Eli siin on tuo digifantti. Siin on piussi valko musta. Mittailin ohmeja tuolta joutokäyntiventtiililtä ilman virtoja ja nollaa näyttää? Kuitenkin joutokäynti pelailee ihan ok, paitsi tahtoo jäädä tonne 1500-2000 rpm kohdalle aina välillä. Sit ku kytkimellä luistattaa vaihde päällä kierroksia alaspäin, tällöin jää 1000 rpm kohdalle kiltisti. Ei iso vika mut tuntus jäätävän tuo joutokäynti?
Eli joutokäyntiventtiili irti vaan ja bensaan tai präkleeniin hautumaan 12 V kuljettaa lävitse? Vai miten se oli vai kuka se oli? Onks muita ideoita tollaseen ongelmaan?
Joutokäyntiventtiili golf 3 gti 2.0 -92
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 22.12.2008 12:44
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 22.12.2008 12:44
- Viesti:
Mulla ainakin asentoanturin ongelmat tuli esiille siten, että auto noin 80 vauhdissa päätti sammua. Kuitenkin kun kaasupolkimen survaisi eri asentoon, alkoi taas käydä.
Vika paheni aikaa myöten ja korjaantui vaihtamalla anturi, joka maksoi merkkiliikkeessä noin 100€
Tyhjäkäynninsäätöventtiili kannattaa kyllä putsata.
Alipainevuotojen eliminointi, esim. huohotinletku pehmenee.Kaikki ohuet alipaineletkut syytä tarkistaa/vaihtaa. Jarrutehostimen letku?
Itsellä ylimääräiset huojunnat tuntuivat jääneen pois, kun kansiremontin ja muun osienvaihdon jälkeen jouduin säätämään kaasuläpän tyhjäkäyntiasennon kohdalleen.
(ohjeissa tuosta yleensä kyllä varoitellaan)
Vika paheni aikaa myöten ja korjaantui vaihtamalla anturi, joka maksoi merkkiliikkeessä noin 100€
Tyhjäkäynninsäätöventtiili kannattaa kyllä putsata.
Alipainevuotojen eliminointi, esim. huohotinletku pehmenee.Kaikki ohuet alipaineletkut syytä tarkistaa/vaihtaa. Jarrutehostimen letku?
Itsellä ylimääräiset huojunnat tuntuivat jääneen pois, kun kansiremontin ja muun osienvaihdon jälkeen jouduin säätämään kaasuläpän tyhjäkäyntiasennon kohdalleen.
(ohjeissa tuosta yleensä kyllä varoitellaan)
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 22.12.2008 12:44
- Viesti:
Helkkari ku tuo golffi on mulle vielä vähän uusi. Mistä sais kätevästi paikannettua nuo kaikki letkut jne.? Pitäs varmaan etka hankkia, eikös sieltä hyvin näe nuo letkujen paikat jne?
No mullahan tässä omassa golffissani kävi silleen, et kerkesin 2 viikkoo sillä ajella ja kansipahvi meni. Nyt sit 500-600 remontti. Ei viiti itte tehdä sitä ku ei viel kokemusta noist vehkeist nii hirveesti. Mut joo pitää nuo letkut kattoo ja puhistaa se venttiili.
Onks siihen venttiilin puhistukseen jotai hyvii ohjeita? Kaveri sano et bräkleeniin vaan ja virtasta lävitte ni puhistuu, vai onks jotain muita hyvii vinkkejä? Mulla oli menny halki siit se öljyn huohotusletku. Onkohan sillä ollu vaikutusta tyhjäkäyntiin?
Kiitti vinkeistä.
T: Lasse
No mullahan tässä omassa golffissani kävi silleen, et kerkesin 2 viikkoo sillä ajella ja kansipahvi meni. Nyt sit 500-600 remontti. Ei viiti itte tehdä sitä ku ei viel kokemusta noist vehkeist nii hirveesti. Mut joo pitää nuo letkut kattoo ja puhistaa se venttiili.
Onks siihen venttiilin puhistukseen jotai hyvii ohjeita? Kaveri sano et bräkleeniin vaan ja virtasta lävitte ni puhistuu, vai onks jotain muita hyvii vinkkejä? Mulla oli menny halki siit se öljyn huohotusletku. Onkohan sillä ollu vaikutusta tyhjäkäyntiin?
Kiitti vinkeistä.
T: Lasse
Jos letku halki,imee ilmaa mittauksen ohi -> seos heittää
Katselet imusarjaa eri puolilta.
Kun jostain lähtee letku, seuraat sitä. Katselet joka puolelta. Jarrutehostimelle menevä on kuulemma yleensä halki ja haittaa tyhjäkäyntiä.
Putsauksessa anna puhdistusaineen vaikuttaa ja liikuttele välillä mäntää vaikka meisselillä (tai sähköllä)
Katselet imusarjaa eri puolilta.
Kun jostain lähtee letku, seuraat sitä. Katselet joka puolelta. Jarrutehostimelle menevä on kuulemma yleensä halki ja haittaa tyhjäkäyntiä.
Putsauksessa anna puhdistusaineen vaikuttaa ja liikuttele välillä mäntää vaikka meisselillä (tai sähköllä)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa