Audi A6 C5 2.8 V6 -98
Valvoja: ffp jäsenet
Audi A6 C5 2.8 V6 -98
Minkäslainen kone on tuo otsikon mukainen? Millaisilla kilometreillä kannattaa vielä hommata ja koska alkaa olla liikaa matkaa takana? Entä miten tuon perässä oleva tiptronic kestää? Onko 300tkm sellainen lukema millä vielä ostaisitte?
Itsellä on vastaava motti Passatin keulalla, manuaalivaihteisena (tämä on ACK, erot eri koodien välillä hyvin pienet vm. -96 - 2005 2.8 V6 moteissa).
Nyt mittarissa on 155tkm ja saahan tuohon noita osia vaihdella pikkuhiljaa. Tälle matkalle muita kuin kulutsosia on mennyt ruiskun suuttimet uusiksi (110tkm), pakoputken joustot (2kpl) ja torstaina menossa apparin venttiilikannen tiivisteen (tihkuu öljyä hieman) ja termostaatin vaihtoon (lämmöt max 63 astetta). Lisäksi, A6:ssa kun on samat osa, on mennyt jarruletkut, alatukivarret, vetarin kumit ja kallistuksen vakaajat edestä.
Öljyä tuo syö jonkin verran, omassa käytössä 2-4 desiä per 1000km. Omat vaihdot tehty 10tkm välein.
300tkm ajettuna en kyllä moista ehkä enää ostaisi, enkä tosin TipTroniciakaan; sanoisin että fifty-sixty onko tuo muuten edes alkuperäinen loota enää 300tkm:ssä - mikäli on, niin sitten on joko ollut tuuria matkassa tai öljyjä vaihdettu asiallisesti, eli 50-60tkm välein, ettei ole mennyt neulaventtiilikoneisto tukkeeseen tai alkanut luistamaan. Niin ja valmistajan vaihtovälisuositushan on "ei koskaan". ;)
300tkm on muutenkin kysesellä moottorilla kunnianarvoinen suoritus, hatusta vedettynä nimittäin bensaa on palanut varmaan yli 40 tuhatta litraa? ;D ;D
Nyt mittarissa on 155tkm ja saahan tuohon noita osia vaihdella pikkuhiljaa. Tälle matkalle muita kuin kulutsosia on mennyt ruiskun suuttimet uusiksi (110tkm), pakoputken joustot (2kpl) ja torstaina menossa apparin venttiilikannen tiivisteen (tihkuu öljyä hieman) ja termostaatin vaihtoon (lämmöt max 63 astetta). Lisäksi, A6:ssa kun on samat osa, on mennyt jarruletkut, alatukivarret, vetarin kumit ja kallistuksen vakaajat edestä.
Öljyä tuo syö jonkin verran, omassa käytössä 2-4 desiä per 1000km. Omat vaihdot tehty 10tkm välein.
300tkm ajettuna en kyllä moista ehkä enää ostaisi, enkä tosin TipTroniciakaan; sanoisin että fifty-sixty onko tuo muuten edes alkuperäinen loota enää 300tkm:ssä - mikäli on, niin sitten on joko ollut tuuria matkassa tai öljyjä vaihdettu asiallisesti, eli 50-60tkm välein, ettei ole mennyt neulaventtiilikoneisto tukkeeseen tai alkanut luistamaan. Niin ja valmistajan vaihtovälisuositushan on "ei koskaan". ;)
300tkm on muutenkin kysesellä moottorilla kunnianarvoinen suoritus, hatusta vedettynä nimittäin bensaa on palanut varmaan yli 40 tuhatta litraa? ;D ;D
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Tuosta tippilaatikostahan on täälläkin juttua.
Eli joko
Huolto- ohjelmaan kuuluu öljyn määrän tarkistus 60tkm välein =D
Itselläni "rallattelee" AMX merkinnällä oleva V6 ja jatkeena pomminvarma (tai varmapommi) FAR- Tiptronic.
Eli joko
tai sitten ilman öljynvaihtoja niin pitkään kun menee.öljyjä vaihdettu asiallisesti, eli 50-60tkm välein
valmistajan vaihtovälisuositushan on "ei koskaan". ;)
Huolto- ohjelmaan kuuluu öljyn määrän tarkistus 60tkm välein =D
Itselläni "rallattelee" AMX merkinnällä oleva V6 ja jatkeena pomminvarma (tai varmapommi) FAR- Tiptronic.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa