MK2 Golf VAG 1.6 kone

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ArSkA_84
-
Viestit: 198
Liittynyt: 2.12.2006 20:13

MK2 Golf VAG 1.6 kone

ViestiKirjoittaja ArSkA_84 » 24.1.2009 14:15

Autowikin mukaan MK2 Golfissa on ollut moottorikoodeiltaan seuraavia 1600cc moottoreita: PN, RF, EZ, EZA, ABN, HM.

PN on ilmeisesti katilla ja 2E-E sähkökaasarilla ja siten vähäpäästöinen.

Onko muita vähäpäästöisiä 1.6 koneita ja onko niistä mikään varustettu ruiskulla?
Viimeksi muokannut ArSkA_84, 25.1.2009 0:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MarkusS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 28.8.2006 8:57

ViestiKirjoittaja MarkusS » 24.1.2009 23:35

EZA on oikeasti EZ. Mielestäni 1.6 koneissa ei ole missään esiiintynyt ruiskua.

ArSkA_84
-
Viestit: 198
Liittynyt: 2.12.2006 20:13

ViestiKirjoittaja ArSkA_84 » 25.1.2009 0:17

Perse, kirjotusvirhe iskenyt. korjasin.

Joku dobbel-wobber sivusto väitti kanssa, että ei olis ollu ruiskua. Mutta että kattia olis esiintyny joka koneen kanssa. Eikai se ny voi pitää paikkansa?

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 25.1.2009 13:15

Kyllähän se pitää paikkansa että kattia käytettiin kaasarikoneiden kanssa, mutta eikai tosiaan kaikissa? PN moottori on tosiaan ainakin ollut katilla, pitäis avata etka ja tutkia.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.1.2009 20:33

Ei tavallisen kaasarin jatkoksi kannata laittaa kattia kun se vaatii toimiakseen juuri oikean seoksen. Tuskin on siis moisia ollut. PN on sähkösäätöisellä kaasarilla ja happitunnistimella on poikkeus.

ArSkA_84
-
Viestit: 198
Liittynyt: 2.12.2006 20:13

ViestiKirjoittaja ArSkA_84 » 25.1.2009 21:50

Tuolta mä sen tiedon poimin: http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html

Siis katin laittaminen normaalin kaasarin jatkoksihan ei ole mitenkään järkevää, tosin autoteollisuus tuntee kyllä tällaisiakin tapauksia. Esim. Ladassa on ollut vastaavia ratkaisuja 90 luvun alussa, ennenkuin ottivat käyttöön Solex-Axtec kaasuttimen (stanallinen murheenkryyni). Mutta Ladahan on sitten jo muutenkin ihan oma lukunsa...

Mutta jos mustonenj viitti avata etkan, niin arvostaisin sitä.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 26.1.2009 10:10

99,98% varmuudella voin sanoa että ei ole yhtäkään 1,6-litraista ruiskukonetta ollut kakkiksessa. Esim. EZ:sta saat kyllä ruiskun laittamalla kaasarin tilalle Mono-Jetronicin. Ja mulla sattuis olemaan juuri se ruiskupömpeli + ECU + lambda-anturi + muuta aiheeseen liittyvää kaapissa odottamassa parempia päiviä. :P Laita PM jos kiinnostaa...

ArSkA_84
-
Viestit: 198
Liittynyt: 2.12.2006 20:13

ViestiKirjoittaja ArSkA_84 » 26.1.2009 11:07

Eipä ole ruiskulle tarvista. Tulevassa projektissani bensan annostelusta huolehtii Weber. Koitan etsiä koria johon siirrän '85 mallisen GT:n tekniikan. Ja aika oleellinen on tieto siitä, että kori ei ole vähäpäästöinen.

Mutta hyvä näin, jos kerran ainut mitä pitää varoa on toi PN mylly.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 28.1.2009 10:54

Kannattasiko kuitenkin tsekata "uuden" korin rek.otteesta ettei ole mainintaa vähäpäästöisyydestä, eikä tuijottaa sitä moottorikoodia ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa