A4 1.8T quattro -97 nykii osakaasulla
Valvoja: ffp jäsenet
A4 1.8T quattro -97 nykii osakaasulla
Mistähän kannattais lähtä hakemaan vikaa kun tuo audi tuntuu nykivän välillä aika rajusti osakaasulla ajaessa? Kylmänä ehkä enempi säännöllisesti,lämpimänä satunnaisesti. Nykiminen tapahtuu kierrosten ollessa 3-4tonnin välillä. Sit jos kiihdyttää kaasu pohjassa niin pelaa ihan ookoo,myös aivan pintakaasulla pelaa hyvin. Joskus tuo kyykkää ihan kunnolla,moottori pimenee tyystin 1-2sekunniksi,sit taas herää ja niinku ei mitään ois ollukkaa. Bensansaanti katkeaa jostai syystä? Auto ollu mulla muutaman päivän ja tuntuu olevan kaikkien kyläseppien kiertopalkinto joten pientä puuhaa tuossa varmasti piisaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Koodit luettu,pari satunnaista vikaa oli muistissa.
Nakutuksentunnistin 1GG1 - signaali liian pieni
Kaasuläppäpotentiometri GG4 signaali liian suuri
Merkkiliikkeen pikahuollossa käväisin,sieltä oli ohje että varaa aika sähköspesialistille. Jäi varaamatta ku tuntiveloitus on mitä on.. Veikkauksia,mutuja yms otetaan auliisti vastaan mitä tolle kannattas lähtä seuraavaks tekemään.
Nakutuksentunnistin 1GG1 - signaali liian pieni
Kaasuläppäpotentiometri GG4 signaali liian suuri
Merkkiliikkeen pikahuollossa käväisin,sieltä oli ohje että varaa aika sähköspesialistille. Jäi varaamatta ku tuntiveloitus on mitä on.. Veikkauksia,mutuja yms otetaan auliisti vastaan mitä tolle kannattas lähtä seuraavaks tekemään.
No onhan siellä nakutuksentunnistimessakin jotain hämärää, mutta en oikein jaksa uskoa, että se tuota nykimistä tekisi. Nakutuksentunnistin jos puuttuu peliin, niin se lyö kyllä samantien varaohjelman päälle, eikä rupea mitään nykimään.
Enemmän (noista kahdesta) tuo nyhtäminen viittaa tosiaan tuohon kaasuläppään. Ja kyllä, maksaa setelirahaa. Tosin, sulla on ihan vaijerikaasulla vielä, niin ei ihan niin jumalattoman kallis ole. Mutta satasia kuitenkin uutena originaaliosana. Ja kyllä, melko normaali vika näissä 1.8T:issä. Omastanikin on vaihdettu (-00 AGU).
Enemmän (noista kahdesta) tuo nyhtäminen viittaa tosiaan tuohon kaasuläppään. Ja kyllä, maksaa setelirahaa. Tosin, sulla on ihan vaijerikaasulla vielä, niin ei ihan niin jumalattoman kallis ole. Mutta satasia kuitenkin uutena originaaliosana. Ja kyllä, melko normaali vika näissä 1.8T:issä. Omastanikin on vaihdettu (-00 AGU).
Jos kiinnostaa näprätä niin kokeileppa laittaa n75 venttiili toisinpäin paikoilleen... itselläni nimittäin oli samaa vikaa 1.8t Passat aeb:ssa ja vaihdoin tuhansilla euroilla osia eikä kummentunut,ennenkuin muuten vaan kokeilin venttiiliä toisinpäin niin rupesi toimimaan eikä ole temppuillu yhtään eikä anna vikakoodeja... (ei tarvi tehdä muita muutoksia kuin että jatkat johtoa koska se liitin tulee silloin toiselle puolelle eikä se yllä kunnolla paikoilleen jos sitä ei jatka
Jos kiinnostaa näprätä niin kokeileppa laittaa n75 venttiili toisinpäin paikoilleen... itselläni nimittäin oli samaa vikaa 1.8t Passat aeb:ssa ja vaihdoin tuhansilla euroilla osia eikä kummentunut,ennenkuin muuten vaan kokeilin venttiiliä toisinpäin niin rupesi toimimaan eikä ole temppuillu yhtään eikä anna vikakoodeja... (ei tarvi tehdä muita muutoksia kuin että jatkat johtoa koska se liitin tulee silloin toiselle puolelle eikä se yllä kunnolla paikoilleen jos sitä ei jatka
Eipä tuo iso homma ole kokeilla. Muuten,kuuluuko tuon n75 päästää ilmaa läpi aina,luulisin että ei?? Käytin sen irti ja puhalsin ni meni läpi. Sit annoin sille virtasta ja puhalsin taas ni meni läpi. Lienee tuossa vika?
minä olen kokeillut ihan samaa ja kyllä siitä vähän menee läpi... pistin itselle nyt sen J mallin joka on tarkoitettu s2:seen-> nostaa vähän lisää paineita ja siitkin meni läpi;mutta kokeile sitä säädintä toisin päin ihan oikeasti jos vaan kehtaat,minä nimittäin painin tuon saman asian kans pitkään ja sitten se loppui kun käänsin toisin päin säätimen
Kokeilin kääntää sen toisinpäin,hetken se tuntui hyvältä mut sitte 10km ajon jälkeen kiihdytäessä kakkosella todella rajut nykäisyt kierrosten ollessa jossai 3500 nurkilla. Toi siis toimii tasasessa ajossa ookoo,ja kaasu pohjassa kiihdyttäessä ei nyvi. Mut tollanen normaali kiihdytys saa nykimään. Esim ohitustilanteissa kakostelee välillä niin että ei ilkeä edes koittaa ajaa ohi,välillä taas pelaa niinku pitääkin. Käytin nyt kaasuläppäkotelon irti ja levällään,täytyy kävästä kokeilemassa taas mutka mut luulenpa että ei tuosta mitään hyötyä ollut..
Edit. Kävin testaamassa,puol tuntia meni ilman nykimistä,sit se taas alkoi. Noh,arkena sit lisää puuhastelua jahka alkaa saamaan osia,ei tuo taida putsailulla yms hipistelyllä toeta tuosta.
Edit. Kävin testaamassa,puol tuntia meni ilman nykimistä,sit se taas alkoi. Noh,arkena sit lisää puuhastelua jahka alkaa saamaan osia,ei tuo taida putsailulla yms hipistelyllä toeta tuosta.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
ei nyt liity asiaan mutta oli aiemmin akun johto irti ja lähdin ajelemaan ilman vikakoodien nollausta niin auto nyhti jonkunverran kiihdyttäessä 2000rpm ylöspäin ja muutenkin puhditon, nyt kun nollasin ne ( evap incorrect flow ja ilmotus että ollut virrat poikki) niin toimii taas niinkun kuuluukin. Jääkö nuo jotenkin kummittelemaan sinne ja rajoittamaan menoa vai mistä moinen johtuu kun ei vikavalo kumminkaan pala?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa