seatin turbo

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

krisu_leon
-
Viestit: 6
Liittynyt: 11.11.2008 14:45

seatin turbo

ViestiKirjoittaja krisu_leon » 11.11.2008 16:20

Voisko joku kertoa, et käykö -02 audi 1.8T:n turbo suoraan samanikäseen leoniin?!

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 11.11.2008 16:53

Riippuu aika paljon audin mallista ja sitämyöden moottorikoodista, lähinnä siitä onko moottori audissa pitkittäin vai poikittain.

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 11.11.2008 17:47

a3:ssa on kone samoin päin kun leonissa mut a6/a4 kone toisin päin joten ei käy.. muistaakseni leonin turbo kkk03s ja a4/a6 kkko3. korjatkoon viisaamat.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.11.2008 18:16

Noh, yritetään ainakin korjata... :)

K03:sta on olemassa noin miljoona eri variaatiota, sekä pitkittäisiin, että poikittaisiin koneisiin.
Variaatioita ovat muunmuassa K03-011, K03-026, K03-035, K03-044, K03-045, K03-049, K03-052, K03-053, K03-058... Viimeisimmät 3 ovat isommalla kompressoripesällä, mutta samalla pakopesällä, ns. "K03s". Tuttuja uudempien (2000 ->)180hp 1.8T:iden pellin alta. KKK ei ole nimennyt yhtäkään ahdintaan "sportiksi" tai "K03s":ksi. Ne on lähinnä harrastajien keksimiä lempinimiä.

A4/A6 pellin altakin löytyy siis sekä K03a, että K03"ässää". Tosin kumpikaan noista ei käy Leoniin, koska moottorit ovat eripäin.
A3:n turbo sensijaan käy Leoniin, kuten myös TT:n K04 pienellä soveltamisella.
Tämä 1.8T:n K04 (KKK K04-020) onkin sitten jo luku ihan erikseen, tuttu TT225:stä ja Audi S3:sta. Tilalle on saatavana myös ns. upgrade-K04:sta, joka käy perus K03-turboisen 1.8T:n pakosarjaan, eli K04-001. Tosin noiden 001:sten saatavuus on ollut vähän mitä on.

Lisää tehoa pelkällä turbon vaihdolla suuremmaksi ei saa, samalla pitää uusia myös moottorinohjauksen ohjelma, joissain tapauksissa (lue: liki kaikissa) suuttimet, kytkin on suositeltavaa vaihtaa myös virittäessä, ehkä joitain ahtopaineputkia, mielellään myös pakoputkisto ynnä muuta pientä... Tosin en nyt saanut selkoa, että onko tässä virittämisestä kyse, kunhan vain huomautin. Jos vanha turbo on rikki ja etsit uutta tilalle, niin löytyyhän niitä täysin vastaaviakin tietty.

Jospa tämä nyt edes vähän olisi auttanut.

krisu_leon
-
Viestit: 6
Liittynyt: 11.11.2008 14:45

ViestiKirjoittaja krisu_leon » 12.11.2008 14:16

Kiitosta vaan perehdyttämisestä aiheeseen. Kyseessä ei siis ole virittäminen vaan nykysellä ahtimella on tunnit täynnä ja tarttis saaha vastaava tilalle. Jos joku tietää jonku jolla ois myytävänä kyseinen laite niin ois kiva kuulla, ettei tarttis käyttää kaikkia iltoja tän foorumin selailuun!

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.11.2008 16:11

Varmaan ostoilmoitus tuonne osto-osastolle auttaa siihen.

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 12.11.2008 16:21

Kannattaa kysellä paikallisista turbo huolloista,sieltä saa kunnostettuja turboja suht edullisesti. Itse osin muutama vuos takaperin passattiin turbon semmosesta puljusta,hintaa oli vähän auki 500e ja vanha piti antaa vaihdossa.

Lerppu
-
Viestit: 17
Liittynyt: 11.3.2007 14:59

ViestiKirjoittaja Lerppu » 15.8.2009 20:15

voisiko joku asiasta tietävä valaista, käykö -03 vuoden s3:n vakio ahdin (kkk ko4-020?) suoraan -04 leoniin k03s:n tilalle? privana vastaus mielellään, kiitos!

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 3.2.2010 15:14

Lainaan vähän aihetta. Mikähän K03 versio mahtaa olla näissä ensimmäisen sukupolven 2.0TFSI koneissa, esim Golf V GTI?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa