kumpiko kestää gti vai vr6
Valvoja: ffp jäsenet
kumpiko kestää gti vai vr6
kolmoskoppasta golffia mittiny ja kumpi kestää paremmin koneen osalta nuo gti:t
vai vr6. koneella olevat.
vai vr6. koneella olevat.
-
- -
-
- -
tottua? ai vikoihin ;)
Joo iski oikein tyyppivikoja parin vuoden käyttöaikana.
Jarrupaloja, levyjä, vesipumppua jne. :)
Tuo kyseinen Vr vm.-93 oli käytössä 170tkm- 200tkm
Vaihdon syynä oli vain se, että rekisteröidyt istuinpaikat on käytössä ja tuo takapenkin kansa kasvaa.
Kutosen ääntä ei voita mikään ;)
Edit:
Nuo siis mittarilukemia oikeista kilometreistä ei tietoa :O
Nojaa, vuoden päivät ajeltu VR6:en kanssa. Tietää mistä se hajoaa niin asiaa voi ennaltaehkäistä ellei ole tehty jo.
Nokkaongelmat poistuu kun laittaa vahvempia osia jakopäähän. Tehty omassani -> ei murheita.
Jos on <-93 eli vanhemmalla motronicilla, niin sen jakajan kanssa eläminen on yhtä helvettiä. :) Kannattaa ottaa 94-> jossa on uudempi motronic versio, ns. "suorasytkä", tosin ei sekään ihan täysin sitä ole, onhan siinäkin puolayksikkö..
Automaattilaatikkoon älä koske. Laatikkomurheita saattaa esiintyä manuaalissakin, kuten tuo kuuluisa kakkosen synkro, mutta kyllä niitä menee muistakin autoista. Jouduin minä audin ABK:hon vaihtamaan laatikon 240tkm kohdalla kun se antautui vaikka sen pitäisi olla "ikuinen".
Ei tuo ole jättänyt koskaan tielle ja toimii päivittäin kuten pitääkin. Kaikki autot hajoaa jos niitä ei pidä kunnossa. On se kumma kun 1.8T ihmiset ei valita puolien päivittäisistä hajoamisista, nokkien väliketjun kiristäjäongelmista tai imupuolen vuoto-ongelmista, onhan se sentään JUMALMOOTTORI! :)
Juuri tuossa yksi 258tkm ajettu, virittämätön/räpeltämätön B6 1.8TQ sai tuomiokseen 3mm kampiakselin päittäisvälystä. Se on ominaisuus, ei vika. Toisin kuin jos VR6 jakopää saattaa 200tkm päästä antautua niin se autohan on silkka paska. Kannattaa tehdä remppa 150tkm välein niin ei tarvi itkeä, ei se niin kallista ole.
Kaikki on suhteellista. Mun silmissä tuollainen VR6 ei ole yhtään sen huonompi ostos kuin mikään muukaan VAG tuotos. Aina sitä voi miettiä et kannattaisiko merkkiä vaihtaa ;)
Itse pidän VR6 koneesta erittäin paljon. Ei kutosen äänien voittanutta ja kone on tosi mukava pidemmässäkin ajossa kun ei tarvitse kepittää ja etsiä sitä vääntöaluetta kun se sattuu olemaan 2000rpm -> loppuun asti. Vitosella voi ohittaa surutta ja ajella suuremmilla vaihteilla kaupungissa. Mukava ja joustava.
Nokkaongelmat poistuu kun laittaa vahvempia osia jakopäähän. Tehty omassani -> ei murheita.
Jos on <-93 eli vanhemmalla motronicilla, niin sen jakajan kanssa eläminen on yhtä helvettiä. :) Kannattaa ottaa 94-> jossa on uudempi motronic versio, ns. "suorasytkä", tosin ei sekään ihan täysin sitä ole, onhan siinäkin puolayksikkö..
Automaattilaatikkoon älä koske. Laatikkomurheita saattaa esiintyä manuaalissakin, kuten tuo kuuluisa kakkosen synkro, mutta kyllä niitä menee muistakin autoista. Jouduin minä audin ABK:hon vaihtamaan laatikon 240tkm kohdalla kun se antautui vaikka sen pitäisi olla "ikuinen".
Ei tuo ole jättänyt koskaan tielle ja toimii päivittäin kuten pitääkin. Kaikki autot hajoaa jos niitä ei pidä kunnossa. On se kumma kun 1.8T ihmiset ei valita puolien päivittäisistä hajoamisista, nokkien väliketjun kiristäjäongelmista tai imupuolen vuoto-ongelmista, onhan se sentään JUMALMOOTTORI! :)
Juuri tuossa yksi 258tkm ajettu, virittämätön/räpeltämätön B6 1.8TQ sai tuomiokseen 3mm kampiakselin päittäisvälystä. Se on ominaisuus, ei vika. Toisin kuin jos VR6 jakopää saattaa 200tkm päästä antautua niin se autohan on silkka paska. Kannattaa tehdä remppa 150tkm välein niin ei tarvi itkeä, ei se niin kallista ole.
Kaikki on suhteellista. Mun silmissä tuollainen VR6 ei ole yhtään sen huonompi ostos kuin mikään muukaan VAG tuotos. Aina sitä voi miettiä et kannattaisiko merkkiä vaihtaa ;)
Itse pidän VR6 koneesta erittäin paljon. Ei kutosen äänien voittanutta ja kone on tosi mukava pidemmässäkin ajossa kun ei tarvitse kepittää ja etsiä sitä vääntöaluetta kun se sattuu olemaan 2000rpm -> loppuun asti. Vitosella voi ohittaa surutta ja ajella suuremmilla vaihteilla kaupungissa. Mukava ja joustava.
-
- -
Itsekin tapasin ajella kolmosella, eli jos ei tarvinnut pysähtyä pääsi samalla vaihteella iha sinne ylinopeuksiin saakka (>150km/t).
Entiseni oli juuri tuollainen välivuoden malli 93/94 "suorasytkällä".
Alkuperäiset tulpanjohdot muistaakseni hinnalleen neljänneksen vanhempaan malliin verrattuna.
Enkä tosiaan olisi vaihtanut tällaiseen "pappamopiilin", jos lapset pysyisi lapsina (lue pieninä), eikä p*rhonen sentään olisi kasvaneet VR6:sta ulos.
Vikalista autosta sinä aikana,kun minulla oli
Tankin korkki (oli jäänyt matkalle)
Lohkolämmitin (ei ollut, eikä mennyt hangatessa kuin 8h) ps. defa
Vetokoukku (Maaliskuun räntäsateessa pihalla noin 2½h)
Tulpat + johdot (Johdot löi läpi)
Suodattimet (kaikki mitä löytyy)
Johtoja ovista (kolme neljästä)
Ikkunannostimet (takaoviin, kun tipahti kahden viikon välein)
Ovenkahvaan kieli (romikselta)
Keskuslukituksen kauko- ohjain (VDO asennus noin 5min.)
Pakoputki (välivaimennin ruostui, uusi Martelikselta)
Etuovien lukkoihin lisäjouset (vakio kamaa näissä)
Etu sumuvalot (lasit halki, sopii noin 1½ dl vettä sisään)
Etu iskunvaimentimet (Ei oikein tahtonut pysyä tiellä)
Jarrut (levyjä ja paloja, joka nurkkaan)
Raidetanko oik. (väljä sisäpäästänsä)
Lattiaan pari paikkaa (itse hitsaten)
Takaluukun kansi (oli rauta muuttanut olomuotoaan kahvan alla)
Jälkiasennettu ajonesto kierrätykseen (muovinen ihmeavain)
Se muoviosa radion viereen (ainakin kymmenen reikää ollut ilmesesti puhelin tellinki)
Helma "somisteisiin" päällyslistat
Vesipumppu, laturinhihna ja kiristäjä
En tiedä löytyykö tuommoisia osia muista Golf:sta kuin VR6 ;)
Mulla on ollut nyt vuoden ja olen ajanut sillä välin 142 000 - 158 000 mailia.
Korjatut/esiintyneet "viat", sekä huollot (ihan ulkomuistista vedän):
-Sytkäjohdot + tulpat, sekä puolayksikön halkeamien paikkaus (autossa 158000 mailia ajettu alkuperäinen puolayksikkö joka toimii moitteetta!)
-Koiranluu, vasen.
-Etujouset.
-Takajarruvalo
-Vakionopeudensäädin
-Keskuslukituksen kaukosäätimen suojamuovit uudet
-Helmat ruostesuojasin, vähän puski kukkaa ostaessa. Ei mitään dramaattista.
-Öljyt + suodatin
-Ilmanputsari
Autossa on ketjuremppa ja kytkinremppa tehty ennen minun ostamistani. Kaikki autoon tehdyistä huolloista löytyy kuitit vanhoilta omistajilta. Sitä plärättyäni olen noteerannut ettei ole koskaan tehty mitään hirveän dramaattista, perus huoltoa mitä tämmöisessä autossa voi olla.
Korjatut/esiintyneet "viat", sekä huollot (ihan ulkomuistista vedän):
-Sytkäjohdot + tulpat, sekä puolayksikön halkeamien paikkaus (autossa 158000 mailia ajettu alkuperäinen puolayksikkö joka toimii moitteetta!)
-Koiranluu, vasen.
-Etujouset.
-Takajarruvalo
-Vakionopeudensäädin
-Keskuslukituksen kaukosäätimen suojamuovit uudet
-Helmat ruostesuojasin, vähän puski kukkaa ostaessa. Ei mitään dramaattista.
-Öljyt + suodatin
-Ilmanputsari
Autossa on ketjuremppa ja kytkinremppa tehty ennen minun ostamistani. Kaikki autoon tehdyistä huolloista löytyy kuitit vanhoilta omistajilta. Sitä plärättyäni olen noteerannut ettei ole koskaan tehty mitään hirveän dramaattista, perus huoltoa mitä tämmöisessä autossa voi olla.
Mikä noissa nyt sitten mättää?? Todella siistejä yksilöitä saa parilla tonnilla mutta keikkuvat myyntipalstoilla ja netissä todella pitkään, esim tämä jossa on nahkat ym: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2249336
Lisää:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2337027
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2344151
Lisää:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2337027
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2344151
itse en ainakaan ostaisi 1900e vr6, jossa lukee laatikko vika, ja sitten ohimennen sivuutetaan että ei muuten edes käynnisty :) Vaikka kuinka olisi nahat, niin en ostaisi rikkinäistä/projekti autoa, tiedä sitten mihin paskaan kätensä löisi..
e: Ja monella varmaan sama murhe mitä itse mietein tuossa vuosia sitten; Paljonko jo 15v vanha 2.8l kutoskone vie bensaa :) No eihän se mahdottomia sitten syönyt, mutta kuitenkin!
e: Ja monella varmaan sama murhe mitä itse mietein tuossa vuosia sitten; Paljonko jo 15v vanha 2.8l kutoskone vie bensaa :) No eihän se mahdottomia sitten syönyt, mutta kuitenkin!
-
- -
Noi on kyllä kaikkee muuta kuin siistejä yksilöitä. Harvinaisen väsynyttä tuunausta ja puhkikulunutta rattiasun muita putkivirityksiä konetilassa.
Lähelle kahdella tonnilla saa ihan oikeasti toimivan ja hyvän auton.
Jos vakavasti vertailee niin GTI, mutta kaikkea ei kannata tehdä järkisyin, alkaa olla elämä tylsää;)
Lähelle kahdella tonnilla saa ihan oikeasti toimivan ja hyvän auton.
Jos vakavasti vertailee niin GTI, mutta kaikkea ei kannata tehdä järkisyin, alkaa olla elämä tylsää;)
Itse tilasin autoliikeen kautta Saksasta Vr6 Syncron vm 95.Hintaan kuului rahdit ja verot sekä rekisteröintikatsastus:7.700e
Saattaa kuulostaa kalliilta mutta auto on ollut yhdellä omistajalla,mukana tuli talvivanteet ja renkaat,melkein uusi alustasarja ja kaikki kuitit löytyy.Mieluummin kallis ja hyväkuntoinen kuin halpa ja saa korjata viikoittain.
