Joutokäyntiventtiili golf 3 gti 2.0 -92

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

lkankainen
-
Viestit: 21
Liittynyt: 22.12.2008 12:44
Viesti:

Joutokäyntiventtiili golf 3 gti 2.0 -92

ViestiKirjoittaja lkankainen » 22.12.2008 13:08

Eli siin on tuo digifantti. Siin on piussi valko musta. Mittailin ohmeja tuolta joutokäyntiventtiililtä ilman virtoja ja nollaa näyttää? Kuitenkin joutokäynti pelailee ihan ok, paitsi tahtoo jäädä tonne 1500-2000 rpm kohdalle aina välillä. Sit ku kytkimellä luistattaa vaihde päällä kierroksia alaspäin, tällöin jää 1000 rpm kohdalle kiltisti. Ei iso vika mut tuntus jäätävän tuo joutokäynti?

Eli joutokäyntiventtiili irti vaan ja bensaan tai präkleeniin hautumaan 12 V kuljettaa lävitse? Vai miten se oli vai kuka se oli? Onks muita ideoita tollaseen ongelmaan?

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 22.12.2008 14:07

Oli muistaakseni omassa joskus samaa vikaa ja vika korjaantui uudella kaasuläpän asentotunnistimella / sen säädöllä.

lkankainen
-
Viestit: 21
Liittynyt: 22.12.2008 12:44
Viesti:

ViestiKirjoittaja lkankainen » 23.12.2008 13:44

Ai et vika ei välttis oliskaan tossa tyhjäkäyntiventtiilissä? Hmm.. Mistäs tollasen kaasuläpän asentotunnistimen saa ostaa ja mitä maksaa? Motonetistä en löytäny venttiiliä enkä tota asentotunnistinta.

Onks jollain tähä ideoita tai vinkkejä?

Kiitti kuiteki vinkistä!

Passat 2E
-
Viestit: 24
Liittynyt: 29.5.2008 17:28

ViestiKirjoittaja Passat 2E » 30.12.2008 12:04

Mulla ainakin asentoanturin ongelmat tuli esiille siten, että auto noin 80 vauhdissa päätti sammua. Kuitenkin kun kaasupolkimen survaisi eri asentoon, alkoi taas käydä.
Vika paheni aikaa myöten ja korjaantui vaihtamalla anturi, joka maksoi merkkiliikkeessä noin 100€

Tyhjäkäynninsäätöventtiili kannattaa kyllä putsata.
Alipainevuotojen eliminointi, esim. huohotinletku pehmenee.Kaikki ohuet alipaineletkut syytä tarkistaa/vaihtaa. Jarrutehostimen letku?

Itsellä ylimääräiset huojunnat tuntuivat jääneen pois, kun kansiremontin ja muun osienvaihdon jälkeen jouduin säätämään kaasuläpän tyhjäkäyntiasennon kohdalleen.
(ohjeissa tuosta yleensä kyllä varoitellaan)

lkankainen
-
Viestit: 21
Liittynyt: 22.12.2008 12:44
Viesti:

ViestiKirjoittaja lkankainen » 1.1.2009 10:48

Helkkari ku tuo golffi on mulle vielä vähän uusi. Mistä sais kätevästi paikannettua nuo kaikki letkut jne.? Pitäs varmaan etka hankkia, eikös sieltä hyvin näe nuo letkujen paikat jne?

No mullahan tässä omassa golffissani kävi silleen, et kerkesin 2 viikkoo sillä ajella ja kansipahvi meni. Nyt sit 500-600 remontti. Ei viiti itte tehdä sitä ku ei viel kokemusta noist vehkeist nii hirveesti. Mut joo pitää nuo letkut kattoo ja puhistaa se venttiili.

Onks siihen venttiilin puhistukseen jotai hyvii ohjeita? Kaveri sano et bräkleeniin vaan ja virtasta lävitte ni puhistuu, vai onks jotain muita hyvii vinkkejä? Mulla oli menny halki siit se öljyn huohotusletku. Onkohan sillä ollu vaikutusta tyhjäkäyntiin?

Kiitti vinkeistä.

T: Lasse

Passat 2E
-
Viestit: 24
Liittynyt: 29.5.2008 17:28

ViestiKirjoittaja Passat 2E » 1.1.2009 13:56

Jos letku halki,imee ilmaa mittauksen ohi -> seos heittää

Katselet imusarjaa eri puolilta.
Kun jostain lähtee letku, seuraat sitä. Katselet joka puolelta. Jarrutehostimelle menevä on kuulemma yleensä halki ja haittaa tyhjäkäyntiä.

Putsauksessa anna puhdistusaineen vaikuttaa ja liikuttele välillä mäntää vaikka meisselillä (tai sähköllä)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa