1.8T Nykii

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

VatteW
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.9.2008 10:32

1.8T Nykii

ViestiKirjoittaja VatteW » 17.2.2009 10:48

Elikkäs kyseessä on passat 1.8T 97vm.
Lastun asennuksen jälkeen auto on alkanut nykiä rajusti kun ahtaa 0,5 ja kierroksia on alle 3000rm. Jotkut sanoo että ei sais bensaa tarpeeks.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 17.2.2009 17:38

Veikkaisin että ainakin tulpat ja puolat kannattaisi tarkistaa sekä vikakoodit. Onko varmaa ettei kyseessä ole ahtovuoto?

VatteW
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.9.2008 10:32

ViestiKirjoittaja VatteW » 17.2.2009 22:48

Tulpat on kyllä vaihdettu ja vuotoja ei ole havaittu mut tuota puolaa en ole tarkistanut.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.2.2009 22:53

Puolia on sitten 4kpl. Jokainen "tulpanhattu" on oma puolansa.

MAF kannattaa tsekata kanssa vikakoodilistalta. Itsellä rikkinäinen MAF aiheutti nykimisiä.

Eli toisin sanoen, vanha yleispätevä vastaus 1.8T:n nykimisiin: Vikakoodit lukun.

VatteW
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.9.2008 10:32

ViestiKirjoittaja VatteW » 9.3.2009 17:31

Joo. Nyt olis luettu vikakoodi mut ei antanu mitään sellaista ilmoitusta mistä vois nykiminen johtua. Onko kellään viisaalla tähän neuvoa. Vaiko vaihtas isommat suuttimet ja säädättäs uudestaan...?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 9.3.2009 18:05

ei antanu mitään sellaista ilmoitusta mistä vois nykiminen johtua


Mitäs ilmoituksia se sit antoi?

Yksi syy voi olla tietty sytytysyksikkö, se aiheuttaa usein nykimisiä, jotka ei jää vikakoodimuistiin (se mokkula ilmanputsarikotelon kyljessä).

Jos ei kerta saa bensaa tarpeeksi, niin pitäisi jäädä vikakoodi laihasta seoksesta. Ahtopaineiden hävikkiin voi olla syynä rikkinäinen N75-venttiilikin. Tai sitten se ahtovuoto, joka jo mainittiinkin, hukkaportin kello tai hukkaportin läppä.

VatteW
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.9.2008 10:32

ViestiKirjoittaja VatteW » 9.3.2009 18:58

Vikamuisti:Seoksen sopeutus,sopeutusraja ylittynyt.Imusarjapaine säätöraja ylittynyt,kaasuläpän ohjausyksikkö(vika perussäädöissä) Ja kaikkee muuta pientä. Mut väittivät että nämä mainitut asiat johtuvat virranvähyydestä ja kaikki on hetkellisiä vikoja.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 9.3.2009 20:22

Vaihda "asiantuntijoita". Nuo viat kaikki yksistäänkin aiheuttaa mm. nykimistä.

Ramir
-
Viestit: 3
Liittynyt: 21.11.2006 21:54

ViestiKirjoittaja Ramir » 4.4.2009 11:15

Ota tankin korkki pois. Mulla auttoi, ei saanut ilmaa. Uus korkki ja taas pelittää!

Rantalankila
-
Viestit: 115
Liittynyt: 26.10.2007 1:51

ViestiKirjoittaja Rantalankila » 13.4.2009 23:48

En nyt viitsiny uutta topiccia tehä sillä näitä näitä nykimisen topicceja tuntuu olevan pilvin pimein. Mutta asiaan:

Golf 1.8T alkanut nykiä hieman pidemmän moottorijarrutuksen jälkeen kun painaa taas kaasua. Ensin vetää todella hyvin (n. 1sec) sitten tulee n. 0.5s "pimeä kohta", jolloin tuntuisi että tehot häviäisivät kokonaan, jonka jälkeen meno jatkuu normaalisti. Ei mielestäni ole riippuvainen kierroksien määrästä. Golffilla rullattu 125tkm.

Mitä searchilla olen vastauksia saanut. Onko siis N75 vaihdon tarpeessa vai jokin muu?

Pitänee kokeilla tuota tankinkorkkia vielä aamulla jos se vaikka sillä korjaantuisi.

Kiitos jo etukäteen.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.4.2009 10:30

Kannattaa luetuttaa vikakoodit, niin ei mene se osien vaihtelu ihan lottoamiseksi.

Rantalankila
-
Viestit: 115
Liittynyt: 26.10.2007 1:51

ViestiKirjoittaja Rantalankila » 14.4.2009 14:54

Vikakoodeja ei ollut ainakaan maahantuonti katsastuksessa, lienekö sitten tullut tässä parin kuukauden aikana. Jos jollakin kuitenkin on selviä neuvoja mihin vikaan tämä mahdollisesti viittaa niin antaa tulla vain.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa