ABF - moottorin jakopäänvaihto?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

miza
-
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2006 22:08

ABF - moottorin jakopäänvaihto?

ViestiKirjoittaja miza » 25.10.2008 20:57

Eli autona GTI 16V MK 3 ABF-tekniikalla varustettuna (kuulemma harvinainen? alk.per suomiauto). Nyt olisi jakohihnanvaihto ajankohtaista.

Vaihtolista:
-vesipumppu
-nokkaketju venttiilikopan sisään
-venakopan tiiviste
-kiristin
-jakohihna
-termostaatti
-kiristäjä "hihnapyörä", samalle kehälle jossa laturikin pyörii.

Onko noiden vaihdossa jotain erityistä jossa on helppo tehdä kallis hamppivirhe. Se ketjunvaihto ainakin hieman hämää. Mistä kannattaa aloittaa? Koneenkorvan aukaisu helpottaako tilan suhteen, kun käyttää moottorinosturia apuna työssä?

ABF-moottorin viritykseen liittyen. Auttaako bensanpaineensäädin + koteloitu vapari mitään vai onko turhaa ajantuhlausta niiden asentaminen.

nnasu
-
Viestit: 137
Liittynyt: 21.11.2004 22:54

ViestiKirjoittaja nnasu » 28.6.2014 19:09

Aloittajan tapaan olisi samanlaiseen ABF myllyyn jakopääremppa edessä, tosin en ajatellu itse tehdä vaan teettää jossain pajalla. Nokkaketjun vaihtoa eivät tarjonneet könttähintaan (280 euroa työt ja osat), mutta vaihto lienee järkevää 300tkm ajomäärälle? Paljonkohan tuo teettää lisää työtä?

Entäpäs vesipumpun vaihto, autossa on ilmastoinnin kompura siinä vesipumpun edessä haitoilla. Joutuuko ilmastoinnin tyhjäämään tuon vesipumpun vaihdon vuoksi?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 28.6.2014 21:23

Ei ole tarvetta vaihtaa. Teettää noin tunnin lisää töitä, jos haluaa vaihtaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 41 vierailijaa