:57

Itsellä on vastaava motti Passatin keulalla, manuaalivaihteisena (tämä on ACK, erot eri koodien välillä hyvin pienet vm. -96 - 2005 2.8 V6 moteissa).

Nyt mittarissa on 155tkm ja saahan tuohon noita osia vaihdella pikkuhiljaa. Tälle matkalle muita kuin kulutsosia on mennyt ruiskun suuttimet uusiksi (110tkm), pakoputken joustot (2kpl) ja torstaina menossa apparin venttiilikannen tiivisteen (tihkuu öljyä hieman) ja termostaatin vaihtoon (lämmöt max 63 astetta). Lisäksi, A6:ssa kun on samat osa, on mennyt jarruletkut, alatukivarret, vetarin kumit ja kallistuksen vakaajat edestä.

Öljyä tuo syö jonkin verran, omassa käytössä 2-4 desiä per 1000km. Omat vaihdot tehty 10tkm välein.

300tkm ajettuna en kyllä moista ehkä enää ostaisi, enkä tosin TipTroniciakaan; sanoisin että fifty-sixty onko tuo muuten edes alkuperäinen loota enää 300tkm:ssä - mikäli on, niin sitten on joko ollut tuuria matkassa tai öljyjä vaihdettu asiallisesti, eli 50-60tkm välein, ettei ole mennyt neulaventtiilikoneisto tukkeeseen tai alkanut luistamaan. Niin ja valmistajan vaihtovälisuositushan on "ei koskaan". ;)


300tkm on muutenkin kysesellä moottorilla kunnianarvoinen suoritus, hatusta vedettynä nimittäin bensaa on palanut varmaan yli 40 tuhatta litraa? ;D ;D

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 9.3.2009 11:18

Tuosta tippilaatikostahan on täälläkin juttua.
Eli joko
öljyjä vaihdettu asiallisesti, eli 50-60tkm välein
tai sitten ilman öljynvaihtoja niin pitkään kun menee.
valmistajan vaihtovälisuositushan on "ei koskaan". ;)

Huolto- ohjelmaan kuuluu öljyn määrän tarkistus 60tkm välein =D

Itselläni "rallattelee" AMX merkinnällä oleva V6 ja jatkeena pomminvarma (tai varmapommi) FAR- Tiptronic.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa