kannesta kuluu vikinää käydessä
Valvoja: ffp jäsenet
kannesta kuluu vikinää käydessä
kyseessä on mk2 gti 16 kr:
kun auto käy niin kuuluu kannesta sellasta pientä vikinää välillä,mikä mahtais olla vikana?
koneessa on uudet venttiilit ja kansi on työstetty samalla.voisko se johtua siitä että se ketju joka pyörittää toista nokkaa olis menossa paskaksi?vai olisko öljyn viskositeetti laskenut niin paljon että ei voitele tarpeeksi?
auto seissyt ton koneremontin jälkeen noin vuoden ja nyt vasta jokin aika olen alkanut käyttämään konetta käynnissä.
öljyt vaidoin samalla kun remontti tehtiin mutta on aikamoista litkua jo.
huom:kansi ei vikise kokoajan ja nyt lähipäivinä vikinä on pienentynyt huomattavasti
kun auto käy niin kuuluu kannesta sellasta pientä vikinää välillä,mikä mahtais olla vikana?
koneessa on uudet venttiilit ja kansi on työstetty samalla.voisko se johtua siitä että se ketju joka pyörittää toista nokkaa olis menossa paskaksi?vai olisko öljyn viskositeetti laskenut niin paljon että ei voitele tarpeeksi?
auto seissyt ton koneremontin jälkeen noin vuoden ja nyt vasta jokin aika olen alkanut käyttämään konetta käynnissä.
öljyt vaidoin samalla kun remontti tehtiin mutta on aikamoista litkua jo.
huom:kansi ei vikise kokoajan ja nyt lähipäivinä vikinä on pienentynyt huomattavasti
Täällä myös kr-kone ja lämpimänä tyhjäkäynnillä koneesta kuuluu aikamoinen ulina. Koittanut jo kuukauden päivät selvittää mistä ääni kuuluu mutta ei ota selvää. Ensimmäinen epäilys oli kytkimen painelaakeri mutta kun ei tunnu vaikuttavan mitenkään kun kytkintä polkee. Eikä myöskään hihnojen löysääminen tai kiristäminen vaikuttanut.
Sekin että tuo ulina alkoi ihan yllättäen kerran kun auton lämpimänä pistin käyntiin. Kylmällä koneella ääntä ei kuulu mutta kun lämmöt nousee alkaa ääni pikku hiljaa voimistua. Suurin epäilys on että jokin laakeri koneessa tekee kuolemaa.
Koneeseen on noin 5000km sitten tehty koneremontti ja uusittu koko kansi edellisen omistajan toimesta. Hyvinhän tuo liikkuu mutta aika rasittava tuo ääni pidemmän päälle.
Sekin että tuo ulina alkoi ihan yllättäen kerran kun auton lämpimänä pistin käyntiin. Kylmällä koneella ääntä ei kuulu mutta kun lämmöt nousee alkaa ääni pikku hiljaa voimistua. Suurin epäilys on että jokin laakeri koneessa tekee kuolemaa.
Koneeseen on noin 5000km sitten tehty koneremontti ja uusittu koko kansi edellisen omistajan toimesta. Hyvinhän tuo liikkuu mutta aika rasittava tuo ääni pidemmän päälle.
Mulla vähän samaa oiretta sekä 2 golfissa (1.3) että gti-foxissa (1.6 k-jet). Molempiin on just hihna vaihettu että jotenkin veikkaan että saattais tulla sieltä. Täytyy tutkia kun ehtii. Golfissa oli neljä vuotta vanhat öljyt, tosin vaan 500 km ajetut, mutta vaihto ei auttanu.
Niissä on tosin vähän erilainen se kitinä. kummassakaan nyt tuskin on mitkään laakerit loppu kun vw:llä 86tkm ja foxilla 63tml.
Niissä on tosin vähän erilainen se kitinä. kummassakaan nyt tuskin on mitkään laakerit loppu kun vw:llä 86tkm ja foxilla 63tml.
Minullakin sama ongelma ja jakopääremppa tehty ~10tkm sisään, viikonloppuna pääsen autoa kunnolla kattelemaan jos omalta osalta selviäisi.Samalla lähtee kuitenkin kytkin vaihtoon ja sytkä täytyy säätää eli ulinaa tästä lähtee vähän joka nurkalta..
On se perkele kun ed. omistaja oli ilmannut jarrut miten sattuu, säätänyt jakopäärempan yhteydessä sytkän mihin sattuu jne.
Tiedä mitä kaikkea tästä vielä löytyy, mut vielä ei oo hermot menny :D
On se perkele kun ed. omistaja oli ilmannut jarrut miten sattuu, säätänyt jakopäärempan yhteydessä sytkän mihin sattuu jne.
Tiedä mitä kaikkea tästä vielä löytyy, mut vielä ei oo hermot menny :D
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.12.2004 18:01
Tein tuossa joku aika sitten tuohon kakkoskopan golffiin vähän isomman remontin jossain vaihtui kansi, imusarja pakosarja ruisku ym... Nooh ensimmäisen kerran käyntiin hyvin pelaa, mutta sitten kun kone rupesi lämpenemään hirveä volina alkaa kuulua ja aivan kuin jakopäästä tulisi. Eikun nokkaa katsomaan että leikkaako kiinni vai mikä on. Laakerit aivan täydelliset eikä muutakaan vikaa.
Nooh seuraavaksi sitten, että se on varmasti sitten tuo apuakseli. Se irti eikä sielläkään minkäänlaista vikaa. Seuraava oli tietenkin sitten että kai se pitää joku runkolaakeri olla tai veivin. Kone pois ja laakerit vaihtoon. Kaikki laakerit aivan täydelliset eikä mitään vikaa.
Vika sitten tosiaan löytyi painelaakerista. Moottoria kävi kuuntelemassa useita ihmisiä joilla jonkun verran kokemusta moottoreista on, mutta kaikki oli sitä mieltä että jakopään puolelta tulee. Oireet oli tosiaan samanlaiset kuin teilläkin eli lämmetessä tulee ja kytkimen painaminen ei vaikuttanut millään tavalla.
Sehän on helppo siitä vaihdelaatikon päästä vaihtaa ilman purkamisia...
Nooh seuraavaksi sitten, että se on varmasti sitten tuo apuakseli. Se irti eikä sielläkään minkäänlaista vikaa. Seuraava oli tietenkin sitten että kai se pitää joku runkolaakeri olla tai veivin. Kone pois ja laakerit vaihtoon. Kaikki laakerit aivan täydelliset eikä mitään vikaa.
Vika sitten tosiaan löytyi painelaakerista. Moottoria kävi kuuntelemassa useita ihmisiä joilla jonkun verran kokemusta moottoreista on, mutta kaikki oli sitä mieltä että jakopään puolelta tulee. Oireet oli tosiaan samanlaiset kuin teilläkin eli lämmetessä tulee ja kytkimen painaminen ei vaikuttanut millään tavalla.
Sehän on helppo siitä vaihdelaatikon päästä vaihtaa ilman purkamisia...
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.12.2004 18:01
No niin nyt on painelaakeri vaihdettu eikä auttanut sekään. Nyt on kokeiltu kaikki hihnat kiristellä ja säädellä, ohjaustehostimen pumppu ja laturi tarkastettu ja vinkuna vaan jatkuu. Ihan hieman vaan alkaa sylettää mikä siellä ujeltaa. Aika vakuuttunut olen että ääni kuuluu jostain virranjakajan suunnalta, vaikka sitäkin on kokeiltu toisella jakajalla niin ei????
Tässä sitä on vaan ajeltu ja annettu koneen ujeltaa nyt vaan kun alkaa olemaan lämpöset ilmat ja ajelee ikkuna auki niin ei kyllä jaksa kauaa kuunnella sitä mekkalaa. Oma epäilys on myös nokka-akseleiden suuntaan koska nyt on alkanut myös kuulumaan naputusta ihan kuin nostaja olisi kuollut. Edelleen auto liikkuu erittäin hyvin.
Tässä sitä on vaan ajeltu ja annettu koneen ujeltaa nyt vaan kun alkaa olemaan lämpöset ilmat ja ajelee ikkuna auki niin ei kyllä jaksa kauaa kuunnella sitä mekkalaa. Oma epäilys on myös nokka-akseleiden suuntaan koska nyt on alkanut myös kuulumaan naputusta ihan kuin nostaja olisi kuollut. Edelleen auto liikkuu erittäin hyvin.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 30.11.2008 14:18
Nyt on nokat käytetty irti ja vaihdettu uudet nostajat ja nokkaketju, saa nähdä auttaako.
Mitään epäilyttävää ei nokissa näkynyt, ainoa että yksi imunokan laakeripukin mutteri oli sormilla aukaistavissa eli ilmeisesti jäänyt joskus kiristämättä.
Koittanut ottaa selkoa tuosta jakopään ajoitusmerkistä vauhtipyörässä, on valkoinen "täppä ja sitten vähän kun vauhtista kääntää niin lovi. Kumpi näistä merkeistä on oikea?? Voishan sen kampuran ajoittaa hihnapyörältäkin mutta epäilyttää sen muovisen jakopään kopan merkit..
Mitään epäilyttävää ei nokissa näkynyt, ainoa että yksi imunokan laakeripukin mutteri oli sormilla aukaistavissa eli ilmeisesti jäänyt joskus kiristämättä.
Koittanut ottaa selkoa tuosta jakopään ajoitusmerkistä vauhtipyörässä, on valkoinen "täppä ja sitten vähän kun vauhtista kääntää niin lovi. Kumpi näistä merkeistä on oikea?? Voishan sen kampuran ajoittaa hihnapyörältäkin mutta epäilyttää sen muovisen jakopään kopan merkit..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa