Mikä on K-Jetissä "vacuum time switch"?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mikä on K-Jetissä "vacuum time switch"?
Tuli tollanen ihmetys vastaan kytkentäkaaviota plärätessä.
Mikä ihme on "vacuum time switch" ja mitä se tekee?
Se saa jännitteen startatessa samalla kun kylmäkäynnistyssuutinkin. Toisen johdon päässä on kaasuläpän kytkin joka näemmä maadottaa sen.
Kuva kytkentäkaaviosta. Osa F93. Kylmäkäynnistyssuutin on N17 ja kuvan "hyppykohtaan" 27 tulee kaasuläpän kytkin. En tiedä onko täyskaasun vai tyhjäkäynnin liitin... A on akku, B startti ja C laturi.
Mikä ihme on "vacuum time switch" ja mitä se tekee?
Se saa jännitteen startatessa samalla kun kylmäkäynnistyssuutinkin. Toisen johdon päässä on kaasuläpän kytkin joka näemmä maadottaa sen.
Kuva kytkentäkaaviosta. Osa F93. Kylmäkäynnistyssuutin on N17 ja kuvan "hyppykohtaan" 27 tulee kaasuläpän kytkin. En tiedä onko täyskaasun vai tyhjäkäynnin liitin... A on akku, B startti ja C laturi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mahtaako siihen liittyä tällainen termostaatti, joka audissa on nimenomaan siellä moottorin takana.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei oo happitunnistintakaan...
Suurin ihmetys on se että mikä tommoinen pieni oheislaite voi tarvita sähköä startissa silloin kun kaasu on toisessa ääriasennossa (en vielä tiedä kummassa ääriasennossa).
Ainut mikä tulee mieleen on "keinokaasu" jos kuljettaja ei paina kaasupoljinta ja moottori sitä kaipaisi.
Suurin ihmetys on se että mikä tommoinen pieni oheislaite voi tarvita sähköä startissa silloin kun kaasu on toisessa ääriasennossa (en vielä tiedä kummassa ääriasennossa).
Ainut mikä tulee mieleen on "keinokaasu" jos kuljettaja ei paina kaasupoljinta ja moottori sitä kaipaisi.
Usko pois vaan että se on kiihdytysrikastussysteemi.
Niin kauan kun koneen lämpö on alle 35 asteen kylmäkäynnistysventtiili ruiskauttaa tuon 0.4 sek mittaisen suihkun kaasua painettaessa. Katoppa niin siellä kaasuläppäkytkimellä on vaihtokärki, ja sähkö tulee juuri tähän F93-n haaraan kun ei olla tyhjäkäynnillä. Venttiili saa maata tuon lämpöaikakytkimen kautta.
Tämän toiminnan nimittäin RT-koneesta joskus testasin.
Selostus joka löytyi netistä:
28. delta pressure switch
Function
The delta pressure switch gives the control unit a signal during acceleration.
Specifications
supply voltage: 12 V
switch is normally open
switch closes 0.4 seconds during acceleration
Lähde:http://www.audiemotion.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=808
Niin kauan kun koneen lämpö on alle 35 asteen kylmäkäynnistysventtiili ruiskauttaa tuon 0.4 sek mittaisen suihkun kaasua painettaessa. Katoppa niin siellä kaasuläppäkytkimellä on vaihtokärki, ja sähkö tulee juuri tähän F93-n haaraan kun ei olla tyhjäkäynnillä. Venttiili saa maata tuon lämpöaikakytkimen kautta.
Tämän toiminnan nimittäin RT-koneesta joskus testasin.
Selostus joka löytyi netistä:
28. delta pressure switch
Function
The delta pressure switch gives the control unit a signal during acceleration.
Specifications
supply voltage: 12 V
switch is normally open
switch closes 0.4 seconds during acceleration
Lähde:http://www.audiemotion.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=808
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuo kyllä olisi hyvin uskottava selitys. Sattuneeko sitten sähkönsyöttö tulla vaan saman liittimen kautta mikä startille tulee...
Josko huomenna jaksaisi pistää pään konehuoneeseen ja tutkia paremmin asiaa. Hommaa hidastaa se että solenoidi on viallinen (ks. motonetin starttiaihe) ja kyseiseen liittimeen ei tule sähköä :)
Josko huomenna jaksaisi pistää pään konehuoneeseen ja tutkia paremmin asiaa. Hommaa hidastaa se että solenoidi on viallinen (ks. motonetin starttiaihe) ja kyseiseen liittimeen ei tule sähköä :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Minkäköhän näköinen purkki tuo sitten voisi olla?
Luulen että olen tavannut sen mokkulan joka saa aikaan polttoaineensyötön katkaisun moottorijarrutuksessa. Sellainen virranjakajan alipainesäätimen tapainen kuukuna ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välissä.
Tämä tosin on varmistamaton tieto vaikka sitä (oletettua) on irroteltu nelisen kertaa ja kasauksessa unohdettu kaksi kertaa irralleen ja raavittu päätä että miksi vaan hörähtää käynnistyksessä...
Luulen että olen tavannut sen mokkulan joka saa aikaan polttoaineensyötön katkaisun moottorijarrutuksessa. Sellainen virranjakajan alipainesäätimen tapainen kuukuna ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välissä.
Tämä tosin on varmistamaton tieto vaikka sitä (oletettua) on irroteltu nelisen kertaa ja kasauksessa unohdettu kaksi kertaa irralleen ja raavittu päätä että miksi vaan hörähtää käynnistyksessä...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa