Kuinka G60:n ahdot käyttäytyy?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

Kuinka G60:n ahdot käyttäytyy?

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 30.12.2008 17:24

Noniin.. Sain nyt ahtopainemittarin asenneltua ja nyt kiinnostaisi tietää kuinka kunnossa olevassa G60 -koneessa ahdot käyttäytyy.

Tuolla omalla(68mm AP, lastu, ym..) menee lukemat suurinpiirtein näin:

Tyhjäkäynti: -0.6bar
Moottorijarrutus: -1.?bar
Kiihdytys: 0.7bar
Kiihdytys (n.5800->rpm): 1bar

Onko suurinpiirtein normaalit lukemat vai pitääkö jatkaa remonttia. Ahdin huollettu n.60tkm sitten.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 30.12.2008 17:30

No suurinpiirtein on normaalit.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 30.12.2008 17:45

Kiihdytys (n.5800->rpm): 1bar

No toi ei edes ihan normaali ole, kun eikös toi ole aika hyvä.
Kun mulla on 68 tai 65 ahdinpyörä (en nyt edes enää muista kumpi sitä tuli tilattua) ja pääsen vaan sinne 0.9 hujakoille. Olettaen nyt että normi ilmanapaine on sen 1 bar kun toi ajotietokoneen olen saanut jotain 1900 näyttämään. Tosin voi olla että en ihan riittävästi ole raaskinut kierrätääkään.

edit. jaa, no mutta onhan tuossakin 68 ahdinpyörä, mutta on se silti jo ihan hyvä lukema. Mulla tosin pitäs ahdinkin varmaan jo huoltaa.
Onkos tuossa RS-lähtö tai jotain muuta parannuksia?
Mitäs muuten maksimi ahdot on mihin tuo G-lader nyt realistisesti kykenee?
Viimeksi muokannut Eemeli, 31.12.2008 7:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 30.12.2008 18:26

Tuossa omassa Passatissa on lastu, 68mm ap, ja RS-lähtö. Noilla muutoksilla ahtoi 1bar, ulkoisen mittarin mukaan. Sitten kun irrotti sen ilmanputsarille menevän imuputken pois, niin tuli vielä 0,1bar lisää. Umpikeulassa kun se imee ilmat sen VW-logon läpi, niin tuntui hieman ahdistavan. Imuäänetkin pieneni huomattavasti korkeilla kierroksilla.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 30.12.2008 21:52

Mitäs tuommoinen G-ahdin ylipäänsä kestää ahtaa?
Nimittäin Limited Golfissa oli G-ahtimella vakioahtopaine 1.5 bar.. Olisiko ollut joku spesiaaliversio tuosta ahtimesta, vai uskaltaako normaalista G:stä ottaa tuollaisia paineita ulos?

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 30.12.2008 22:19

Mulla on samanlaiset nuo ahdot kun Mandeprkllä. Dopin lastu ja 68mm ap löytyy. Ja itsellä on vielä vuotoa ahtimen spiraalissa.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 9.1.2009 15:39

Rallyessa on 170 ast. käyrä ahtimelta "isolle" cuulerille, niin ainakin oli omassa, eli ei oo RS-lähtöä.

Mulla oli rakoittimella n.1.4bar paineita. siinä oli 68mm AP, lastu, nokka ja filsu.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 27.1.2009 21:20

No nyt muuttui ahtojen käyttäytyminen! Säädettiin sytytystä vähän aikaisemmanlle. Oli remontin jälkeen menny sytytys väärään asentoon.

Nyt tuntuu persdynossakin hyvältä. Ja ahdot nousee herkemmin ja korkeammalle.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 27.1.2009 22:26

Paljonko laitoit ennakkoo?

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 28.1.2009 10:28

Sehän siinä niin hienoa onkin että ei mitattu millään. käännettiin vaan säkällä aikaisemmalle. Pitää tänään yrittää tarkistella onko missä merkki. Tuntuu kyllä että parempi ettei koske enää mihinkään kun vaikuttaa nyt hyvältä. Aika sekavaksi meni....


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa