Audi A4 1.8t vm.-99 ja vapaavirtaussuodatin?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

pena88
-
Viestit: 11
Liittynyt: 7.2.2009 12:25

Audi A4 1.8t vm.-99 ja vapaavirtaussuodatin?

ViestiKirjoittaja pena88 » 20.2.2009 18:50

Miten on.Kannattaako laittaa vapaavirtaussuodatinta audi a4 1.8t?? vaikuttaako turbon ikään miten paljon..entäs dumppi??onko minkään laista hyöty/haittaa?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 20.2.2009 19:30

Vaparin hyöty on se että varaosamyyjä saa rahaa, haittoja on et maffi ei tykkää jos on öljyttävä ja niitä hajoilee. Dumppi ei toimi, iskee seoksen rikkaalle kun ilmaa menee pihalle eikä kiertoon ja katti ei tykkää tuosta.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 20.2.2009 19:46

Ehkä 0,1 hv hyötyä, puhdistuspinta- alaa murto osa paperiseen verrattuna.

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 21.2.2009 18:38

Plussana, jos se on hakusessa, turbon äänet tulevat paremmin kuuluviin ko. viritelmällä. Noista maffien hajoamisista olen hieman erimieltä, jos filsu öljytty kuten pitää, eli ei niin että öljyä valuu litrakaupalla, niin ei vaikuta omalla kokemuksella kestoon. Kokemuksena perheessä kaksi AEB koneista A4:ää joissa molemmissa k&n filtterit, olleet kiinni toisessa 80tkm ja toisessa 50tkm. Ainakaan vielä ei ole mennyt maffi kummastakaan...

VatteW
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.9.2008 10:32

ViestiKirjoittaja VatteW » 25.2.2009 16:45

Dumpista ei ole muuta järkevää hyötyä muutakun tosiaan ne äänet mut sitä vapari kannattaa miettiä sit minkälaisen hommaa itellä oli penkissä 5hv hyöty ja 36 vääntö ero muistaakseni ku mitattiin vaparin kanssa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.2.2009 22:18

Dumpista ei ole muuta järkevää hyötyä muutakun tosiaan ne äänet


Mitäs hyötyä siitä äänestä on? Katu-uskottavuus lisääntyy vai irtoaako pesää paremmin?
Pittää kyllä laittaa puhisemaan tuo oma koslakin,vaparilla kun se kuulostaa ihan kiimaiselta hirveltä.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 25.2.2009 23:36

penkissä 5hv hyöty ja 36 vääntö ero muistaakseni ku mitattiin vaparin kanssa.

Mahtoikohan olla kyseessä kuinka paljon ajettu orkkis putsari vai oliko sekin tarvike?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 26.2.2009 0:57

vapari.... voi jeesus vittu sentään! se on vapaavirtaussuodatin saatana!
jos tarvii parempaa hengitystä koneeseen niin hommaa ennemmin joku paremmin virtaava paneelisuodatin.
mitään eroa ei olla huomattu kartiosuodattimilla noissa vakiovehkeissä. tuolla päälle 400hv tehoissa jo suodattimen vaihto tuntuu ja näkyykin penkissä.

VatteW
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.9.2008 10:32

ViestiKirjoittaja VatteW » 26.2.2009 17:32

Joo siellä penkissä oli ihan uusi suodatin ja tuo (vapaavirtaussuodatin) myös sit toisella vedolla. Ja pojat ei teidän kannata takertua joka pikku seikkaan täällä neuvokaa älkääkä kettuilko... Mut pista vapari mun puolesta ja dumppi nii kokeilet oliko niistä hyötyä. Kokeilemalla ja tekemällä oppii... (toiset ei opi ikinä)

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 26.2.2009 19:45

Enpä kyllä usko noihin lukuihin vaikka olisikin ollut kuinka uusi vakio suodatin ja sen jälkeen mitattu vaparilla. Ja mitä tulee dumpin laittamiseen, niin saa sellaisen laittaa jos haluaa mutta sitten on turha itkeä että miksi auto ei välttämättä toimikaan enää kunnolla tai että ei mene päästöistä läpi yms.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 27.2.2009 4:05

Dump-venttiili ei vaan toimi ilmamassamittari vehkeissä. Map laitteissa asia erikseen.
Maf koneissa se ohjainlaite on laskenut paljonko ilmaa on mennyt maffin lävitse ja laskee paljonko polttoainetta syötetään. nyt kun sinulla on siellä dump-vena siellä ja se suhauttaa ilmaa sieltä välistä pois, mitäpä veikkaat kuinka käy?
vituiksihan se homma menee, sitten ihmetellään kun katalysaattori on paskana ja kone röpää ja sammuilee vaihtojen jälkeen.
Kaverin kokemuksesta ihan kun oli pakko dump-valve saada autoonsa joka oli maffilla. olihan se siellä noin tunnin verran, ei sitä saanut toimimaan kunnolla ollenkaan. saattoi vielä vaikuttaa että itse vittuilin koko ajan tästä tyhmästä ideasta :)

tässä koitettiin neuvoa jo, ettei tekisi virheitä mitä muut on tehnyt. oon vaan huomannut että vittuakos täällä nettifoorumeilta mitään oppia ottaa ja kokeillaan silti, sitten vituttaa vielä enemmän kun porukka olikin oikeessa.

mista
-
Viestit: 22
Liittynyt: 20.2.2009 17:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja mista » 28.2.2009 12:43

vapari.... voi jeesus vittu sentään! se on vapaavirtaussuodatin saatana!
jos tarvii parempaa hengitystä koneeseen niin hommaa ennemmin joku paremmin virtaava paneelisuodatin.
mitään eroa ei olla huomattu kartiosuodattimilla noissa vakiovehkeissä. tuolla päälle 400hv tehoissa jo suodattimen vaihto tuntuu ja näkyykin penkissä.


No mut ajattele nyt jos joku haluaakin vaihtaa turbokoneensa vapariin. Kunnon pussihousu antivirittäjä.

Niconce
-
Viestit: 75
Liittynyt: 16.2.2009 12:02

ViestiKirjoittaja Niconce » 6.3.2009 12:30

Todellakaan ei kannata ruveta laittaamaan dumpvalvee. Jos haluat että suhina kuuluu, niin teeppä silleen että väsää uusi imuputki vaikka rosterista, laita siihen tarvittavat liitokset huohotusletkuille, n75:lla ja jne. eli suunnilleen vastaavanlaisen kun alkuperäinen imuputki. Teet vain sellaisin poikkeuksen, että siirrät sitä kohtaa putkessa johon bypass puhaltaa paineet takaisin kiertoon, niin sen verran että laitat sen lähemmäs ilmamassamittaria. Saat suhahduksen kuulumaan selvemmin ja toisaalta seokset ei heitä kärrynpyörää. Jos haluat vv-suodatinta joka nyt korvaa alkuperäisen eikä hukkaa tehoja, niin laita koteloitu suodatin jolle johdat esim. 3" haitari putkea pitkin kylmää ilmaa keulalta suoraan suu aukolle. Ja suodattimen ympärille kannattaa viellä väsätä jonkinlainen kotelo metallista. Kiitos ja kuittaus.

-Niconce

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 6.3.2009 13:45

Dumppia en itsekään laittaisi, mutta tuo bsr:n optiflow esimerkiksi on meikällä ollu 60tkm kiinni ja olen sen säännöllisesti putsaillut sekä öljynnyt eikä ainakaan vielä ole maffi mennyt. Ei sitä öljyä tarvitse pullotolkulla laittaa.

Ps. Imuilman lämmöt tuolla optiflowlla ovat muuten vakiosetupilla liikkeessä +9 - +2 astetta, kun on nollakelit. Vakioboksilla en ole mitannut ja autona Seat Leon 1m auq


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa