Golf 3 gti kansiremontista muutama kysymys.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

Golf 3 gti kansiremontista muutama kysymys.

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 11.6.2008 0:48

Joo eli autolle maistui kevyet 1litra / 500km öljyä joten päätin napata kannen irti ja katsella miltä näyttää. Lämpöjä tuo myös nosteli ja vettä hukkasi. Tikusta ei kuitenkaan puuroa tullut. No itse asiaan. Olen tuossa parin päivän aikana purkanut autosta melkein kaiken tarpeellisen irti. Huomenna pyöräytän jaon vielä merkkiin ja sitten kansi irti. Eikös tuon pitäisi nousta pako ja imusarjan kaverina. ? Korjatkaa jos olen väärässä. Ajattelin myös termostaatin vaihtaa ja siitä pari kysymystä. Tarviiko autosta tosiaan purkaa laturi irti että saa termostaatti kotelon auki.? Otin alavesi letkun irti ja siitä eteenpäin kaksi osaisen muovi kotelon sokka irti jolloin paketti halki. Toisen puolikkaan kiinnitys pultit on sen verta vittumaisessa kolossa että tuskissani toisen niistä sain irti. Toiseen ei ole mitää toivoa. Onko tässä joku jekku vai tosiaan vaan laturi irti tuon takia ? Onko jotain muuta oleellista neuvoa tarjota projektiin ?
Niin ja moottorina toimii siis surullinen 2E

mv
-
Viestit: 167
Liittynyt: 25.7.2003 13:35

ViestiKirjoittaja mv » 11.6.2008 15:52

Kansi nousee kyllä imu- ja pakosarjan kanssa ylös.

Laturia ei tarvi ottaa irti, riittää kun ottaa ohjaustehostimen pumpun pois eestä.

2E kone ainakin ittellä pelanny moitteetta, ei kai se niin surullinen ole.

Freeman
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.2.2008 19:09

ViestiKirjoittaja Freeman » 11.6.2008 20:24

Itellä juurikin parhaillaan kansiremontti menossa. Ajattelin tehdä tonne projektipuolelle aiheen siitä. Kansiremontissa nyt on joitakin olennaisia asioita mitkä kannattaa pitää mielessä. Siisti järjestys ja paikat muistiin kaikille osille ja nokka-akselia sekä kantta irroitettaessa oikea pulttien irroitusjärjestys ja kiristyksen kanssa sama homma. Kannenpultteihin kannattaa myös hommata se oikeankokoinen hylsy etukäteen. Eli se kakstoistakantainen PITKÄ hylsy, Lyhyt ei mahdu.

Mikuski
-
Viestit: 80
Liittynyt: 13.1.2006 10:43

ViestiKirjoittaja Mikuski » 11.6.2008 20:45

Joo, itellä kans toi 2E:n kansi irrotuksen alla. Uusi supersprintin pakosarja odottaa asennusta, ja mopo karkasi käsistä.....

Uusi nokka-akseli vaihtuu samalla......(catcams)

Mitä surullist 2E:ssä muka on? Ainoa auto, joka ei ole koskaan jättänyt tienpäälle (10vuotta/220tkm)

Freeman
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.2.2008 19:09

ViestiKirjoittaja Freeman » 11.6.2008 20:55

Joo, itellä kans toi 2E:n kansi irrotuksen alla. Uusi supersprintin pakosarja odottaa asennusta, ja mopo karkasi käsistä.....

Uusi nokka-akseli vaihtuu samalla......(catcams)

Mitä surullist 2E:ssä muka on? Ainoa auto, joka ei ole koskaan jättänyt tienpäälle (10vuotta/220tkm)


Mitähän mahtoi pakosarja ja nokka-akseli maksaa? Ajattelin että voisi itse vääntää peltisarjan.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

JEes ..

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 11.6.2008 22:57

Eikös autot ole yksilöitä. Jotenkin vaan omani sattuu olemaan 2E mallia maanantai koneellisesti. Toivotaan että remontti poistaa viat. Katson/ korjaan kaiken jota eteen tulee ihan johtosarjan eristyksistä lähtien. Tehdään sitten kunnolla kun kerta alettiin. Kerkesin tuossa jo ottamaan laturin irti ja samalla siitä vesipumppu tuli kätösiin. Syy lämpöihin selvisi. Hihnapyörä joka pyörittää pumppua on kun katu sliksi. Ei oo tainnu paljoa vesi liikkua koneessa. Vähän kuitenkin koska alaletkukin oli lämmin käydessä. Termari sentään oli ok. pyöräytin jaon kohdalleen ( O T ) viivat yhteen ylhäältä ja hihna pois. Nyt on autosta kaikki ylimääräinen purettu ja huomenna kansi nousee pöydälle. Innolla odotan monta venttiiliä lähtee vaihtoon. Kun kansi on koneistuksessa ajattelin kasailla tavaraa takasin mahdollisimman paljon. Saisi hieman nopeammin vehkeen ajoon. Kiitos vastauksista. Olen ottanut myös muutamia kuvia ja laitan niitä esille kunnes saan auton kasaan.

Mikuski
-
Viestit: 80
Liittynyt: 13.1.2006 10:43

ViestiKirjoittaja Mikuski » 12.6.2008 7:12

Mitähän mahtoi pakosarja ja nokka-akseli maksaa?


No yhteensä ei yli 1000€ :a ; )


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa