Audi A4 1.8t vm.-99 ja vapaavirtaussuodatin?
Valvoja: ffp jäsenet
Audi A4 1.8t vm.-99 ja vapaavirtaussuodatin?
Miten on.Kannattaako laittaa vapaavirtaussuodatinta audi a4 1.8t?? vaikuttaako turbon ikään miten paljon..entäs dumppi??onko minkään laista hyöty/haittaa?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Plussana, jos se on hakusessa, turbon äänet tulevat paremmin kuuluviin ko. viritelmällä. Noista maffien hajoamisista olen hieman erimieltä, jos filsu öljytty kuten pitää, eli ei niin että öljyä valuu litrakaupalla, niin ei vaikuta omalla kokemuksella kestoon. Kokemuksena perheessä kaksi AEB koneista A4:ää joissa molemmissa k&n filtterit, olleet kiinni toisessa 80tkm ja toisessa 50tkm. Ainakaan vielä ei ole mennyt maffi kummastakaan...
vapari.... voi jeesus vittu sentään! se on vapaavirtaussuodatin saatana!
jos tarvii parempaa hengitystä koneeseen niin hommaa ennemmin joku paremmin virtaava paneelisuodatin.
mitään eroa ei olla huomattu kartiosuodattimilla noissa vakiovehkeissä. tuolla päälle 400hv tehoissa jo suodattimen vaihto tuntuu ja näkyykin penkissä.
jos tarvii parempaa hengitystä koneeseen niin hommaa ennemmin joku paremmin virtaava paneelisuodatin.
mitään eroa ei olla huomattu kartiosuodattimilla noissa vakiovehkeissä. tuolla päälle 400hv tehoissa jo suodattimen vaihto tuntuu ja näkyykin penkissä.
Joo siellä penkissä oli ihan uusi suodatin ja tuo (vapaavirtaussuodatin) myös sit toisella vedolla. Ja pojat ei teidän kannata takertua joka pikku seikkaan täällä neuvokaa älkääkä kettuilko... Mut pista vapari mun puolesta ja dumppi nii kokeilet oliko niistä hyötyä. Kokeilemalla ja tekemällä oppii... (toiset ei opi ikinä)
Enpä kyllä usko noihin lukuihin vaikka olisikin ollut kuinka uusi vakio suodatin ja sen jälkeen mitattu vaparilla. Ja mitä tulee dumpin laittamiseen, niin saa sellaisen laittaa jos haluaa mutta sitten on turha itkeä että miksi auto ei välttämättä toimikaan enää kunnolla tai että ei mene päästöistä läpi yms.
Dump-venttiili ei vaan toimi ilmamassamittari vehkeissä. Map laitteissa asia erikseen.
Maf koneissa se ohjainlaite on laskenut paljonko ilmaa on mennyt maffin lävitse ja laskee paljonko polttoainetta syötetään. nyt kun sinulla on siellä dump-vena siellä ja se suhauttaa ilmaa sieltä välistä pois, mitäpä veikkaat kuinka käy?
vituiksihan se homma menee, sitten ihmetellään kun katalysaattori on paskana ja kone röpää ja sammuilee vaihtojen jälkeen.
Kaverin kokemuksesta ihan kun oli pakko dump-valve saada autoonsa joka oli maffilla. olihan se siellä noin tunnin verran, ei sitä saanut toimimaan kunnolla ollenkaan. saattoi vielä vaikuttaa että itse vittuilin koko ajan tästä tyhmästä ideasta :)
tässä koitettiin neuvoa jo, ettei tekisi virheitä mitä muut on tehnyt. oon vaan huomannut että vittuakos täällä nettifoorumeilta mitään oppia ottaa ja kokeillaan silti, sitten vituttaa vielä enemmän kun porukka olikin oikeessa.
Maf koneissa se ohjainlaite on laskenut paljonko ilmaa on mennyt maffin lävitse ja laskee paljonko polttoainetta syötetään. nyt kun sinulla on siellä dump-vena siellä ja se suhauttaa ilmaa sieltä välistä pois, mitäpä veikkaat kuinka käy?
vituiksihan se homma menee, sitten ihmetellään kun katalysaattori on paskana ja kone röpää ja sammuilee vaihtojen jälkeen.
Kaverin kokemuksesta ihan kun oli pakko dump-valve saada autoonsa joka oli maffilla. olihan se siellä noin tunnin verran, ei sitä saanut toimimaan kunnolla ollenkaan. saattoi vielä vaikuttaa että itse vittuilin koko ajan tästä tyhmästä ideasta :)
tässä koitettiin neuvoa jo, ettei tekisi virheitä mitä muut on tehnyt. oon vaan huomannut että vittuakos täällä nettifoorumeilta mitään oppia ottaa ja kokeillaan silti, sitten vituttaa vielä enemmän kun porukka olikin oikeessa.
vapari.... voi jeesus vittu sentään! se on vapaavirtaussuodatin saatana!
jos tarvii parempaa hengitystä koneeseen niin hommaa ennemmin joku paremmin virtaava paneelisuodatin.
mitään eroa ei olla huomattu kartiosuodattimilla noissa vakiovehkeissä. tuolla päälle 400hv tehoissa jo suodattimen vaihto tuntuu ja näkyykin penkissä.
No mut ajattele nyt jos joku haluaakin vaihtaa turbokoneensa vapariin. Kunnon pussihousu antivirittäjä.
Todellakaan ei kannata ruveta laittaamaan dumpvalvee. Jos haluat että suhina kuuluu, niin teeppä silleen että väsää uusi imuputki vaikka rosterista, laita siihen tarvittavat liitokset huohotusletkuille, n75:lla ja jne. eli suunnilleen vastaavanlaisen kun alkuperäinen imuputki. Teet vain sellaisin poikkeuksen, että siirrät sitä kohtaa putkessa johon bypass puhaltaa paineet takaisin kiertoon, niin sen verran että laitat sen lähemmäs ilmamassamittaria. Saat suhahduksen kuulumaan selvemmin ja toisaalta seokset ei heitä kärrynpyörää. Jos haluat vv-suodatinta joka nyt korvaa alkuperäisen eikä hukkaa tehoja, niin laita koteloitu suodatin jolle johdat esim. 3" haitari putkea pitkin kylmää ilmaa keulalta suoraan suu aukolle. Ja suodattimen ympärille kannattaa viellä väsätä jonkinlainen kotelo metallista. Kiitos ja kuittaus.
-Niconce
-Niconce
Dumppia en itsekään laittaisi, mutta tuo bsr:n optiflow esimerkiksi on meikällä ollu 60tkm kiinni ja olen sen säännöllisesti putsaillut sekä öljynnyt eikä ainakaan vielä ole maffi mennyt. Ei sitä öljyä tarvitse pullotolkulla laittaa.
Ps. Imuilman lämmöt tuolla optiflowlla ovat muuten vakiosetupilla liikkeessä +9 - +2 astetta, kun on nollakelit. Vakioboksilla en ole mitannut ja autona Seat Leon 1m auq
Ps. Imuilman lämmöt tuolla optiflowlla ovat muuten vakiosetupilla liikkeessä +9 - +2 astetta, kun on nollakelit. Vakioboksilla en ole mitannut ja autona Seat Leon 1m auq
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa