Elikkäs omistan VW golfin vuosimallia 92 kolmoskoppaa jo. 1.8 koneella ja se kone joka on isompi hevosvoimiltaan(en muista moottorityyppiä).
Ongelmana on se että se nykii ja pomppii kun sen käynnistää. Elikkäs vähän niinku lyö ns ryypyn päälle. Oikein mustaa savua tulee putkesta Tätä jatkuu noin 10min jonka jälkeen se loppuu ja auto toimii normaalisti loppu päivän. Nykimis ongelmaa ei ole jos pitää autoa lohkolämmössä ennen kuin starttaa.
Onko jollain ideaa mikä on vikana?
Olen vaihtanut kaikki tulpanjohdot,virranjakajankannen,pyörijän ja myös lohkon edessä sijaitsevan lämpötila-anturin eikä ongelma ole korjaantunut.
Yritin etsiä vastauksia foorumilta mutta en löytäny oikein joten siksi uuden aiheen loin.
Anteeks ja kiitoksia jo etukäteen.
VW GOLF nykii käynnistäessä
Valvoja: ffp jäsenet
Hae autotarvikeliikkeestä kaasutin puhdistussprayta (tai jarrukliineriä) ja irroita 1-pisteruiskun päälle tuleva ilmaputki. Puhdista tuolla spraylla ruiskutusyksikkö, sen kyljessä on lämpötilatunnistin joka aiheuttaa käyntihäiriöitä jos se pikeentyy huohottimesta tulevasta öljypaskasta. Kannattaa pistää vaikkapa talouspaperia kaasuläpän päälle imemään se öljyinen ryönä. Tai sitten irroitat koko ruiskuyksikön imusarjasta, sehän on kiinni vain 4 ruuvilla, sitten pesukin on helpompi eikä paskat valu imusarjaan.
Kuvatunlaisia ongelmia saattaa aiheuttaa rikkinäinen lambdatunnistin, samoin kuin kaasuläpän asentotunnistin joka on siinä ruiskun jalassa kaasuläppäakselin toisessa päässä. Sitä ei pidä irroittaa jos ei pysty laittaamaan sitä TASAN samaan asentoon takaisin. Eli purkaamosta käytetty ruiskun jalka tilalle. Uusi maksaa hunajaa..
Kuvatunlaisia ongelmia saattaa aiheuttaa rikkinäinen lambdatunnistin, samoin kuin kaasuläpän asentotunnistin joka on siinä ruiskun jalassa kaasuläppäakselin toisessa päässä. Sitä ei pidä irroittaa jos ei pysty laittaamaan sitä TASAN samaan asentoon takaisin. Eli purkaamosta käytetty ruiskun jalka tilalle. Uusi maksaa hunajaa..
Moottori on vissiin ABS. Mulla oli samaisessa pelissä ruiskulle menevä lämpöanturi oikosulussa ja kylmänä startatessa toimi ok, mutta kun lämpösenä starttasi niin kävi ihan sika rikkaalla eikä meinannut saada edes käyntiin. Varmaan joku kylmäkäynnistysmoodi päällä, joka normaalisti poistuu kun kone lämpiää, kun anturi rikki niin oli aina tietyn ajan päällä jonka jälkeen taas toimi ja seos oli ok. Laitoin seosmittarin lambdan rinnalle niin näki mitä touhuaa
Lämpöanturi on ainakin golfissa ylävesiletkussa. 4 napainen jossa ruiskulle ja lämpömittarille oma. Auton edestäpäin katsottuna oikeanpuoleinen (pinnit peräkkäin auton suuntaisesti) on ruiskulle, jos liitin on samoin päin kuin mulla(liittimessä olevat 2 asennussuunnan määräävää raitaa itseen päin). Resistanssi oli kylmänä jotain 2,5-3kOhmia ja lämpöisenä jotain 100-200Ohmia. Lämpömittarin anturin resistanssi oli muistaakseni jotain 1,5kOhmia huoneenlämmössä.
Lämpöanturi on ainakin golfissa ylävesiletkussa. 4 napainen jossa ruiskulle ja lämpömittarille oma. Auton edestäpäin katsottuna oikeanpuoleinen (pinnit peräkkäin auton suuntaisesti) on ruiskulle, jos liitin on samoin päin kuin mulla(liittimessä olevat 2 asennussuunnan määräävää raitaa itseen päin). Resistanssi oli kylmänä jotain 2,5-3kOhmia ja lämpöisenä jotain 100-200Ohmia. Lämpömittarin anturin resistanssi oli muistaakseni jotain 1,5kOhmia huoneenlämmössä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa