1.8t aeb K04-015 kysymys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tkh
-
Viestit: 36
Liittynyt: 2.7.2008 16:14

1.8t aeb K04-015 kysymys

ViestiKirjoittaja tkh » 20.1.2009 7:47

Osaisikohan joku auttaa muutamassa kysymyksessä, olen netistä etsinyt tietoa, mutta tuntuu olevan joka topicissa eri tietoa.
Eli hyllyssä olisi tarpeeton K04-015 turbo, jonka pitäisi käydä heittämällä 1.8t aeb koneeseen vakio turbon tilalle, pasuunassa on tällä hetkellä MTM:n lastu, niin pitääkö tuo ohjelmoida uudelleen vai toimiiko tuolla mtm:n lastulla mitenkään? Tämä turbon kokeilu tuli mieleen, kun joudun joka tapauksessa ottamaan katalysaattorin irti ja vaihtamaan uuden katin onton tilalle ennen katsastusta.
Ja mitä edullista katalysaattoria suosittelisitte tuohon laitettavaksi, onko vapaavirtaavista mitään hyötyä vai käynkö motonetistä jonkun yleismallin?
Entä pakoputken takavaimennin, onko mitään apua tehoihin vaihtaa esim. remuksen vaimennin, kun nykyinen tuntuu olevan hieman tukossa.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 20.1.2009 9:14

Pitää ohjelmoida uusiksi jos vaihtaa turbon isompaan. Älä suotta ala pelkkää takavaimenninta vaihtamaan, koko putkisto sitten samantien. Eikä se putkisto tarvitse kuin yhden vaimentimen, itsellä nyt 2,5" ja vain takavaimennin ja sekin yleismallinen.

tkh
-
Viestit: 36
Liittynyt: 2.7.2008 16:14

ViestiKirjoittaja tkh » 20.1.2009 10:50

Tarkoitus oli saada auto vielä katsastuksesta läpi ja ei taida yhdellä änkkärillä läpi mennä, tai riippuu tietysti millainen päivä katsastusmiehellä ollut.
Niin tuosta turbosta vielä, niin miten tuo ei toimisi tuolla vanhalla ohjelmoinnilla, tietenkään täysiä tehoja tuosta ohjelmoimatta ei irti saa, mutta se ei ole tarkoituskaan.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 20.1.2009 10:59

Ei oo äänet todellakaan mitkään pahat yhdellä vaimentimella, itsellä katti paikallaan ja pysyykin ja turbokin vaimentaa ääniä. Tuossa pätkä oman pirssin putkiston äänistä. Play

Turbosta sen verran että, kun vaihtaa isomman turbon niin seokset menee päin persettä, eli laihalle koska isompi ahdin siirtää enemmän ilmaa ja tällöin kone todennäköisesti nakuttaa ja voi mäntä sulaa.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 20.1.2009 11:40

Kyllä se sillä toimii mut ei vaan anna kaikkea tehoa pihalle mitä olis saatavilla ja ahdot tipahtaa kun tuossa ei ecu mittaa ahtoja ollenkaan vaan pelkästään koneeseen menevää ilman määrää ja isomma ahtimella saadaan sama määrä pienemmällä paineella.

tkh
-
Viestit: 36
Liittynyt: 2.7.2008 16:14

ViestiKirjoittaja tkh » 20.1.2009 14:34

Osaatko Putko sanoa yhtään, minkä verran tuossa ahdot tippuu? Ei kehtais ohjelmoitavaksi viedä, alkas hintaa tulemaan kun samalla kannattas vaihtaa suuttimet ja sitten alkas kuitenkin kytkin luistamaan...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 20.1.2009 15:22

Mitä sä niillä ahdoilla oikein teet, samanverran sinne koneeseen ilmaa menee.

tkh
-
Viestit: 36
Liittynyt: 2.7.2008 16:14

ViestiKirjoittaja tkh » 21.1.2009 12:09

Ei pitäisi ajattelematta kirjoittaa... Mut juu pitää pultata tuo k04 kiinni tässä kevään aikana ja laitan tänne sit viestiä, miten tuo onnistui.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 13 vierailijaa