Golf mk4 1.4 -->1.8t
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk4 1.4 -->1.8t
Tässä nyt muutaman kuukauden ajellessani tuolla nuhasella yksnelosella, on tullut himo hiukan suurempiin tehoihin. Eli ajatuksena olisi laittaa nykyisen koneen tilalle tämä yleinen 1.8t josta sitten herääkin ajatuksia että mitä siitä pitäis vaihtaa että sais katsastettua sen tuolle koneelle? Olen semmoisen käsityksen saanut hieman tutkittuani tuttuni kanssa, että ei välttämättä tarteisi vaihtaa kuin mahdollisesti etulevyt isompiin, jos edes niitäkään...?
Vaihtolistalle menee lähestulkoon kaikki. Moottori luonnollisesti, laatikko, vetarit, kaikki sähköt, jäähdytysjärjestelmä, etutolpat kaikkineensa (sis. jarrut) sekä erinäinen määrä kaikkea muuta suurta ja pientä.
Prosentit nousee käsittämättömiksi ja hintaa tulee enemmän kuin vaihtaa auto valmiiksi 1.8t malliin.
Tähän autoon homma on tehty autotalo laakkosen toimesta.
Prosentit nousee käsittämättömiksi ja hintaa tulee enemmän kuin vaihtaa auto valmiiksi 1.8t malliin.
Tähän autoon homma on tehty autotalo laakkosen toimesta.
Mikäs siinä, jos oikeasti innostusta riittää, ja on niiiiiiiiiin palava halu tuntea jokainen pultti ja mutteri autostaan. Auto pitänee silloin myös ajaa itse ns loppuun. En tiedä moniko ostaisi 1.4 -> 1.8t tekniikanvaihtovehkeen, ainakaan mihinkään järkevään hintaan. Samanlaisia kun on lähtenyt tehtaan linjalta valmiina pilvin pimein, ja niitä on täälläkin nurkat pullollaan.
Olisihan se siinä mielessä tietysti erikoinen auto valmiisiin 1.8t golffeihin nähden, että siitä mitä suurimmalla todennäköisyydellä puuttuisi kasa varusteita, jotka gti golffeista löytyy vakiona. =) Voihan siihen 1.4:ään tietysti kaikki varusteet asennella. Mutta mitä ne maksavat, ja missä huitelevat lopulliset muutosprosentit?
Tässä vähän omia mietteitä aiheeseen.
Olisihan se siinä mielessä tietysti erikoinen auto valmiisiin 1.8t golffeihin nähden, että siitä mitä suurimmalla todennäköisyydellä puuttuisi kasa varusteita, jotka gti golffeista löytyy vakiona. =) Voihan siihen 1.4:ään tietysti kaikki varusteet asennella. Mutta mitä ne maksavat, ja missä huitelevat lopulliset muutosprosentit?
Tässä vähän omia mietteitä aiheeseen.
Mitäs ne varuste-erot sitten olisivat? takavalot ja sumarit etulyhdyissä, 3-puolainen nahkaratti? Jos auto vaikka vähän uudempi ja trendline niin samat varusteet noissa melkeinpä on, jos ei niin pahimmassa tapauksessa erona taitaa olla penkit, korinväriset listat, 3-puolainen ratti, sporttialusta, takavalot, sumarit ja ilmastointi/kattoluukku.
Kun pysytään tässä aiheen mukaisessa profiilista päätellen -99 autossa, niin osapuilleen varmaan noin? -99 gti:ssä varmaan oli jo myös ajotietokone? Jos tekniikan myötä ei vaihdeta mittaristoa, niin jäänee myös puutteeksi? Keskikyynärnojat ja vakionopeuden säätimet eivät ole tainneet olla yleisimpiä varusteita gti:hin, mutta niitäkin on näkynyt.
Jos thöönink auto kyseessä, niin noilla valoilla ja alustalla ei liene juuri merkitystä, muuten kuin alustan osilla tekniikanvaihdon puolesta.
Suurimpana erona pitäisin ilmastointia tai luukkua ja sisustaa/penkkejä. Muita tilpehöörejä pienenpänä erona. Mutta jos itse vertaisin ostaessani jonkun sepän tekemää 1.8t firstline tai comfortlinea orkkisautoon, niin ei tarvitsisi juuri miettiä. Vaikka sisustat ja muutkin olisi vaihdettu gti osiin, niin silti hinnan pitäisi olla REILUSTI halvempi.
Moottorin ja teknisten muutosten jälkeen kun viivan alle lyödään nuo sisustat ja muut tingeltangelit, niin taitaa budjettiin tulla taas lisää ihan huomattava summa. Tuohon lasketaan työmäärä ja muu vaiva päälle, niin auton vaihtoon verrattuna aika pitkälle intohimoisen harrastuksen piikkiin mennään.
Eihän siinä tietenkään mitään väärää ole, kunhan vain tiedostaa kaikki asiaan liittyvät realiteetit ennen projektin aloitusta. Kyllähän se asiallisesti ja hyvin tehtynä voi olla paljon parempikin vaihtoehto, kuin Mehmetin häkistä haettu helmi, josta unohtui huoltokirja saksaan(lähetetään tietenkin perästä), kuten myös vara-avaimetkin. =)
Jos thöönink auto kyseessä, niin noilla valoilla ja alustalla ei liene juuri merkitystä, muuten kuin alustan osilla tekniikanvaihdon puolesta.
Suurimpana erona pitäisin ilmastointia tai luukkua ja sisustaa/penkkejä. Muita tilpehöörejä pienenpänä erona. Mutta jos itse vertaisin ostaessani jonkun sepän tekemää 1.8t firstline tai comfortlinea orkkisautoon, niin ei tarvitsisi juuri miettiä. Vaikka sisustat ja muutkin olisi vaihdettu gti osiin, niin silti hinnan pitäisi olla REILUSTI halvempi.
Moottorin ja teknisten muutosten jälkeen kun viivan alle lyödään nuo sisustat ja muut tingeltangelit, niin taitaa budjettiin tulla taas lisää ihan huomattava summa. Tuohon lasketaan työmäärä ja muu vaiva päälle, niin auton vaihtoon verrattuna aika pitkälle intohimoisen harrastuksen piikkiin mennään.
Eihän siinä tietenkään mitään väärää ole, kunhan vain tiedostaa kaikki asiaan liittyvät realiteetit ennen projektin aloitusta. Kyllähän se asiallisesti ja hyvin tehtynä voi olla paljon parempikin vaihtoehto, kuin Mehmetin häkistä haettu helmi, josta unohtui huoltokirja saksaan(lähetetään tietenkin perästä), kuten myös vara-avaimetkin. =)
Niin siis jää puutteeksi, jos verrataan varustetasoa comfortlinen ja GTIn välillä? Tarkoitus kuitenkin olisi nyt alkuun vain saada se kone ja alustan osat kiinni ja lailliseksi. Olisikos muuten mahdollista jättää cooleri laittamatta? Saahan sen sinne myöhemminkin. Eihä siitä mitään muuta haittaa olisi kuin teho häviöt, turbohan siitä ei kai kärsisi?
Onhan tuolla 1.4llä jo ajeltu 226tkm... Kyllähän sillä vielä ajelee mutta pieneksi koneeksi alkaa olemaan jo suhteellisen paljon.
Onhan tuolla 1.4llä jo ajeltu 226tkm... Kyllähän sillä vielä ajelee mutta pieneksi koneeksi alkaa olemaan jo suhteellisen paljon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa