Kaasutinkone, 1.3 Golf mk2 -84 tyhjäkäyntiongelma?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Tsuissi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 14.11.2007 11:49

Kaasutinkone, 1.3 Golf mk2 -84 tyhjäkäyntiongelma?

ViestiKirjoittaja Tsuissi » 28.9.2008 12:02

Mikähän mahtaa olla vikana kun auton käynnistää kylmänä, niin golffi ei käy yhtään tyhjäkäyntiä? Pitää kaasutella kokoajan että pysyy käynnissä, ja heti kun herkee kaasuttamasta, niin akun merkkivalo alkaa vilkkumaan ja kone sammuu. :/

Viimeksi purin ilmanputsarin kannen katsoakseni että onko ilmanputsari missä kunnossa, niin huomasin että putsarin metallikopan pohja on ihan öljyssä, että wtf?

Polttoainepumppu oli löysällä kannesta, mutta ei vaikuttanut käyntiongelmaan mitenkään kun kiristin sen.

Onkos tässä mallissa vielä edes tuota pierupurkin kaasaria?

Juu, ja tosiaan kakkis on vuosimallia -84 ja moottori on 1.3 litranen kaasarikone.

EDIT: Ja tosiaan, moottori on tuo 55hp malli, tietääkseni? Rek. otteessa ei lue mitää kW määrää.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 28.9.2008 13:05

Mulla oli aikoinaa samanlainen auto samoineen vikoineen. Todennäköisesti kaasarista on mennyt se vahakalvo puhki. Tuossahan on käsittääkseni automaatti huikka, joka toimii niin että kaasu poljetaan oliko se nyt kerran vai kaksi pohjaan ennen käynnistystä.

Tsuissi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 14.11.2007 11:49

ViestiKirjoittaja Tsuissi » 28.9.2008 14:08

Veikös se auto sitten paljon enemmän bensaa kun se kalvo oli paskana?

Olisiko missään räjäytyskuvaa kys. kaasuttimesta? Ja onko tämä em. vahakalvo vaikea vaihtaa, ja missä päin se siljaitsee?

Koskaan en oo kaasutinautojen kanssa pelaillut, aina ollut ruiskupeli alla. :D

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 28.9.2008 21:00

Jos kaasutin on Pierburgin 2E3, kuulostaisi siltä että rikastimen "pull down"-rasia ei toimi. Osa nro 30.
-89 Polosta tuo ongelma poistui kyseisen osan uusimalla. Osan tilasin Hot Carsilta.
Tuossahan on käsittääkseni automaatti huikka, joka toimii niin että kaasu poljetaan oliko se nyt kerran vai kaksi pohjaan ennen käynnistystä.

Polosen ohjekirja ohjeistaa polkemaan kaasua kaksi kertaa:
Ensimmäisellä bi-metallijousi kampeaa rikastinläpän kiinni, toisella ilmeisesti annetaan koneelle huikkaa.

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 3.10.2008 18:05

itellä poloisessa hävis tyhjäkäynti kun loppui virran tuleminen jälkikäynnin estimelle.. eli pieni solenoidi tyyppinen kapistus tyhjäkäynti piirissä sulkee sen kun virrat ottaa pois jne ehkäisee näin jälkikäyntiä tulipellin puolella kaasuttimessa yksi johto menee sille.. ja itse otin puolalta virran sit jälkikäteen kun alkuperäisestä johdosta ei tullut-.-


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa