Aikas outoo ulinaa alkaa jo kuulumaan tuolta konehuoneen puolelta. Autona A4 1.8T
Karalan lastulla ja BSR:n cat-back putkistolla. 260.000km tietä lukenut ja turboa tuskin koskaan huollettu...eli luultavasti jo aika vaihtokamaa.
Olen vähän funtsinut (vaikka en oikein tajua näistä mitään ) turboksi KKK K04-15 tai
garrett GT28R...garretti taitas ollai joitain satasia edullisempi. Olen myös miettinyt
keulille cooleria ja e-bayssa näyttässä olevan 350$ koko paketti jenkissä. Mutta
budjetti ei ole kovin suuri ja perimmäinen tarkoitus nyt on vaan saada turbo vaihtoon kun
vanha vetelee viimeisiään. Alkuperäistä en tilalle laita kun samalla vaivalla sinne saa jo paremman puhaltimen valmiiks jos joskus haluaa viritellä lisää.
Niin ja sitten kysymyksiin. Autossa on nyt 200hv ja jos vaihdan pelkän turbon niin
voiko tehot nostaa tuonne 240hv paikkeille ilman coolerin tai pakosarjan vaihtoo.
Muuten voisin ainakin tuon coolerin vaihtaa mutta mites käy katsastuksessa???
Saako muutos katsastettua karalan lastua? Ja käsittääkseni jos menet muuttelemaan
jotain turbolle kuuluvia kilkkeitä esim. cooleria vaatii muutoskatsastuksen teho ja TUV-lappujen kanssa? Vai miten tässä nyt pitäisi kikkailla?
Onko kukaan käynyt karalalla lastun jälkeen uudelleen säädättämässä...mitä ottivat
operaatiosta?
Turboa vaihtamaan, A4 1.8t
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 7.3.2009 10:07
No joo projekti ja projekti :D Ajattelin vaan että täällä projekteja tehneillä vois olla kokemuksia näistä katsastus hommeleista kun lueskelin vaan yks päivä juttua missä jollain oli katsastus tyssännyt kun oli vaihtanut isomman coolerin eteen
Niin tuli vaan mieleen että käyköhän tuo GT28R edes tuohon
vakio pakosarjaan...
Niin tuli vaan mieleen että käyköhän tuo GT28R edes tuohon
vakio pakosarjaan...
No joo projekti ja projekti :D
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=59179
Mitenkään viisastelematta, mutta... Tekniikka - Bensa -osio vois sopia paremmin.
Niin tuli vaan mieleen että käyköhän tuo GT28R edes tuohon
vakio pakosarjaan...
Ei käy, tarviit siihen tuollaisen
Pirjoanneli kirjoitti:Onko kukaan käynyt karalalla lastun jälkeen uudelleen säädättämässä...mitä ottivat operaatiosta?
Joitakin satasia, en nyt muista kovin tarkkaan kun tuosta on aikaa. Edellistä auto käytin siellä kolme kertaa, ekalla kerralla pelkkä lastu ja sen jälkeen säädätyksessä.
KKK K04-15 sopii suoraan paikalleen, itse laittaisin sen jos olisin vaihtamassa Passattiin turboa.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 7.3.2009 10:07
Jep...KKK K04-15 olen kyllä päätymässä...kävis heittämällä paikalleen...eikä niitä tehojakaan välttämättä tarvii lisää...kunhan kuntoon sais...varmasti kyllä parantus jo liikkuvuus vaikka uudella vakio turbolla.
Fin-turbolla näyttäs olevan KKK K04-15 1350€...halvempikii saisi olla...hyvittävätköhän
yleensä vanhasta mitään :) Pitää varmaa maanantaina soitella.
Fin-turbolla näyttäs olevan KKK K04-15 1350€...halvempikii saisi olla...hyvittävätköhän
yleensä vanhasta mitään :) Pitää varmaa maanantaina soitella.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 7.3.2009 10:07
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa