vw golf vm 95 -> neito pulassa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tpi
-
Viestit: 18
Liittynyt: 24.1.2009 11:32

vw golf vm 95 -> neito pulassa

ViestiKirjoittaja tpi » 24.1.2009 11:41

ciao

tullaan sitten tänne itkemään olkapäätä vasten, kun muut olkapäät on jo niistetty loppuun ;)

mun saksatar ei oikein skulaa. tai toimii se suurimman osan ajasta, mutta jalkarättejä sataessa, yhteistyökyky alkaa hyytyä.

oireet ovat seuraavat: tasaisella kaasulla auto alkaa yht'äkkiä nykiä. matalat kierrokset todella epätasaiset, ihan kuin kävisi kolmella. tämän jälkeen biili yleensä sammuu ja kieltäytyy lähtemästä käyntiin. ja jos lähtee, taas käydään epätasaisesti.
randomaalinen crc:n suihkiminen auttaa.

vaihdettu:
virranjakajan kansi + pyörijä, tulpat, tulpan johdot.

auto on 1,8 vm 95, 66kw, ABS ADZ

auto toimii pakkasella ja kuivalla kelillä loistavasti.
kostea räntä taas tuntuu v-tuttavan yhtä paljon kuin omistajaansakin...

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 24.1.2009 16:57

Puolapaketin kuori halki ?

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 24.1.2009 17:25

Ovatko tulpanjohdot taatusti oikeat Berun valmistamat autoon kuuluvat kuparijohtimet joissa on erilliset vastukset päissä (helppo yleismittarilla todeta, joka johdossa pitää olla sama vastus)? Entä onko virranjakaja taatusti oikea autoon kuuluva Boschin valmistama malli oikean kokoisella vastuksella pyörijässä?

Mikäli jakaja on merkkiä "made in italy" tai tulpanjohdot mallia "tuning" niin auto ei tule koskaan niillä toimimaan oikein.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.1.2009 17:30

Hall-anturin ja liittimen puhdistus vois ehkä auttaa...

joni.r
-
Viestit: 61
Liittynyt: 20.12.2003 16:30

ViestiKirjoittaja joni.r » 24.1.2009 18:53

Lämpöanturi?? Nimimerkillä...yhden venton kanssa vitostien varressa joskus kuvatunlaista vikaa ihmetelleenä.

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 25.1.2009 14:59

Imusarjan ja kaasuläpän välinen kumi poikki/puhki.

rele
-
Viestit: 60
Liittynyt: 9.2.2007 16:01

ViestiKirjoittaja rele » 26.1.2009 16:44

Vaikuttais kyllä kaasuttimen jäätymisongelmalta. Jäätyminenhän tapahtuu juuri lähellä 0 kelejä. Ottaako imuilman pakosarjan päältä ? Onko talvi asennossa ? Oletku suihkinut sitä crc:tä silloin kun on ollut "oire" päällä. Saattaa nimittäin olla niin että on jää sulanut sillä aikaa kun on toimenpide tehty ja vaikutus ei olekaan sen suihkeen.

jetta82
-
Viestit: 194
Liittynyt: 15.7.2008 16:23

ViestiKirjoittaja jetta82 » 26.1.2009 16:57

Vaikuttais kyllä kaasuttimen jäätymisongelmalta.


Onko vuosimallissa -95 vielä kaasutin?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 26.1.2009 17:33

Onko vuosimallissa -95 vielä kaasutin?

Sähköinen yksipisteruiskutus, joka näyttää kaasarilta.

tpi
-
Viestit: 18
Liittynyt: 24.1.2009 11:32

ViestiKirjoittaja tpi » 27.1.2009 19:50

tehtiin tänään pientä vesitestiä.

kun sumu osui kohtaa, missä kaikki tulpanjohdot kulkevat ristiinrastiin, auto sammui laakista, eikä meinannut lähteä käyntiin enää millään.

vaihdettiin toiset johdot tilalle, ja sillä se saatiin tovin yrittämisen jälkeen käyntiin.

puola samoten lyö kipinän kosteana läpi.

täytyy torstaina jatkaa taistoa.

ja 1-piste ruiskuhan tuo on. alkaa pikkuhiljaa epäilyttää, ettei ole yhtä ainoata vikaa, vaan että niitä on useampi, jotka joko johtuvat toisistaan tai sitten eivät.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 27.1.2009 22:00

vaihda kaikki syttyhilppeet.

tpi
-
Viestit: 18
Liittynyt: 24.1.2009 11:32

ViestiKirjoittaja tpi » 5.4.2009 12:20

noniin. puolahan siellä oli sitten täysin mätä, kiitos tietäjille.

ja nyt seuraa jatkokysymys, liittyen vaihteisiin.

viimeviikolla ilmeni omituinen narina, kun vaihteen laittoi kakkoselle.

tsekkasin laatikon, siellä oli öljyä ylärajaan asti. koska narina kuuluu myös silloin kun kone ei pyöri, haiskahtaisi vika ennemminkin vaihteensiirron niveliin, kuin mitä synkroon ym sisuksiin?

ja koska kätösiin ilmeistyi toinen projekti golf, väljällä takapuslalla, seuraa jatkokysymyksen jatkokysymys:

kuskinpuolen takapusla on väljä. ongelman tekee siinä parin sentin päässä oleva kessuaskin kokoinen jarrukäikäle. eli saako tuon puslan vaihdettua maalaisjärjellä ja perustyökaluilla, jousia ruttaamalla ja taka-akselia pudottamalla, vai pitääkö rukoilla apua yläkerrasta?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 5.4.2009 12:26

Se möhkäle on jarrupaineensäädin joka on alumiinia eli tuskin siitä jarruputkia ehjänä irti saa eli moni on tehnyt homman niin että rälläköinyt sen möhkäleen irti tukivarresta, uudet puslat ja hitsannut sen takas paikalleen.

tpi
-
Viestit: 18
Liittynyt: 24.1.2009 11:32

ViestiKirjoittaja tpi » 5.4.2009 18:22

balalaikan käyttöä tuossa vähän ounasteltiinkin.

vaihteiston narinaan löytyi lääke vaseliinista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa