mk2 Golf GTI 16v peltipakosarja/öljynjäähdytin
Valvoja: ffp jäsenet
mk2 Golf GTI 16v peltipakosarja/öljynjäähdytin
Elikkäs onkos kellään kokemuksia otsikon mukaisista palikoista? Pitäs saaha vähän lisää potkua autoon.Ja samalla konetta hieman viileämäkksi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Letkut tulee siihen päähän joka siirtyy huomattavasti kauemmas eli pitää vaihtaa. Alkuperäinen tuulettimen koppa käy melko pienellä kiinnikeiden soveltamisella.
Niihin löytyy alkuperäiset muotoon valetut letkutkin mutta ovat aika kalliita. Yleisosilla omani laitoin.
Mulla putos lämpimän päivän öljynlämmöt matka-ajossa melkein kymmenen astetta ja kaupungissa 20 astetta tuolla...
Niihin löytyy alkuperäiset muotoon valetut letkutkin mutta ovat aika kalliita. Yleisosilla omani laitoin.
Mulla putos lämpimän päivän öljynlämmöt matka-ajossa melkein kymmenen astetta ja kaupungissa 20 astetta tuolla...
Mitä tuossa kaverin 16v gti:tä ajoin niin, ajotietokoneen kertomat öljynlämmöt oli normaalissa ajossakin jo omasta mielestäni kovat, joten jos tarkoitus on virittää ja ajaa kovempaa on erillinen jäähdytin tarpeen, sillä ei se öljy kauheasti kylmene kun alkuperäisessä vesijäähdyttimessä kiertää lähes yhtä kuuma vesi.
Omassa koppurassani on vm. -94 Seat Toledo 1.9D autosta peräisin oleva syyläri ja kävi heittämällä paikalleen, myös tuulettimen kiinnitykset...Letkut passasi myös suoraan ilmastoidun syyläristä tuohon Seatin syyläriin...Tämä syyläri on siis prikulleen samanlainen kuin G2 16V ilmastoidussa mallissa...ja peittää melkein koko keulan, että on ainakin riittävän suuri...;)
Viimeksi muokannut gtikolffi, 11.7.2008 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä tuossa kaverin 16v gti:tä ajoin niin, ajotietokoneen kertomat öljynlämmöt oli normaalissa ajossakin jo omasta mielestäni kovat,
Ihan normaalit 16v lämmöt ne on... Vai kuinka monella on sekalaisessa ajossa lämpimällä ilmalla alle 90 lämmöt?
Omassa pyörii 90-100 öljynlämmöt.
Auto siis vakio 16v kakkis (kr).
Ja kovempaa kun mennään radalla niin 110 paikkeilla ja kuumalla ilmalla jopa 120 paikkeilla pyöritään.
Hyvin se on kestäny ja jotain jos hajoaa niin sitte vasta korjataan paremmilla osilla.
Mitä sitä korjaamaan jos ei ole rikkikään.
Öljyt vaihdan 6-10tkm välein ja käytän Castrolin TWS.. kai ne kestää sielä. Ainakin ihan hyviltä näyttäny öljyt kun vaihtanu.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuollainen hinta olisikin ollut siedettävä. Silloin ei tarvikkeena yläletkua kukaan myynyt.20-30e/kpl oikeista letkuista ei minusta ole niin kallista että viitsisi ruveta värkkäileen millään yleisosilla.
Alavesiletku taisikin löytyä muotoon valettuna tarvikeosana. Yläletku ei, joten ostin jonkun sopivan pidemmän kiemuran varaosakaupasta ja katkaisin sen mun mittoihin sopivasti. Sen muoto on sen verran yksinkertainen että löytyi aika helposti.
Kuulostaa tukkoiselta jäähdyttimeltä. Mä en oo radalla saanu lämpöjä nousemaan yli sadan ja ruuhkassa helteellakin muistaakseni 106 on ollut maksimi. Kesällä moottoritiellä 90 ja pakkasella 86.radalla niin 110 paikkeilla ja kuumalla ilmalla jopa 120 paikkeilla pyöritään.
tuo 120 kävi pari vuotta sitten bugrunissa kun varjossa oli reipas 30 lämmintä.
Kovaa runttausta viitisen kierrosta niin kyllä ne lämmöt nousee.
Ja en ole ihan täysin varma mutta melkein orkkis jäähdytin taitaa itellä olla.
Pitäisi vaihtaa isompi kyllä keulalle kun tuossa maalaillessa unohtu hieman suojata ja meni kennosta 1/3 maaliin =)
Mistä saisi edukkaasti TD jäähdyttimen? Motonet?
edit. Motonetissä kakkosen TD jäähdytin maksaa 65e ja ykkösen TD 114e?
Miten noin iso ero kakkiksen ja ykkösen hinnoissa?
Ilmeisesti toi kakkosen TD kuuleri on se mistä täällä puhetta ollut?
Entä käyköhän noi TD letkut suoraan mitä tuolla on myytävänä?
ei ainakaan kalliita ole. noin 24e yhteensä ylä ja ala muoto letkut.
Kovaa runttausta viitisen kierrosta niin kyllä ne lämmöt nousee.
Ja en ole ihan täysin varma mutta melkein orkkis jäähdytin taitaa itellä olla.
Pitäisi vaihtaa isompi kyllä keulalle kun tuossa maalaillessa unohtu hieman suojata ja meni kennosta 1/3 maaliin =)
Mistä saisi edukkaasti TD jäähdyttimen? Motonet?
edit. Motonetissä kakkosen TD jäähdytin maksaa 65e ja ykkösen TD 114e?
Miten noin iso ero kakkiksen ja ykkösen hinnoissa?
Ilmeisesti toi kakkosen TD kuuleri on se mistä täällä puhetta ollut?
Entä käyköhän noi TD letkut suoraan mitä tuolla on myytävänä?
ei ainakaan kalliita ole. noin 24e yhteensä ylä ja ala muoto letkut.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ykkös TD jäähdytin taitaa olla ihan erillainen kuin 2 TD:n.
Oma minkä hommasin Motonetistä on toiminut ihan hyvin. Motonetin TD jäähdytin on 2 rivinen ja AKTE mukaan noita on ollut myös 3 rivisiä ilmastoiduissa TD malleissa ja joissain vetopakettisysteemeissä.
Tosin omassa todella laihalla käyvässä turbossa (ja ei välijäähdytintä) en ole saanut ikinä öljyn lämpöjä yli 96°C ja sekin oli dynossa.
On myös Audi 80 TD öljynsuodattimen jalasta muokattu jalka 1.8 bensaan. Siinä on termostaatti ohjattu öljynkierto erilliselle kennolle. Ja se aukee vasta 110°C
Oma minkä hommasin Motonetistä on toiminut ihan hyvin. Motonetin TD jäähdytin on 2 rivinen ja AKTE mukaan noita on ollut myös 3 rivisiä ilmastoiduissa TD malleissa ja joissain vetopakettisysteemeissä.
Tosin omassa todella laihalla käyvässä turbossa (ja ei välijäähdytintä) en ole saanut ikinä öljyn lämpöjä yli 96°C ja sekin oli dynossa.
On myös Audi 80 TD öljynsuodattimen jalasta muokattu jalka 1.8 bensaan. Siinä on termostaatti ohjattu öljynkierto erilliselle kennolle. Ja se aukee vasta 110°C
täysin varma tosiaan en noista letkuista ole kun ne tuli irto syylärin matkassa, olivat kyllä vw:n letkuja. yläletkun tein kiireessä sitten jostain camryn vanhasta vesiletkusta ja siihen on jääny.
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3122371 tuolla on jotain juttua et kävis volvostakin laippa suoraan tuota ulkoista öljynjäähdytintä varten, jos haluaa rakennella.
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3122371 tuolla on jotain juttua et kävis volvostakin laippa suoraan tuota ulkoista öljynjäähdytintä varten, jos haluaa rakennella.
Käytetäänpä taas vanhaa topicia:
Misä saa muotoletkuna kakkoskoppaan jäähdytys - ja lämmitysletkuja?
Marmorilla näyttäisi maksavan luokkaa 80 € / kpl, Motonetin varaosaluettelossa taas myydään eioota. Neuvoja?
Niihin löytyy alkuperäiset muotoon valetut letkutkin mutta ovat aika kalliita. Yleisosilla omani laitoin.
20-30e/kpl oikeista letkuista ei minusta ole niin kallista että viitsisi ruveta värkkäileen millään yleisosilla.
Misä saa muotoletkuna kakkoskoppaan jäähdytys - ja lämmitysletkuja?
Marmorilla näyttäisi maksavan luokkaa 80 € / kpl, Motonetin varaosaluettelossa taas myydään eioota. Neuvoja?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa