VW GOLF nykii käynnistäessä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TeePee
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 23.9.2008 20:11

VW GOLF nykii käynnistäessä

ViestiKirjoittaja TeePee » 23.9.2008 20:25

Elikkäs omistan VW golfin vuosimallia 92 kolmoskoppaa jo. 1.8 koneella ja se kone joka on isompi hevosvoimiltaan(en muista moottorityyppiä).
Ongelmana on se että se nykii ja pomppii kun sen käynnistää. Elikkäs vähän niinku lyö ns ryypyn päälle. Oikein mustaa savua tulee putkesta Tätä jatkuu noin 10min jonka jälkeen se loppuu ja auto toimii normaalisti loppu päivän. Nykimis ongelmaa ei ole jos pitää autoa lohkolämmössä ennen kuin starttaa.
Onko jollain ideaa mikä on vikana?
Olen vaihtanut kaikki tulpanjohdot,virranjakajankannen,pyörijän ja myös lohkon edessä sijaitsevan lämpötila-anturin eikä ongelma ole korjaantunut.
Yritin etsiä vastauksia foorumilta mutta en löytäny oikein joten siksi uuden aiheen loin.
Anteeks ja kiitoksia jo etukäteen.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 23.9.2008 20:54

Hae autotarvikeliikkeestä kaasutin puhdistussprayta (tai jarrukliineriä) ja irroita 1-pisteruiskun päälle tuleva ilmaputki. Puhdista tuolla spraylla ruiskutusyksikkö, sen kyljessä on lämpötilatunnistin joka aiheuttaa käyntihäiriöitä jos se pikeentyy huohottimesta tulevasta öljypaskasta. Kannattaa pistää vaikkapa talouspaperia kaasuläpän päälle imemään se öljyinen ryönä. Tai sitten irroitat koko ruiskuyksikön imusarjasta, sehän on kiinni vain 4 ruuvilla, sitten pesukin on helpompi eikä paskat valu imusarjaan.

Kuvatunlaisia ongelmia saattaa aiheuttaa rikkinäinen lambdatunnistin, samoin kuin kaasuläpän asentotunnistin joka on siinä ruiskun jalassa kaasuläppäakselin toisessa päässä. Sitä ei pidä irroittaa jos ei pysty laittaamaan sitä TASAN samaan asentoon takaisin. Eli purkaamosta käytetty ruiskun jalka tilalle. Uusi maksaa hunajaa..

Magara
-
Viestit: 42
Liittynyt: 10.7.2008 23:00

ViestiKirjoittaja Magara » 27.9.2008 14:37

Mullaki oli samanlainen ongelma. Korjaantu kun teki ecuresetin. Mut vois itekki kokeilla tota puhistamista, jos siitä ois vielä jotai hyötyä. Eli missä kohtaa tarkalleen toi lämpötila-anturi on?

japp
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.9.2008 14:28

ViestiKirjoittaja japp » 27.9.2008 17:50

Moottori on vissiin ABS. Mulla oli samaisessa pelissä ruiskulle menevä lämpöanturi oikosulussa ja kylmänä startatessa toimi ok, mutta kun lämpösenä starttasi niin kävi ihan sika rikkaalla eikä meinannut saada edes käyntiin. Varmaan joku kylmäkäynnistysmoodi päällä, joka normaalisti poistuu kun kone lämpiää, kun anturi rikki niin oli aina tietyn ajan päällä jonka jälkeen taas toimi ja seos oli ok. Laitoin seosmittarin lambdan rinnalle niin näki mitä touhuaa

Lämpöanturi on ainakin golfissa ylävesiletkussa. 4 napainen jossa ruiskulle ja lämpömittarille oma. Auton edestäpäin katsottuna oikeanpuoleinen (pinnit peräkkäin auton suuntaisesti) on ruiskulle, jos liitin on samoin päin kuin mulla(liittimessä olevat 2 asennussuunnan määräävää raitaa itseen päin). Resistanssi oli kylmänä jotain 2,5-3kOhmia ja lämpöisenä jotain 100-200Ohmia. Lämpömittarin anturin resistanssi oli muistaakseni jotain 1,5kOhmia huoneenlämmössä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa