Golf 1.6 -89 Pierburg 2e kaasarilla ei käy, tyhjäkäynti katosi kokonaan.
Kaasulla/kierroksilla käy, mutta heti kun nostaa kaasupolkiminen sammuu.
Mistä lähtisi ensin vikaa hakemaan - kaasaripuolella ilmeisesti kuitenkin?
Vai ilmavuoto jossain?
Tai sittenkin alipainesäädin?
Golf 1.6 -89 Pierburg 2e kaasarilla ei käy.
Valvoja: ffp jäsenet
[lievä OT]
No tässä kohtaa on sopiva kertoa tarina samanlaisesta vaivasta 1.3 koneessa ja laittaa tietäjille kyssäri, josko joku tietäsi vastauksen oireiden perusteella.
Ei käynyt tyhjäkäynnillä mutta kierroksilla kyllä. Liikennevaloissa piti antaa kaasua mutta jos sammui niin lähti napista käyntiin.
Vaiva paheni hiljalleen ja alkoi savuttaa. Yhdessä tiukassa ylämäessä kuski painoi kaasun pohjaan jotta pääse rekasta ohi, tuolloin tuntui nykähtäminen ja pakoputkesta tuli savua kuin T72:n savunheittimistä. Tämän jälkeen kun auto sammutettiin, se ei enää lähtenyt käyntiin vaan hinattiin puomilla meitin pihaan.
Missä vika???
Vastaus tänään myöhemmin.
[lievä OT]
vastaus:
Kuljettaja 67v oli lisännyt öljyä ilmeisesti 3 litran kannulla 1 litran kannun sijaan. Kampikammio oli täynnä öljyä, josta se nousi huohottimeen ja tukki ilmansuodattimen. Ylämäessä tullut täyden kaasun imu veti öljyä niin paljon ilmanputsariin, että savuefekti syntyi. Kampikammiosta poistettiin öljyä n. 1.5 litraa ja ilmansuodatin poistettiin jonka jälkeen autolla voitiin ajaa ostamaan uusi ilmansuodatin.
No tässä kohtaa on sopiva kertoa tarina samanlaisesta vaivasta 1.3 koneessa ja laittaa tietäjille kyssäri, josko joku tietäsi vastauksen oireiden perusteella.
Ei käynyt tyhjäkäynnillä mutta kierroksilla kyllä. Liikennevaloissa piti antaa kaasua mutta jos sammui niin lähti napista käyntiin.
Vaiva paheni hiljalleen ja alkoi savuttaa. Yhdessä tiukassa ylämäessä kuski painoi kaasun pohjaan jotta pääse rekasta ohi, tuolloin tuntui nykähtäminen ja pakoputkesta tuli savua kuin T72:n savunheittimistä. Tämän jälkeen kun auto sammutettiin, se ei enää lähtenyt käyntiin vaan hinattiin puomilla meitin pihaan.
Missä vika???
Vastaus tänään myöhemmin.
[lievä OT]
vastaus:
Kuljettaja 67v oli lisännyt öljyä ilmeisesti 3 litran kannulla 1 litran kannun sijaan. Kampikammio oli täynnä öljyä, josta se nousi huohottimeen ja tukki ilmansuodattimen. Ylämäessä tullut täyden kaasun imu veti öljyä niin paljon ilmanputsariin, että savuefekti syntyi. Kampikammiosta poistettiin öljyä n. 1.5 litraa ja ilmansuodatin poistettiin jonka jälkeen autolla voitiin ajaa ostamaan uusi ilmansuodatin.
Mysteeri koko juttu... tietty kun itse ei päässyt totetamaan vaivaa vaan havainnot toiselta.
Mutta nyt ollaan pisteessä että auto toimii, alkoi toimia kun eilen kulki pidemmän matkan tänne havainnoitavaksi.
Lähtee käyntiin ok kuten aiemminkin, ryyppy toimii ok, samoin kiihdytys ja nyt tyhjäkäynti myös.
Ainut mitä ensi oireiden jälkeen on tehty lisätty tankkiin masinolia ja eilen ajettu noin 100 km.
Kun sammutus paransi käyntiä jossain määrin, mutta ei kokonaan, ja masinolin vaikutus alkoi vasta kun ajoa tuli riittävästi.
Ainut toimimattomuus jonka havaitsin oli imuilman esilämmityksen toimattomuus, siis otti imuilman suoraan lokasuojan sisätä, eikä lämmin ilman ohjautunut lainkaan kaasarille.
Myös tyhjäkäynti"suutin/ventiili" naksahtaa kun virrat kytkee, mutta vaikka sen liitin on irti ei auton käynti muutu mitenkään, ainakaan kun moottori on lämmin.
Voisiko olla - kuten aluksi epäilin että torstaina kun ilmanala painut pakkaselle ilman olessa kosteaa kysessä olisi jäätämisilmiö kaasarissa imuilman ollessa kylmää ja ajomatka muutaman km niin moottorinlämpökään ei jaksanut pitää kaasaria sulana kunnolla?
Mutta nyt ollaan pisteessä että auto toimii, alkoi toimia kun eilen kulki pidemmän matkan tänne havainnoitavaksi.
Lähtee käyntiin ok kuten aiemminkin, ryyppy toimii ok, samoin kiihdytys ja nyt tyhjäkäynti myös.
Ainut mitä ensi oireiden jälkeen on tehty lisätty tankkiin masinolia ja eilen ajettu noin 100 km.
Kun sammutus paransi käyntiä jossain määrin, mutta ei kokonaan, ja masinolin vaikutus alkoi vasta kun ajoa tuli riittävästi.
Ainut toimimattomuus jonka havaitsin oli imuilman esilämmityksen toimattomuus, siis otti imuilman suoraan lokasuojan sisätä, eikä lämmin ilman ohjautunut lainkaan kaasarille.
Myös tyhjäkäynti"suutin/ventiili" naksahtaa kun virrat kytkee, mutta vaikka sen liitin on irti ei auton käynti muutu mitenkään, ainakaan kun moottori on lämmin.
Voisiko olla - kuten aluksi epäilin että torstaina kun ilmanala painut pakkaselle ilman olessa kosteaa kysessä olisi jäätämisilmiö kaasarissa imuilman ollessa kylmää ja ajomatka muutaman km niin moottorinlämpökään ei jaksanut pitää kaasaria sulana kunnolla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa