Venton ahtaminen?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mikuski
-

Venton ahtaminen?

ViestiKirjoittaja Mikuski » 22.9.2008 15:23

Mulla on siis otsikonmukainen Jetta-sukupolven edustaja, joka ei ole, -94 mallistaan huolimatta, vähäpäästöinen. Itseasiassa viimeksi katsastaessani sitä ja saadessani uuden rekisteriotteen, poistui vanha "katalysaattori, käytettävä lyijytöntä polttoainetta" tekstikin. Auto on siis uudempi kuin -92, mut ei vähäpäästöinen, mitenkäs ahtaminen? Ei pitäisi tuottaa muuta tuskaa kuin katin asennuksen, vai? Auto on tuotu muuttoautona suomeen -95.

Pete I
-

ViestiKirjoittaja Pete I » 22.9.2008 17:13

Jos rekisteriotteessa ei ole merkintää vähäpäästöisyydestä, katalysaattorista tai happitunnistimesta auto voi olla ei-vähäpäästöinen.

Ihmettelen vain, että kuka on kämmänny. Koska noin uuden pitäisi olla jo vähäpäästöinen.

Mikuski
-

ViestiKirjoittaja Mikuski » 22.9.2008 18:25

Joo, auton tarina on sellainen, et se on ostettu 3.6.1994 VV-auto herttoniemi ja viety Saksaan, jossa ollut vuoden ja tuotu takaisin Suomeen, ja ollut sitten 2 vuotta omistajallaan veroedun takia. Mut asiast lentokoneeseen, konttorilla olen puinut tätä asiaa jo vuosikaudet ja mitään kantaa ei ole kukaan osannut asiaan ottaa. Sikäli mun maailma ei siihenkään romahda, jos ne siitä vähäpäästöisen tahtoo, mut syy tähän vähäpäästöisyydettömyyteen olisi kiva tietää. Oliskohan muuttoautoissa ollut joku porsaanreikä rekisteröinnissä?

Dubsonic
-

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 22.9.2008 18:59

Kaverilla on muistaakseni juuri -94 vuoden 1.9td vento ja konttorin setä osasi hänelle neuvoa, että volkkari olisi tuonut vissiin -94 tai -95 vuoteen saakka ainakin td koneiset ventot ei vähäpäästöisinä jollakin erikoisluvalla suoomeen. Aki-76 muistaisi itse paremmin.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”