Mittarissa oli 143tkm,ruostetta ei löytynyt kuin kaarien sisältä ja takaluukusta pari reikää.Nyt tullut kilometrejä kolmen kuukauden aikana 9000:D
Muuten ihan toimiva,ei sähkövikoja vielä ainakaan ilmennyt.Pieni miinus autoliikkeelle kun puhe oli että on teknisesti kunnossa,noh,kytkin siinä luistaa liikkeellelähdössä,huomenna olis edessä kytkin ja jakopääremppa.
Verrattuna edelliseen kutoseen niin nykyinen on ihan helmipeli,edellisessä ei ollutkaan muita kuin vikoja (vm93)...
Eikä se kulutus ole muusta kuin ajotavasta kiinni ja siitä että kaikki autossa toimii.Jos tykkää tossuttaa paljon niin mikä tahansa malli/merkki vie paljon bensaa.Putsasin ja öljysin viikko sitten kartiosuodattimen,kulutus tippui litralla kaupunkiajossa...
Itse en voisi enää edes harkita GTImallia.:) Ei tolla ainakaan jalkoihin jää..ja nelivetona uskomattoman hauska leikkikalu lumella..
Saattaa kuulostaa kalliilta mutta auto on ollut yhdellä omistajalla,mukana tuli talvivanteet ja renkaat,melkein uusi alustasarja ja kaikki kuitit löytyy.Mieluummin kallis ja hyväkuntoinen kuin halpa ja saa korjata viikoittain.
Mittarissa oli 143tkm,ruostetta ei löytynyt kuin kaarien sisältä ja takaluukusta pari reikää.Nyt tullut kilometrejä kolmen kuukauden aikana 9000:D
Muuten ihan toimiva,ei sähkövikoja vielä ainakaan ilmennyt.Pieni miinus autoliikkeelle kun puhe oli että on teknisesti kunnossa,noh,kytkin siinä luistaa liikkeellelähdössä,huomenna olis edessä kytkin ja jakopääremppa.
Verrattuna edelliseen kutoseen niin nykyinen on ihan helmipeli,edellisessä ei ollutkaan muita kuin vikoja (vm93)...
Eikä se kulutus ole muusta kuin ajotavasta kiinni ja siitä että kaikki autossa toimii.Jos tykkää tossuttaa paljon niin mikä tahansa malli/merkki vie paljon bensaa.Putsasin ja öljysin viikko sitten kartiosuodattimen,kulutus tippui litralla kaupunkiajossa...
Itse en voisi enää edes harkita GTImallia.:) Ei tolla ainakaan jalkoihin jää..ja nelivetona uskomattoman hauska leikkikalu lumella..
-
- -
mut itte ajan mielummin 6sella;
Tarttuva tauti :)
Tuossa käyttäjä dB_:n viestissä tuli aika paljon oleellista.
Tuo "suomettuminen" tekee pahaa ihan mille hyvänsä autolle, kun tulee joku vika (lue viatonta autoa ei ole olemassa),
kursitaan se läjään rautalangalla (lue varaosat haetaan sieltä mistä saa halvalla).
Sitten valitetaan kun vaihdettiin se "moponetin varaosa" ja ei toimi, elikkä auto (lue esim. vr6) on p**ka.
Kuten edellisessä "kulutuskertomuksestani" ja käyttäjä Shakal:n viestistä käy ilmi, suurin menoerä (lue varaosatarve) johtuu:
mallin tyyppivioista, tuunauksesta ja yleisestä kulumisesta eikä moottorista...
ps. Ainahan voi laittaa tuoreempaa "jumalamoottorilla" (lue 1.8T), sitten ei tarvi (lue ei voi) valittaa esimerkiksi puolavioista jne.jne.
Toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”