Eli autona GTI 16V MK 3 ABF-tekniikalla varustettuna (kuulemma harvinainen? alk.per suomiauto). Nyt olisi jakohihnanvaihto ajankohtaista.
Vaihtolista:
-vesipumppu
-nokkaketju venttiilikopan sisään
-venakopan tiiviste
-kiristin
-jakohihna
-termostaatti
-kiristäjä "hihnapyörä", samalle kehälle jossa laturikin pyörii.
Onko noiden vaihdossa jotain erityistä jossa on helppo tehdä kallis hamppivirhe. Se ketjunvaihto ainakin hieman hämää. Mistä kannattaa aloittaa? Koneenkorvan aukaisu helpottaako tilan suhteen, kun käyttää moottorinosturia apuna työssä?
ABF-moottorin viritykseen liittyen. Auttaako bensanpaineensäädin + koteloitu vapari mitään vai onko turhaa ajantuhlausta niiden asentaminen.
ABF - moottorin jakopäänvaihto?
Valvoja: ffp jäsenet
Aloittajan tapaan olisi samanlaiseen ABF myllyyn jakopääremppa edessä, tosin en ajatellu itse tehdä vaan teettää jossain pajalla. Nokkaketjun vaihtoa eivät tarjonneet könttähintaan (280 euroa työt ja osat), mutta vaihto lienee järkevää 300tkm ajomäärälle? Paljonkohan tuo teettää lisää työtä?
Entäpäs vesipumpun vaihto, autossa on ilmastoinnin kompura siinä vesipumpun edessä haitoilla. Joutuuko ilmastoinnin tyhjäämään tuon vesipumpun vaihdon vuoksi?
Entäpäs vesipumpun vaihto, autossa on ilmastoinnin kompura siinä vesipumpun edessä haitoilla. Joutuuko ilmastoinnin tyhjäämään tuon vesipumpun vaihdon vuoksi?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 41 vierailijaa