jetan turbotus
Valvoja: ffp jäsenet
jetan turbotus
onko kukaan tehnyt 2 jettaan turbotusta.mietin että käykö suoraan jos ottaa td:stä pakosarjan ja turbon ja rakentaa ruiskut+sytty puolen sitten tarvike osista
Kyllähän sen noin pystyy tekemään. TD:n turbo ei ole kylläkään mikään ihanteellinen bensakoneeseen, mutta toimii kyllä.
Sikäli tietysti TD:n turbossa on hyväkin puoli: niissä on turbiini isolla siivellä jolloin kone kestää enemmän ahtoja vakio puristuksilla.
Imusarjaksi voit laittaa vaikka Golf III GTI 8V:n sarjan, jossa on sähkäsuuttimille paikat valmiina.
Teepä kokeeksi yksi tuommoinen niin nähdään miten se pelaa!
Sikäli tietysti TD:n turbossa on hyväkin puoli: niissä on turbiini isolla siivellä jolloin kone kestää enemmän ahtoja vakio puristuksilla.
Imusarjaksi voit laittaa vaikka Golf III GTI 8V:n sarjan, jossa on sähkäsuuttimille paikat valmiina.
Teepä kokeeksi yksi tuommoinen niin nähdään miten se pelaa!
Niin olen ainakin ymmärtänyt että menee suoraan. Ei kai se ulkoisestikaan niin paljoa eroa, mutta suuttimen paikat siinä tosiaan on.
Tuossa sivun keskellä on kuva:
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... &start=225
Tuossa sivun keskellä on kuva:
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... &start=225
Jotenkin muistelen että toi suuttimet imusarjassa ei käy normi 8v kanteen? Että siinä imusarjassa on korkeemmat kanavat kuin normi 8v kannessa.
Toinen vaihtoehto on mikätahansa 4 pisteruiskukansi, k-jetti tai G60. G60 on parempi kun saa sähkösetsuuttimet suoraan kiinni. K-jetin suutinholkit joutuu muokkaa. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=110530
Imusarja ja läppärunko G60. Imusarja on lyhyempi kuin vapareissa, joten jää enemmän tilaa turbolle. Ja läppärunko on kuskinpuolella, helpottaa ahtoputkien sijoittelua.
Kiertokanget ja männät G60. Kestää paremmin kuin vaparin.
Turboksi kannattaa sovittaa joku Mitsun tekele missä on hukkaportti ja by-passi turbossa.
Toinen vaihtoehto on mikätahansa 4 pisteruiskukansi, k-jetti tai G60. G60 on parempi kun saa sähkösetsuuttimet suoraan kiinni. K-jetin suutinholkit joutuu muokkaa. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=110530
Imusarja ja läppärunko G60. Imusarja on lyhyempi kuin vapareissa, joten jää enemmän tilaa turbolle. Ja läppärunko on kuskinpuolella, helpottaa ahtoputkien sijoittelua.
Kiertokanget ja männät G60. Kestää paremmin kuin vaparin.
Turboksi kannattaa sovittaa joku Mitsun tekele missä on hukkaportti ja by-passi turbossa.
TD pakosarja ja gti imusarja
Gti:n tai mikä tahansa muu kuin TD:n tai TDI:n imusarja ei sovi yhdessä TD:n pakosarjan ja turbon kanssa. Eli pakosarja tätyy itse tehdä tai löytää jostain valmis tarkoitusta varten tehty sarja.
Meinasin tuosta laittaa kakkiksen jääradalle, (älkää kysykö miksi)
Auto on varustettu spektaakkelimaisen voimakkaalla 1.8 yksipisteruiskutusmoottorilla.
Sopiiko todella heittämällä 1.8 bensa lohkoon tuo TD pakosarja+perus kkk turbo?
Onko tuota ykspisteruiskun imusarjaa toiveitakaan saada sopimaan TD pakosarjan kanssa?
Olisi irrallaan yksi turbo+pakosarja paketti jonka voisi laittaa tuohon jääpeliin.
Mahtaako sopia myös öljynsuodattimen jalka tuosta TD koneesta?
Saisi öljytkin kivuttomasti turbolle...
Auto on varustettu spektaakkelimaisen voimakkaalla 1.8 yksipisteruiskutusmoottorilla.
Sopiiko todella heittämällä 1.8 bensa lohkoon tuo TD pakosarja+perus kkk turbo?
Onko tuota ykspisteruiskun imusarjaa toiveitakaan saada sopimaan TD pakosarjan kanssa?
Olisi irrallaan yksi turbo+pakosarja paketti jonka voisi laittaa tuohon jääpeliin.
Mahtaako sopia myös öljynsuodattimen jalka tuosta TD koneesta?
Saisi öljytkin kivuttomasti turbolle...
Kympin puristukset on tietty siinä rajalla.
Mutta, jos laittaa tarpeeksi ison turbon, niin kyllähän sen saa niilläkin puristuksilla toimimaan.
On niitä 2 -litraisia bensaturboja nähty jopa yli 11 puristuksilla, mutta kun siellä hönkii esim. HX40, niin ei paljon palotilaa kuumenna. Ja sittenhän taas off-boost vastaaminen on korkeilla puristuksilla paljon virkeämpää, eli ei välttämättä niin paljoa harmita se kasvanut treshold.
Väittäisin kyllä, että nykypäivän ahtimilla hyvin pärjää kympin puristuksilla, kun kerran jo 15 vuotta sitten laittoivat sen aikaisilla fööneillä tehdaspeleihin ysin puristuksia.
Palotilan muoto jne. vaikuttavat jo itsessään enemmän kuin se yksi yksikkö puristussuhteessa.
Mutta, jos laittaa tarpeeksi ison turbon, niin kyllähän sen saa niilläkin puristuksilla toimimaan.
On niitä 2 -litraisia bensaturboja nähty jopa yli 11 puristuksilla, mutta kun siellä hönkii esim. HX40, niin ei paljon palotilaa kuumenna. Ja sittenhän taas off-boost vastaaminen on korkeilla puristuksilla paljon virkeämpää, eli ei välttämättä niin paljoa harmita se kasvanut treshold.
Väittäisin kyllä, että nykypäivän ahtimilla hyvin pärjää kympin puristuksilla, kun kerran jo 15 vuotta sitten laittoivat sen aikaisilla fööneillä tehdaspeleihin ysin puristuksia.
Palotilan muoto jne. vaikuttavat jo itsessään enemmän kuin se yksi yksikkö puristussuhteessa.
kohta karkaa putkolta mopo TÄYSIN käsistä = ) viilaa se palotila niinkuin oli puhetta,lyöt koneen kasaan,kylkeen se mega,välijäähy keulalle ja kovaa ajoa....Toimii 10 puristuksilla eikä tarvi vielä edes shellin "formulabensaa".Mielummin tietenkin sillä mutta 98 pitäis riittää jottei nakuta mäntiin reikiä...
Tietenkin jos oikein karkaa mopo käsistä,ja huolella niin sit aaz:n alakerta (männissä on varaa madaltaa reilusti) ,bensan kansi niin taas mennään kovaan..
Tietenkin jos oikein karkaa mopo käsistä,ja huolella niin sit aaz:n alakerta (männissä on varaa madaltaa reilusti) ,bensan kansi niin taas mennään kovaan..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa