Passat 1.6 vikakoodi Cylinder 4 Misfire Detected

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

trd
-
Viestit: 71
Liittynyt: 23.7.2003 13:10

Passat 1.6 vikakoodi Cylinder 4 Misfire Detected

ViestiKirjoittaja trd » 17.11.2008 6:57

Seuraavanlainen ongelma vm.2001 1.6 passatissa. Antaa seuraavaa vikakoodia

16688/P0304/000772 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-10 - - - Intermittent

Olen vaihtanut tulpat ja tulpanjohdot (tässä koneessa on siis vielä se perinteinen yksi yhteinen puolapaketti kaikille sylintereille). Kaikki alipaineletkut ja muutama huohotinletku on vaihdettu, kaikkien loppujen letkujen ehjyys tarkistettu. Joten ei pitäisi olla alipainevuotoja.

Vag-com:lla olen seurannut misfire laskurilla(group 14-16) 4-sylinteriä ja misfire tapahtuu melkein ainoastaan tyhjäkäynnillä. Kierrokset kun nostaa yli 1400:n niin misfiret loppuvat melkein kokonaan. Mistä tämäkin sitten johtuu? Loput kolme sylinteriä syttyvät kokoajan oikein.

Voiko vika olla puolassa tai sytytysyksikössä? Voivatko ne hajota sillein, ettei anna yhdelle sylinterille kunnolla kipinää?

Toinen vikapaikka voisi olla 4-sylinterin tukkeutunut suutin? Eikös tukkeutunut suutin voi aiheuttaa myös tätä misfireä?

Pitäisi vielä mitata koneesta puristukset, jolla voisi sulkea pois mahdollisuuden ettei ongelma ole mekaaninen.

Ehdotuksia otetaan vastaan.

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 17.11.2008 7:14

1.8T sanoi missfireä, tarkemmassa tutkimuksessa 3. pytty vuoti alakertaan = männänrenkaat rikki vähän, mitattu ohivuoto oli huonon ylärajalla --> kone purkuun ja hiluja uusiksi.

Lisäksi oli alipainevuotoa alipaineletkuissa. Ja se oli melko ettiminen että löytyi, paineistuksella ja kopeloimalla ja katselemalla lopussa löytyi vikapaikka letkuista.

Oliko mitään vikakoodia?


Eli:

Alipainevuotoja voisi etsiä.

trd
-
Viestit: 71
Liittynyt: 23.7.2003 13:10

Alipainevuoto

ViestiKirjoittaja trd » 17.11.2008 8:34

Alipainevuodot on katsottu melko tarkasti, pelkästään kopeloimmalla ja kuuntelemalla kylläkin.

Miten tuon järjestelmän paineistus onnistuu?

Ainoastaan tuo misfire vikakoodi on tullut.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 17.11.2008 8:48

Alipainevuodot on katsottu melko tarkasti, pelkästään kopeloimmalla ja kuuntelemalla kylläkin.

Miten tuon järjestelmän paineistus onnistuu?

Ainoastaan tuo misfire vikakoodi on tullut.


Ei se varmaan ole imuvuotoa, mutta vettä ruiskuttamalla letkuihin ja imusarjaan auton käydessä.

Ohivuotomittaus kertoo enemmän kuin tuo puristustesti.

Vaparia on hiukka hankala ruveta "paineistamaan":)

Vaihda 4syl suutin vaikka 1syl ja siirtyykö vika?

trd
-
Viestit: 71
Liittynyt: 23.7.2003 13:10

ViestiKirjoittaja trd » 17.11.2008 9:25

Itsekkin epäilen ettei se ole imuvuoto. Vettä olenkin jo ruiskinut letkuihin ja se ei paljastanut mitään vuotoja.

Tuota suuttimien vaihtamista keskenään voisi kokeilla. Sillä ainakin selviää onko vika suuttimessa. Täytyypä katsoa tänään miten se suutintukki purkaantuu irti.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 17.11.2008 15:23

Tuleeko vika heti takaisin kun sen nollaa? Intermittent tarkoittaa että vika on satunnainen. oisko joku anturivika? Toimiiko auto ok?

trd
-
Viestit: 71
Liittynyt: 23.7.2003 13:10

Vika

ViestiKirjoittaja trd » 18.11.2008 6:25

Kyllä se koodi tulee aina takaisin.

Voisihan se ollakin anturivika. Mitähän anturia se ECU käyttää tuon misfiren tunnistuksessa?

Auto kyllä toimii mielestäni ok, mutta tyhjäkäynti on epätasaista.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 18.11.2008 8:57

Kampiakselin pyörintänopeustunnistimen signaalista se taitaa tuon päätellä. Ja tuo intermittent, vaikkakin täällä jo käännettiin satunnaiseksi, tarkoittaa käytännössä sitä että vika ei ole juuri koodien lukuhetkellä päällä mutta voi muutoin olla jatkuva. Hyvä esimerkki tästä on jumiutuneen VNT-ahtimen aiheuttama liian suuri ahtopaine, joka on luettaessa aina satunnainen, vaikkakin saattaa jokaisessa kiihdytyksessä ampua yli.

trd
-
Viestit: 71
Liittynyt: 23.7.2003 13:10

Vika paikallistettu

ViestiKirjoittaja trd » 4.12.2008 6:39

Päivitetäänpä tätäkin.

Vika siis löytyi suuttimesta. Vaihdoin 1-& 4-sylinterin suuttimet keskenään ja vikakoodi siirtyi sen mukana 1-sylinteriin.

Mitähän nuo suuttimet maksaa ja saako niitä yksittäin ostettua? Ainut paikka taitaa olla marmoritiski?

Suuttimen numero on 06B133551Q.

trd
-
Viestit: 71
Liittynyt: 23.7.2003 13:10

suutin

ViestiKirjoittaja trd » 4.12.2008 11:41

Soitin paikalliseen VW liikkeeseen ja kyseessä siis Jkl autotarvike.

Suuttimen hinta 124€/kpl. Aika järkyttävän kalliita voisi sanoa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa