Turboa vaihtamaan, A4 1.8t

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Pirjoanneli
-
Viestit: 4
Liittynyt: 7.3.2009 10:07

Turboa vaihtamaan, A4 1.8t

ViestiKirjoittaja Pirjoanneli » 7.3.2009 10:41

Aikas outoo ulinaa alkaa jo kuulumaan tuolta konehuoneen puolelta. Autona A4 1.8T
Karalan lastulla ja BSR:n cat-back putkistolla. 260.000km tietä lukenut ja turboa tuskin koskaan huollettu...eli luultavasti jo aika vaihtokamaa.

Olen vähän funtsinut (vaikka en oikein tajua näistä mitään ) turboksi KKK K04-15 tai
garrett GT28R...garretti taitas ollai joitain satasia edullisempi. Olen myös miettinyt
keulille cooleria ja e-bayssa näyttässä olevan 350$ koko paketti jenkissä. Mutta
budjetti ei ole kovin suuri ja perimmäinen tarkoitus nyt on vaan saada turbo vaihtoon kun
vanha vetelee viimeisiään. Alkuperäistä en tilalle laita kun samalla vaivalla sinne saa jo paremman puhaltimen valmiiks jos joskus haluaa viritellä lisää.

Niin ja sitten kysymyksiin. Autossa on nyt 200hv ja jos vaihdan pelkän turbon niin
voiko tehot nostaa tuonne 240hv paikkeille ilman coolerin tai pakosarjan vaihtoo.
Muuten voisin ainakin tuon coolerin vaihtaa mutta mites käy katsastuksessa???
Saako muutos katsastettua karalan lastua? Ja käsittääkseni jos menet muuttelemaan
jotain turbolle kuuluvia kilkkeitä esim. cooleria vaatii muutoskatsastuksen teho ja TUV-lappujen kanssa? Vai miten tässä nyt pitäisi kikkailla?

Onko kukaan käynyt karalalla lastun jälkeen uudelleen säädättämässä...mitä ottivat
operaatiosta?

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 7.3.2009 10:50

aikamoinen projekti:D Eipä ne sielä katsastuksessa yleensä mitään sano jos et itte ala esitteleen uusia osia katsastus miehelle:)

Pirjoanneli
-
Viestit: 4
Liittynyt: 7.3.2009 10:07

ViestiKirjoittaja Pirjoanneli » 7.3.2009 10:58

No joo projekti ja projekti :D Ajattelin vaan että täällä projekteja tehneillä vois olla kokemuksia näistä katsastus hommeleista kun lueskelin vaan yks päivä juttua missä jollain oli katsastus tyssännyt kun oli vaihtanut isomman coolerin eteen

Niin tuli vaan mieleen että käyköhän tuo GT28R edes tuohon
vakio pakosarjaan...

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 7.3.2009 12:40

No joo projekti ja projekti :D

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=59179

Mitenkään viisastelematta, mutta... Tekniikka - Bensa -osio vois sopia paremmin.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 7.3.2009 13:43

Siirsin tänne.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 7.3.2009 13:55

Niin tuli vaan mieleen että käyköhän tuo GT28R edes tuohon
vakio pakosarjaan...

Ei käy, tarviit siihen tuollaisen

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 7.3.2009 14:16

Pirjoanneli kirjoitti:Onko kukaan käynyt karalalla lastun jälkeen uudelleen säädättämässä...mitä ottivat operaatiosta?


Joitakin satasia, en nyt muista kovin tarkkaan kun tuosta on aikaa. Edellistä auto käytin siellä kolme kertaa, ekalla kerralla pelkkä lastu ja sen jälkeen säädätyksessä.

KKK K04-15 sopii suoraan paikalleen, itse laittaisin sen jos olisin vaihtamassa Passattiin turboa.

Pirjoanneli
-
Viestit: 4
Liittynyt: 7.3.2009 10:07

ViestiKirjoittaja Pirjoanneli » 7.3.2009 16:27

Jep...KKK K04-15 olen kyllä päätymässä...kävis heittämällä paikalleen...eikä niitä tehojakaan välttämättä tarvii lisää...kunhan kuntoon sais...varmasti kyllä parantus jo liikkuvuus vaikka uudella vakio turbolla.
Fin-turbolla näyttäs olevan KKK K04-15 1350€...halvempikii saisi olla...hyvittävätköhän
yleensä vanhasta mitään :) Pitää varmaa maanantaina soitella.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 7.3.2009 18:32

Muista sitten että se sun nykynen ohjelma on tehty vakiolle ahtimelle, jos laitat jonkun muun kuin vakion niin ohjelma täytyy käydä päivittämässä.

Pirjoanneli
-
Viestit: 4
Liittynyt: 7.3.2009 10:07

ViestiKirjoittaja Pirjoanneli » 7.3.2009 20:11

Juu karalan reissuhan siitä taas tulee...sitä vähän utelinkin tuossa, että mitähän mahtaavat
tuommosesta säätö hommelista velottaa...

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 7.3.2009 20:28

Tonni käteen ja känni toteen. tuota luokkaa ne pyörii.
kkk04-15 pultattiin kaverin audiin kiinni kun vanha sanoi työsuhteen irti ja istui todella nätisti.
suuttimesi riittävät hikisesti tuonne 240hv eli tehotavoitekin täyttyisi.
pari hunttia halvempi oli viime vuonna ahdin tuolla finska turbolla.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 8.3.2009 21:31

Ja päivitetty tulee sivuille varmaankin alkuviikosta. Tuo hinta ei pidä paikkaansa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa