golf mk2 ja 1.3 laatikko porsi. neuvoja kaivataan!
Valvoja: ffp jäsenet
golf mk2 ja 1.3 laatikko porsi. neuvoja kaivataan!
terve. eli nyt se eilen sitten tapahtu että laatikko porsi. no lähin rivakammin liikkeelle ja sit veto katosi. no kokeilin uudestaan vaihetta ja yritin liikkeelle ja ei liikkunu. koitin vitutuspäissään kattoa että oikea (auton edestä katsottuna) vetari olisi erinlaisessa asennossa ku normaalisti. että selviänkö säikähdyksellä vai laatikko suoraan vaihtoon ku yks meinasi että joku vetarista olisi korkannu ku pukkasi öljyt pihalle laatikosta.
Viimeksi muokannut jarskii-, 10.6.2008 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
no mutta ku pukkasi hienon lammikon vaihteisto öljyä maahan niin ei se ainaskaan ihan normaali vetarin laukeaminen riitä syyksi. mutta tuo minua mietityttää että onko vetarin laippa lähteny irti. ku se kaveri jonka kans puhuin äkkiseltään niin ymmärsin siltä että siinä vois olla irronnu joku 13mm pultti. selventäkää
Joo vetarin laipathan on kiinni yhdellä pultilla ja laippojen alle tulee jouset...mutta en ole kyllä ikinä kuullut, että noi laipat olisivat lähteneet irti...pultin päälle tulee vielä sellainen metallinen/kuminen suojus, jonka pitäisi ainakin vaikeuttaa sen pultin irtoamista...toi kyllä kuulostas siltä, että vetari ois lähteny pois paikaltaan, mutta sen vian kuvaukseen tuo öljylammikko ei oikeen sovi...
syyllinen löytyi vetarin laipasta. eli katkennu juuri ennen booria. no laatikko varmuuden varalta tulee vaihtumaan toiseen.
nyt tarvii oikeasti neuvoa tuon öljynmäärän kanssa ja mistä sitä lisätään. kone on lattialla ja laatikko huomenna täällä hyvällä tuurilla. eli illalla pitäis olla kone paikallaan ja kovaa ajoa
nyt tarvii oikeasti neuvoa tuon öljynmäärän kanssa ja mistä sitä lisätään. kone on lattialla ja laatikko huomenna täällä hyvällä tuurilla. eli illalla pitäis olla kone paikallaan ja kovaa ajoa
auto kunnossa... vetarin laippa oli menny poikki.
mutta jos aiotte vaihtaa öljyt. ÄLKÄÄ missään nimessä avatko laatikon edessä olevaa tähtikanta ruuvia. mutta jos tyhmyyttänne avaatte niin ette saa enään menemään paikalleen tai saatte mutta vaihteet ei toimi (tiedän että joku menee avaamaan varoituksesta huolimatta kuten itsekki tein). no ei hätää. ratkaistiin ongelma viistämällä ruuvin pää kartioksi ja jätettiin siihen pisteeseen että vaihteet vielä toimi.. ja tätä en suosittele kenellekkään vaan kaikki tekee omalla vastuulla.. ilmoittelen jos havaitsen rikkoutumisen tästä syystä itselläni.
ja iiiiiiso kiitos jsahlman:lle. ilman hänen apua en olisi saanu näin nopeaa takaisin liikenteeseen. ja opittiin kummakki mitä EI pidä mennä tekemään.
mutta jos aiotte vaihtaa öljyt. ÄLKÄÄ missään nimessä avatko laatikon edessä olevaa tähtikanta ruuvia. mutta jos tyhmyyttänne avaatte niin ette saa enään menemään paikalleen tai saatte mutta vaihteet ei toimi (tiedän että joku menee avaamaan varoituksesta huolimatta kuten itsekki tein). no ei hätää. ratkaistiin ongelma viistämällä ruuvin pää kartioksi ja jätettiin siihen pisteeseen että vaihteet vielä toimi.. ja tätä en suosittele kenellekkään vaan kaikki tekee omalla vastuulla.. ilmoittelen jos havaitsen rikkoutumisen tästä syystä itselläni.
ja iiiiiiso kiitos jsahlman:lle. ilman hänen apua en olisi saanu näin nopeaa takaisin liikenteeseen. ja opittiin kummakki mitä EI pidä mennä tekemään.
Heh niin opittiin :)
Pääasia että toimii ainakin nyt ja jos porsii niinvaihdetaan taas koko laatikko. Sen irroittaminenhan on jo helppoa toiseen kertaan. Kuuluisat sanat pitäshän sen vielä kyllä kestää.
No seurailet sitä ja kaikki vaihteethan siitä kuitenkin löytyi.
Mukava välissä värkätä vanhempaakin kalustoa :)
Pääasia että toimii ainakin nyt ja jos porsii niinvaihdetaan taas koko laatikko. Sen irroittaminenhan on jo helppoa toiseen kertaan. Kuuluisat sanat pitäshän sen vielä kyllä kestää.
No seurailet sitä ja kaikki vaihteethan siitä kuitenkin löytyi.
Mukava välissä värkätä vanhempaakin kalustoa :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa