mikä turbo 1.8t aeb koneelle kaveriksi??
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 19.5.2008 15:11
mikä turbo 1.8t aeb koneelle kaveriksi??
eli ongelmana on että nythän se paska (passat 1.8t -97) sitten räjähti ja jouduin hankkimaan uuden koneen jossa ei tietystikkään tullut turboa mukana ja vanhaa hiiren pesää en aio laittaa.
Eli onko joku turbo josta löytyy yhtä vammainen pakosrj:n laippa eli olisi bolt on vai onko helpompaa alkaa suosiolla työstää pakosarja esim. t3 laipalla. ja kyllä joo saa varmasti valmiitakin mutta en suostu maksamaan n.300e siitä, pa kun olen.
niin ja tottakai sellaista tarjota saa jos ylimääräisiä on, myös cooleri olisi hakusessa.
Eli onko joku turbo josta löytyy yhtä vammainen pakosrj:n laippa eli olisi bolt on vai onko helpompaa alkaa suosiolla työstää pakosarja esim. t3 laipalla. ja kyllä joo saa varmasti valmiitakin mutta en suostu maksamaan n.300e siitä, pa kun olen.
niin ja tottakai sellaista tarjota saa jos ylimääräisiä on, myös cooleri olisi hakusessa.
Jos ei ole rahaa laittaa kolmeasataa pakosarjaa, ei varmaan kannata isompaa ahdintakaan laittaa. Se kun ei pelkällä ahtimen vaihdolla toimi sitten mitenkään... Ilmaa saa juu koneeseen lisää, mutta kun pitäisi saada bensaakin ja moottorinohjaus ymmärtämään sitä lisääntynyttä ilman määrää ja ymmärtämään, että tarvitaan lisää bensaa. Ja voimansiirtokin pitäisi saada ymmärtämään tuota lisääntynyttä voimaa...
Eli suomeksi: suuttimet joudut vaihtamaan ainakin isommiksi ja uuden ohjelman teettämään. Näihin pelkästään saa menemään helposti jo yli 1000 euroa. Seuraavaksi sitten antautuu vakiokytkin, joka sekin maksaa setelirahaa...
Hevosilla ei ole ollut tapana monistua ilmaisiksi. :)
Eli suomeksi: suuttimet joudut vaihtamaan ainakin isommiksi ja uuden ohjelman teettämään. Näihin pelkästään saa menemään helposti jo yli 1000 euroa. Seuraavaksi sitten antautuu vakiokytkin, joka sekin maksaa setelirahaa...
Hevosilla ei ole ollut tapana monistua ilmaisiksi. :)
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 19.5.2008 15:11
ei ei ja ei.. ei tarkoituksena ole etsiä mitään 400hv vaan korvata alkuperäinen turbo jollain toisella koska alkuperäinen on pilalla eikä huvita maksaa mansikoita uudesta kun esim. garretteja yms löytyy joka paikasta (jopa itselläni hyllyssä) laippa vain ei passaa. toki 300e on käypä hinta pakosarjasta jos virittää haluaa mutta siihen 300e teen niitä itse kolme eivätkä varmasti ostoista häpeä mutta nyt ei ole aikaa pelleillä kun tarve olisi saada auto liikkumaan heti koska on ainoa kulkuväline. alkuperäisen turbon kelpuuttaisin muuten ehkä mutta ainakin pakopesä liian pieni, näyttää siitä ahdistavan. kottero on tai siis oli lastutettu ja paineet tuplattu ym ym eikä silti ainakaan seosmittarin (ei laajakaista) mukaan päässyt laihalle.. tiedä sitten jos olisi kunnon mittari.
ja kaikille tiedoksi ettei räjähtänyt ns. viritysten takia vaan vw:n onnettoman öljypumppu keksinnön takia yhdistettynä paskaan öljyyn ja kanavien puhdistut ihmeaineeseen :)
tähänkin jos jollakin on tietoa että saako viri pumppuja ym jostain niin saa valaista asiaa... (ei ole nämä vw:t olleet vielä kovin kauaa harrastus kohteena eikä taida ollakaan kauan).
275tkm oli mittarissa..
ja kaikille tiedoksi ettei räjähtänyt ns. viritysten takia vaan vw:n onnettoman öljypumppu keksinnön takia yhdistettynä paskaan öljyyn ja kanavien puhdistut ihmeaineeseen :)
tähänkin jos jollakin on tietoa että saako viri pumppuja ym jostain niin saa valaista asiaa... (ei ole nämä vw:t olleet vielä kovin kauaa harrastus kohteena eikä taida ollakaan kauan).
275tkm oli mittarissa..
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 19.5.2008 15:11
siltipä ne tuohon kirjoitinkin että syy on selvillä mutta missään muussa ei ole yhtä vammaista öljypumpun sihtiä, ainakaan ei ole tullut vielä vastaan.
enkä yleistä (no ehkä vähän) et merkissä olisi vikaa mutta minulla ne on ainakin ehtinyt olla jo kaikki mahdolliset viat joten sen perusteella ei oikein vakuuta.. verrattuna että ennen ei mennyt auton korjaukseen 50e-500e/kk ja nyt koneremontin myötä n. pari tonnia eli ei paljon hampaita hymyilytä mutta saattaahan se olla vain huonoa tuuria taas...
enkä yleistä (no ehkä vähän) et merkissä olisi vikaa mutta minulla ne on ainakin ehtinyt olla jo kaikki mahdolliset viat joten sen perusteella ei oikein vakuuta.. verrattuna että ennen ei mennyt auton korjaukseen 50e-500e/kk ja nyt koneremontin myötä n. pari tonnia eli ei paljon hampaita hymyilytä mutta saattaahan se olla vain huonoa tuuria taas...
Jos kerran auto pitää vaan saada kuntoon niin eikö sinne sitten riitä vakioahdin? Ja jos se ei kelpaa niin KKK-K04 korvausahdin menee vakio pakosarjaan, on bolt-on asentaa ja riittää 250hv tietämille missä sitten loppuu jo vakiosuuttimetkin. Kytkin tosin antaa periksi vissiin jo reilussa 200hv:ssa...
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 19.5.2008 15:11
ja riittää 250hv tietämille missä sitten loppuu jo vakiosuuttimetkin
On loppunut vakiosuuttimista tuotto jo jonkun matkaa ennen 250 hevosta... Paineen nostolla saadaan vähän pelastettua, mutta ei ne kyllä 250 hummaan riitä oikein mitenkään päin. Esim. S3:n tai TT 225:n suuttimet tilalle vaan ihan suosiolla. Tai miksei isommatkin.
Tee pakosarjaan adapteri toiselle turbolle, jos pennit on tiukassa. Siirtää turboa muutamalla sentillä, mutta mitä sitten, koska ei ne vanhat öljy ja vesiletkut kuitenkaan passaa uuden turbon kanssa ja menee uusiks. Samoin kuin pakoputki...
noi nollaneloset taitaa edelleenkin olla kysyttyä virikamaa, että ei nekään ilmaseks irtoa ainakaan kotimaasta. Mutta kaikesta huolimatta halvinta on laittaa vakio turbo. uudella turbolla ja väärillä seoksilla saat hakea kolmannen moottorin ennenkuin huomaatkaan.
Aeb motin öljypumppu on kyllä kooltaan isointa kaliberia ja sihdiltään sama kuin muissakin konsernin tuotteissa, että sieltä on turha kaivaa syytä motin kilahtamiseen.
noi nollaneloset taitaa edelleenkin olla kysyttyä virikamaa, että ei nekään ilmaseks irtoa ainakaan kotimaasta. Mutta kaikesta huolimatta halvinta on laittaa vakio turbo. uudella turbolla ja väärillä seoksilla saat hakea kolmannen moottorin ennenkuin huomaatkaan.
Aeb motin öljypumppu on kyllä kooltaan isointa kaliberia ja sihdiltään sama kuin muissakin konsernin tuotteissa, että sieltä on turha kaivaa syytä motin kilahtamiseen.
Ja tosiaan, jos sillä vanhalla lastulla meinasit pelata, niin unohda ainakin isompi turbo. Parhaiten toimivan ja halvimman ratkaisun saat, kun ostat uuden/ehjän vakioturbon siihen. Isomman ahtimen myötä joutuisit tekemään kuitenkin niin paljon uusiksi, että yksi 300e pakosarja on siinä vaiheessa sieltä halvimmasta päästä osia, mitä tarvitaan...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa