Koitin haulla etsiä vastausta mutta ei löytynyt niin päätin perustaa oman ketjun.
Projektiautona siis -87 kakkis johon tulisi 1.6 EZ:n tilalle Ventosta peräisin oleva ABS-motti ja vaihteisto. Sellaista käytännön asiaa on mielessä, että sopiiko tuo moottori ja vaihteisto kannakkeiltaan yms. suoraan kakkoseen? Entäs vetarit? Ventossa on lisäksi tehostettu ohjaus jota kakkiksessa ei ole. Sopiiko Venton tehostettu tanko suoraan kakkoseen vai joudunko hankkimaan kakkosen tehostetun tangon jostain, jota pyöritän Venton PAS-pumpulla? Tehostettu ohjaus ei ole niin välttämätön koska sen saa helposti pois käytöstä (pumppu yksin omalla kiilahihnalla). Lisäksi tuli mieleen että koska kakkis ei ole vähäpäästöinen niin kattia ei varmaankaan tarvitse pakoputkeen laittaa? Kuinkas kolmosen mittaristo istuis kakkosen kojetauluun? Joutuuko vetää paljon sähköjä?
Kolmosen tekniikkaa kakkiaiseen
Valvoja: ffp jäsenet
mielenkiintoinen rajatapaus 1.7.1987 alkaen rekisteröidyn auton on pitänyt täyttää US83 päästönormi.
Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, niin mun käsityksen mukaan sun pitää laittaa sinne putkeen katti (mutta pelkät kuoret riittää). Näin siksi koska päästö mittaus on sama kuin ennen koneen vaihtoakin. Eli vain tyhjäkäynnillä mitataan että CO ja HC ei oo liika korkeat.
Viisaammat valaisee, jos olen väärässä...
OT: Oma projektini on kanssa rekisteröity 7/87 ja katin kuoret pitää olla.
Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, niin mun käsityksen mukaan sun pitää laittaa sinne putkeen katti (mutta pelkät kuoret riittää). Näin siksi koska päästö mittaus on sama kuin ennen koneen vaihtoakin. Eli vain tyhjäkäynnillä mitataan että CO ja HC ei oo liika korkeat.
Viisaammat valaisee, jos olen väärässä...
OT: Oma projektini on kanssa rekisteröity 7/87 ja katin kuoret pitää olla.
Vähä lainaan topicia...
Eli mulla olis yhtenä vaihtoehtona vaihtaa tohon mun passattiin 1.8T moottori keulille G60:n tilalle. Auto on rekisteröity toukokuussa 1990, eli kuukausi ennen kuin tarttee olla vähäpäästönen, säkäri! Eli pitäiskö mun änkee sinne putkeen katin kuoret moottorin vaihdon jälkeen, jolloin sen ei tarttis täyttää vähäpäästösen rajoja? Oonko ymmärtäny oikein?
Eli mulla olis yhtenä vaihtoehtona vaihtaa tohon mun passattiin 1.8T moottori keulille G60:n tilalle. Auto on rekisteröity toukokuussa 1990, eli kuukausi ennen kuin tarttee olla vähäpäästönen, säkäri! Eli pitäiskö mun änkee sinne putkeen katin kuoret moottorin vaihdon jälkeen, jolloin sen ei tarttis täyttää vähäpäästösen rajoja? Oonko ymmärtäny oikein?
Tapsala: Vaikka autosi on rekisteröity ennen vähäpäästöisyyspakkoa, niin silti se voi olla vähäpäästöinen. Esim G60 Corradot on melkein poikkeuksetta vähäpäästöisiä, vaikka on rekisteröity ennen pakkoa. Nykyisin tuota ei edes lue uudella otteella, vaan pitää selvittää erikseen.
Mutta 1.8t kone täydellisenä pakettina yleensä menee läpi.
Mutta 1.8t kone täydellisenä pakettina yleensä menee läpi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”