Joo, elikkäs kaivattas nyt vähän apua, kun oma tieto rupeaa loppumaan tuon kanssa..
Auto saa ihan selvästi liikaa bensaa, kun tyhjäkäynnillä meinaa vähän väliä sammua, ja pienillä kierroksilla ajettaessa nykii kun koittaa kiihdyttää. Ja kylmällä koneella ensimmäisenä kastelee tulpat. En tosin ole varma että vuotaako sieltä jokin suutin kokoajan vähän, myös seisoessaan, ja sen takia sitten kastelisi tulpat. Tulpat olen vaihtanut nyt kolme kertaa tässä viikon aikana, eli siinä ei vika ole. Tosin eilen kun tutkin autoa, ja otin lämpötila-anturin johdon irti, niin auto kävi normaalisti tyhjäkäyntiä ja ei pätkinyt pienillä kierroksillakaan, vaan toimi ihan normaalisti.
No, ostin tänään sitten uuden anturin ja vaihdoin sen.. Sen kanssa käynti oli ihan hirveää. Kierrokset seilasivat vaikka kuinka, eikä meinannut asettua ollenkaan. Ja kun kaasua antoi, niin meinasi vain sammua. Otin sitten johdon taas irti, ja koitin, niin toimi taas normaalisti. Mutta kun koulusta lähdin, niin ei, ei lähtenytkään.. Kävelin vielä tulpat ostamaan ja vaihdoin, mutta ei edes lupaillut yhtään.. Bensa konehuoneessa kyllä aina haisee kun autoa starttaa. Ilmamääräanturia on kyllä katsottu, ja näyttäisi toimivan ihan normaalisti se. Ja startatessa ei ole mitään vaikutusta antaako kaasua vai ei.
Missä voisi olla vika? Olisin erittäin kiitollinen avusta..
Golf Gti 8v -92 käynti- ja käynnistysongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
No sen verran löytyi vikaa että yksi bensaletku oli haljennut klemmarin alta, ja vuoti sieltä, eli varmasti päästi myös vähän paineita pois.. Vetämällä saatiin käyntiin helposti, mutta sammui parin kerran kesken muutaman kilometrin testilenkin. Ja startilla ei enää lähtenyt käyntiin, vaan piti aina vetää käyntiin. Ei edes luvannut startatessa.. Ensimmäisen kerran vedettäessä lähti käyntiin heti kun vähänkin renkaat pyörähti, mutta myöhemmin vaati noin 1500 rpm koneelta että lähti käyntiin.. Eipä tuohon oikein mitään järkevää vikaa keksi.
letkut
Kannattaa tarkistaa kaikki ne pienet alipaineletkut ja varsinkin se jarrutehostimelle menevä muoviputki.
Oletko mitannut minkälaisia vastustarvoja ilmamäärämittari antaa? Onko tasainen vaihtelu?
Kun lämpötila-anturin ottaa irti, niin kone menee vikatilaan. Ostitko alkuperäisen anturin? Tarvikemallit eivät toimi, usko pois.
Oletko mitannut minkälaisia vastustarvoja ilmamäärämittari antaa? Onko tasainen vaihtelu?
Kun lämpötila-anturin ottaa irti, niin kone menee vikatilaan. Ostitko alkuperäisen anturin? Tarvikemallit eivät toimi, usko pois.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa