Golf MKV GT 2006 Turbon ongelmia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Anttipantti
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.9.2008 17:43

Golf MKV GT 2006 Turbon ongelmia

ViestiKirjoittaja Anttipantti » 7.3.2009 21:41

Terve, remmiahdin pelaa normaalisti, mutta kun remmi jää 3500rpm pois ja turbo on yksin pelissä, ei se anna kaikkea ulos vaan paineet jää 1/3 -osaan sen kojelaudan neulan mukaan. Myös vedoissa tämä tietenkin tuntuu.

Huolto on tehty alle 10 000 km sitten (öljyt+suodatin) mutta huoltoväli-mittaria ei ole nollattu. Nyt "Service Now" -valo palaa. Olen myös viimeksi tankannut 95 oktaanista bensaa (suositus 98). Voisiko joko polttoaine vaikuttaa asiaan tai sitten huoltovälin tullessa täyteen tekniikka siirtyisi varotilaan? Vai onko turbo vaan hajallaan? Kiitos kommenteista jo etukäteen!

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 8.3.2009 10:27

Tuohon omaan 1.6 16v kikottimeen suositellaan kans 98 tankkaamista, ja sen kyllä on huomannut fiksatessa! Paikat oli karstottunut huomattavasti kun oli 95:lla ajanut. Enkä varmasti ole ainoa jolla on näin! Foorumilta ja netistäkin löytyy keskusteluja eri bensojen vaikutuksesta varsinkin kireisiin koneisiin. Nykykoneet ei välttämättä nakuta, mutta 98 vaan palaa puhtaammin, ja sotkee konetta vähemmän. Sinuna ajaisin mk V GT:llä aina 98:lla kun mahdollista suinkin, senverran "erikoinen" kun tuo GT:n pako/imujärjestelmä on.

Miten olet autoasi huoltanut? Longlifellä vai itse jollain kiinteällä välillä? Jos jätät noudattamatta LL huoltoväliä, voi hullossa pyytää muuttamaan tuon näytön kiinteäksi. Taisi 15tkm olla ainakin vaihtoehto.

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 8.3.2009 10:38

voisiko joku ilmamäärä mittari olla syypää tommoseen?

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 8.3.2009 11:53

aja tankki tyhjäksi ja täytä se 98 tai v-powerilla ja katso vaikuttaako asiaan yhtään. tuommosessa koneessa voi olla isokin vaikutus jo bensan laadulla.

itse en enää 98:a vähempi oktaanista tankkaa kun näin se vaan toimii paremmin täydellä ahdolla.

Anttipantti
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.9.2008 17:43

ViestiKirjoittaja Anttipantti » 8.3.2009 13:06

Kiitos nopeista vastauksista! Joo varmaan jo tänään pääsen taas tankkaamaan 98:a, niin katsotaan muuttuuko meno sitten. Huoltoväli on oma n. 20 000 km öljyillä ja sitten vaihdellaan myös suodatin yms. Pitää soittaa huoltoon huomenna ja muuttaa myös se näytön huoltoväli. Kertoilen sitten tännekin, kun vika selviää. Muitakin ideoita saa toki tänne heitellä, jos huolto venyy tai diagnostiikka ei anna suoraan vikaa.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 8.3.2009 16:48

toivottavasti pääset noin vähällä vaivasta eroon. kannattaa se tankki oikeasti ajaa aika tyhjäksi ettei se oktaaniluku laske sen jäljelle jäävän ysivitosen takia paljoa.

Anttipantti
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.9.2008 17:43

ViestiKirjoittaja Anttipantti » 8.3.2009 20:44

Ihme juttu, äsken se taas antoi painetta just kuten pitikin. Kävin asioilla ja sammutin auton. Kun lähdin tulemaan takaisin kotiin päin, niin vika tuli taas esille. No, alkuviikosta ollaan viisaampia. =)

Anttipantti
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.9.2008 17:43

ViestiKirjoittaja Anttipantti » 13.3.2009 18:51

Pääsen alkuviikosta testeriin, jossa luetaan vikailmoitukset.

Nyt oon täsmentänyt vian. Laitettuani auton kylmänä käyntiin ja ajettuani 18km nousee vika esille ajotavasta riippumatta. Aina sama matka. Ajan työmatkat töihin ja takaisin ja molemmin päin 18km kohdalla ei enää anna turbo painetta. Joku venttiili varmaan hajallaan.

Tuttu epäili myös, että kerää tuon matkan ajan jotain vikasignaaleja. Kun riittävä määrä tulee täyteen, niin menee joku vikatila tai varakäyttö päälle. Tiedä sitten. Mystistä. No, ensi viikolla olen viisaampi.

Anttipantti
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.9.2008 17:43

ViestiKirjoittaja Anttipantti » 16.3.2009 17:58

Kävin testerissä. Ei vikakoodeja!! Hemmetti. Pitää jättää vissiin ropellettavaksi päivän ajaksi, niin saavat käsikopelolla tutkia paikat...

Anttipantti
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.9.2008 17:43

ViestiKirjoittaja Anttipantti » 10.5.2009 22:19

No niin. Kokeiltiin vaihtaa N75-venttiili huollossa. Ei vaikutusta. Ajelin huollosta kotiin niin vika oli entisellään. Seuraavana aamuna käyntiin ja parin risteyksen jälkeen hieman hanaa. Samassa syttyi pakokaasujärjestelmän vika -merkkivalo kojelautaan. Tehot katosi kokonaan, kone täristää autoa ja ääni muuttui röpöttäväksi.

Nilkutan auton huoltoon aamulla. Saa nähdä.

Heke26
-
Viestit: 186
Liittynyt: 18.11.2008 17:33

ViestiKirjoittaja Heke26 » 10.5.2009 23:59

Kuulostais ku turbo löis lukkoon ja estäis pakokaasujen virtauksen...

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 11.5.2009 9:03

Mitenhän moinen olisi mahdollista ? Itse veikkaisin että sieltä on joku puola särki.

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 11.5.2009 10:18

Onko tulppia koska viimeksi vaihdettu?
Puola vika myös mahollinen mutta tulpat on halvempi kattoa ensin, aikanaan escortissa oli samanlaista, kymmenen kilsan jälkeen kun lämpes niin tulpat oli niin karstottunu ettei saanu kipinää ja tais käydä vajaapytyilläkin. Turbo kyllä ahto normaalisti, kyllähän se kulki mut ei niinkun normaalisti.

Anttipantti
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.9.2008 17:43

ViestiKirjoittaja Anttipantti » 11.5.2009 17:54

Yksi puola neljästä oli hajallaan. Auto kävi kolmella pytyllä. Alkuperäinen turbovika on edelleen. Huoltoliike käski viedä auton VAG-konsernin omaan huoltoon. Toivottavasti on yleisempi vika, jonka laittaisivat kuntoon myös takuuajan ulkopuolella.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa