Golf IV GTI käy kolmella (korjattu)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

JiiKoo83
-
Viestit: 64
Liittynyt: 18.10.2006 17:05

Golf IV GTI käy kolmella (korjattu)

ViestiKirjoittaja JiiKoo83 » 14.6.2008 10:03

Ilmeisesti yksi pytty pimeenä, kun röpöttää ja on tosi tehoton. Tulpat vaihdettu, mutta vika ei korjaantunut. Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa seuraavaksi?
Viimeksi muokannut JiiKoo83, 16.6.2008 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.6.2008 10:48

vain noin 110%:n varmuudella sytytyksenvahvistin. Ja vaihda siihen alkuperäisosa tilalle.

JiiKoo83
-
Viestit: 64
Liittynyt: 18.10.2006 17:05

ViestiKirjoittaja JiiKoo83 » 14.6.2008 11:03

OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT VOLKSWAGEN BORA/GOLF-IV 98--04
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva
kontaktipintaan!
1,4-1,8 Bosch (? riviliitintä/puolan alla 3 lattaliitintä) 10-8009 59.90 ?
1,8T-AGU Bosch (riviliitin molemmissa päissä). . . . . . . 10-8011 98.00 ?

Eli onko se tuo osa? Tuo on motonetin luettelosta. Eikö tarvike osa kestä vai miksi suosittelit alkuperäisen osan vaihtamista. Mitähän alkuperäinen osa maksaa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.6.2008 11:09

Kaverilla hajosi vuoden sisään pari noita tarviketta (merkistä en tiedä,olik uitenkin huomattavasti halvempi kuin orkkis),orkkisosalla menny jo yli pari vuotta. Kai se possilainen on se alkuperäinenkin?

Erikoiseksi tapauksen tekee se että autoa ihmettelivät merkkihuollossa jossa ensin vaihdattivat tulpat,puolat ja johdot siihen vaikka sanottiin että pelkkä vahvistin vaihtaa. Luulis heilläkin olevan tiedossa ko.vika ilman että niitä asiakkaalla tarvii tietää.

Sen kummempia "omia kokemuksia" siis ei ole. =)

golfgti1
-
Viestit: 94
Liittynyt: 8.10.2007 20:18

ViestiKirjoittaja golfgti1 » 16.6.2008 13:58

Kannattais ekaks kuitenki sulkea puolavian mahollisuus pois.. niitäkin on kyllä menny.

JiiKoo83
-
Viestit: 64
Liittynyt: 18.10.2006 17:05

ViestiKirjoittaja JiiKoo83 » 16.6.2008 16:50

Vaihdoin tuon sytytyksen ohjainyksikön ja vika korjaantui. Kiitos paljon vinkistä Sebastian!

Ostin tuon motonetin varaosan (Bosch), kun sattui olemaan hyllyssä. Katotaan nyt miten kauan se kestää.

jenni-87
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.6.2008 17:29

ViestiKirjoittaja jenni-87 » 17.6.2008 20:25

Mulla omassa Golf IV 1.8 t GTI :ssä sama ongelma. Ongelma vaan aina häviää, kun painaa kaasun pienellä vaihteella pohjaan. Tuntuu ettei autolla pääsee minnekään ja kamala ruplatus kuuluu. Tulppia en oo vielä vaihtanut, mutta kannattaako se edes, koska vika muistiin ei mitään jää? Huollossa ovat etsineet monta päivää, missä vika on, mutta mitään ei ole löytynyt. Auto on lastutettu, joten ohjainlaitetta väittää aina vialliseksi. Kannattaako kokeilla tuon osan vaihtoa sitten..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.6.2008 21:37

eikai tulpista/puolista/johdoista/sytkänvahvistemesta taida edes jäädä muistiin mitään?

jenni-87
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.6.2008 17:29

ViestiKirjoittaja jenni-87 » 17.6.2008 22:17

Joo, niin ne kovasti huollossa väitti, että pitäis jäädä. Mut jännä, et mull on ollu toi auto helmikuusta asti. Edellinenki omistaja jo siitä mainitsi, mutta ongelmat alko nyt vasta lämpimillä keleillä. Ja aika tiheään temppuilee.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.6.2008 13:46

oisko sytkänvahvarissa,sehän tarvii viilennystä.siksihän se on siinä ilmansuodattimen kotelossa kiinni. Jos sulla on lastutettu se niin kai siihen on vaihdettu joku suodatin ja tuo sytkänvahvistin tungettu jonneki lämpimään paikkaan?

Tämä siis puhdasta mutua.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.6.2008 13:49

Huollossa ovat etsineet monta päivää, missä vika on, mutta mitään ei ole löytynyt. Auto on lastutettu, joten ohjainlaitetta väittää aina vialliseksi. Kannattaako kokeilla tuon osan vaihtoa sitten..


Tuotatuota... Ei lastutettunakaan pitäisi väittää, että ohjainlaite on viallinen. Tai en tiedä muista, itsellä ei ainakaan valita (Golf GTI -00). Eihän sinne ohjainlaitteeseen lastuttaessa mitään vikaa tule, ohjelma vain vaihtuu...

jenni-87
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.6.2008 17:29

ViestiKirjoittaja jenni-87 » 18.6.2008 20:48

Joo, huoltomiehet väitti, ett se lastu on laittanu sen ohjelman sekaisin? Voi ku tietäis, mistä alottais fiksaamaan tota.. Voiko sitä mistään tietää, et onko se sytkän vahvistin hajalla?

jenni-87
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.6.2008 17:29

ViestiKirjoittaja jenni-87 » 18.6.2008 20:49

Itekö en oo mikää tekniikan ihmelapsi... nii pitää vähän tiedustella ku eivät huollossa löydä mitään vikaa mistään. . :(

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.6.2008 23:11

Joku ammattimies lastuttanut ja samalla sörkkinyt boksin hajalle?

Vahvistimen toimivuutta ei oikein muuten voi testata, kuin vaihtamalla vahvistinta. Niin ja mielellään toimivaan (uuteen) yksilöön.

jenni-87
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.6.2008 17:29

ViestiKirjoittaja jenni-87 » 19.6.2008 17:19

Aivan... No pitääpä vaan rueta miettii, mistä alottas :D

jenni-87
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.6.2008 17:29

ViestiKirjoittaja jenni-87 » 23.6.2008 17:00

Voiko se vika kuitenkaa olla tuossa sytkän vahvistimessa, ku se vika tulee vaan aika ajoin? Jotkut sanoo, että matkan pitäis tyssätä siihen, jos se siitä johtuis..

jenni-87
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.6.2008 17:29

ViestiKirjoittaja jenni-87 » 23.6.2008 17:03

Kiusallinen ongelma. Varaosaliikkeessä puhuivat tuon puolavian puolesta... mutta kalliiks tulee neki vaan vaihtaa, jos ei oo tietoo mikä ois hajal

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 23.6.2008 17:21

Vinkki: Viestin oikeassa ylänurkassa olevalla Edit-napilla voi muokata omaa viestiään, niin ei tarvitse aina uutta viestiä kirjoittaa, kun tulee mieleen, että olis tehnyt mieli vielä jotain muutakin sanoa samassa yhteydessä.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 23.6.2008 17:26

Jennille vinkki, että vaihda korjaamoa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.6.2008 13:39

Ei se sytytyksen ohjain/vahvistin nyt NIIN kallis palikka ole, etteikö aitä voisi ostaa ja kokeilla. Jos vika ei ole siinä, niin onpa ainakin poissuljettu se sitten.

Mutta tosiaan, jos väittää, että ohjainlaite on viallinen, niin ottaisin yhteyttä auton lastuttaneeseen tahoon ja toivoisin, että aikaa ko. tapahtumasta ei ole kulunut vielä kamalasti (takuu voimassa?). Jos vika siis on oikeasti boksissa.

Tosiaan, puolaviasta jää vikamuistiin jälki, sytytyksenvahvistimesta ei, mutta ei kummastakaan mitään "ohjailaite" -vikakoodia pitäisi tulla missään tapauksessa.

Että näin.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 24.6.2008 14:57

kyllä jotkut virityslastut voivat aiheuttaa ohjainlaite viallinen vikakoodin, vaikka kaikki olisikin ok.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.6.2008 15:17

Jepjep. No itsellä ei kyllä ole kokemusta näistä niin paljoa, mutta aika oudolta kuulostaa. Varmaan jotkut eBay-kiina-pilipalilastut sitten, koska omassa ei ole mitään vastaavaa ollut, vaikka kahta eri ohjelmaakin on käytetty.

Mutta enivei, se on kyllä ihan 100varmaa, että puolavika tai sytytyksenvahvistin ei tuollaista vikakoodia anna, vaikka kuinka korjaamo muuta väittäisi.

Mutta tosiaan, se sytkänvahvistin ei anna mitään vikakoodia, eikä kyllä kerrasta hajoakaan. Usein esiintyy kaikenlaista nykimistä ja kolmella käyntiä, ennenkuin se sanoo kokonaan sopimuksensa irti. Sinuna lähtisin kyllä ekana sitä kokeilemaan.

musta on paras
-
Viestit: 40
Liittynyt: 5.5.2008 20:34

ViestiKirjoittaja musta on paras » 24.6.2008 19:11

puolien toiminta kunto selviää kun testaa niitä vaihtamalla paikkaa ja voi niitä yleis mittarilla mittaillakin, mut se sytkän vahvistin alle 100€ marmoritiskillä et ei paha itse ainakin toimin näin ja alkoi laitteet pelaan . (ei ainakaan itselläni aiheuttanut mitään vikaa, vaikka tulpanjohdon poistin yksittäin , käynnistin ja kuuntelin ei 3 pytylle tullu kipinää niin vaihdoin 1;sen puolan tilalle ja ei vaikutusta .)

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 5.6.2012 17:24

Täällä tuli -98 vuoden nelos-GTI:hin täsmälleen samanlainen vika kuin ketjun aloittajalla. Kolmospytty pysyi pimeänä vaikka vaihtoi tulpat ja vaihteli puolien paikkoja ym.
Lopulta vika korjautui tuon sytytyksenohjausyksikön vaihdolla. Ostin Motonetistä (98 euroa) ja Core-merkkinen sattui arvonnasta. Katotaan kauan kestää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa