1.8T sammui heräsi heti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

maza1982
-

1.8T sammui heräsi heti

ViestiKirjoittaja maza1982 » 8.11.2008 19:50

eli kyseinen auto sammui yhtäkkiä kun olin parkissa mutta lähti heti kuitenkin käynttin.
En välittänyt siitä mitään,mutta nyt rupeaa jo huolestuttamaan kun on muutaman kerran tehnyt matka ajossa niin että yhtäkkiä veto loppuu eikä tottele kaasua eikä mitään vaan sammuu siihen mutta joka kerta on lähtenyt heti käyntiin uudestaan...(aivan kuin kipuna tms. katoais kun ei kuitenkaan virtoja katkaise autosta)
Mistä vois ruveta etsimään vikaa???
Ensimmäisenä epäilin virtalukonpohjaa mutta vaihdoin sen eikä vaikutusta...
Voisko olla joku rele menossa ja mistä/miten olisi helpoin testata ja etsiä vika
entä sitten ajonesto joka on mittaristossa,kun mittarissani on kyllä jotain häikkä ollut koko ajan kun ei kaikki ledit pelaa ja ne vilkkuu välillä ja sitten kun joskus virrat pistää päälle kilometrit kello ja trippi menee pimeäksi----->olen käyttänyt mittarin pois ja puhdistanut liittimet,ei vaikutusta
V.T.N kivaa tuo sähkövika.

Kahviäijä
-

ViestiKirjoittaja Kahviäijä » 8.11.2008 20:19

kuulostais samalta vialta ku mulla ADR-moottorilla kun tuli vaihettua kaikki sytytystulpat. Vika johtu siitä että yks puolan johto oli huonosti kiinni. Eka kun kokeilin ni tuntu olevan hyvin kiinni, mutta tärinä sen verran aina avas liitosta että lopulta ei kone enää lähteny käyntiin. Avasin liittimen, putsasin ja kunnolla kiinni. Samalla tarkistin että mikään muu ollu auennu ja konehan kehräs taas kuin kiimanen kissa kesällä.

Painmaster
-

ViestiKirjoittaja Painmaster » 16.3.2009 22:16

onko vastaavaa vikaa ku meikäläisellä http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=647976#647976

aluksi oli pelkkää nykimistä mutta nyt on alkanu sammuilla...

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.3.2009 23:14

Mulla nyki tuo AGU-koneinen Golf juuri kuvailemallasi tavalla, kun oli MAF särki. Kannattaa katsoa vikakoodit.

maza1982
-

ViestiKirjoittaja maza1982 » 17.3.2009 14:49

Joo eli ei ole muistanut päivitellä viestiä
Eli vika on jo löytynyt:
Aktiivihiilisäiliö tai oikeastaan ne takaiskuventtiilit oli tukossa eikä tankki saanut vissiin korvaus ilmaa,vika löytyi vahingossa kun otin evap venttiilin pistokkeen irti niin rupesi toimimaan,sen jälkeen purin aktiivihiilipöntön ja venttiilit pöydälle ja puhdistin ne niin on sitten pelannut

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”