G60 ja voimaa tarvittais! d...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 8.6.2006 21:54

Tuossa ainakin kuvien mukaan kaikki anturit saavat maadoituksen boksilta, kannattaa katsoa boksista ovatko kaikkki foliot ehjiä ja onko antureille tuleva johto yhteydessä sinne boksiin tulevaan pinniin 6

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 8.6.2006 22:01

joo pitänee taas alkaa tutkimaan..tässähän se kesäloma sitten meneekin mut pakkohan tää on saatava toimimaan kun on jo niin paljon tullu rahaa laitettua kiinni eto kotteroon..toisin se on ton 16venasen kanssa.kovillakin pakkasilla toimii kuin junanvessa vaikka toiset manaa ton k-jetronikin alimpaan hel__ttiin

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 8.6.2006 22:05

kannattaa kyllä tarkistaa vikamuisti ihan alkuun

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 8.6.2006 22:10

No moottori pöläytti öljyt pakoputkesta ulos, joten joutuu ottaa koneen auki. Tossa olen ostatellut volvon imusarjaa, mutta onkos kukaan tollasta vielä oikeasti laittanut kiinni? Mistä laippaa pinnapulteilla läppärunkoa varten?

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 8.6.2006 22:11

nyt täytyy kyllä hävetäkseni todeta ett en tiiä missä tossa golfissani on koko vikamuisti pistoke..oon kyllä räpläillyt sulaketaulun ympäristöt erinäisten tarkastuksien merkeissä mut ei ole vaan sattunut silmään..ja vikakoodien lukuhan ei onnistu kun volkkarilla..vai..?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 8.6.2006 22:23

Taitaa olla siinä käsijarrukahvan luona. Tuossa on joko ihan lampulla luovettavissa oleva systeemi tai sitten obd johon tarvii vag-comin

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 8.6.2006 22:53

jaahassoo..taidan olla pikkusen sokea sitten..en muistaakseni ole näiltä sivustoilta löytänyt ohjeita vikakoodien lukuun.uudempien vehkeiden kylläkin..mites toi valo juttu toimii käytännössä?tietty valo välähtelee ne vikakoodit pihalle,mut pitäs varmaan olla ne koodit..

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.6.2006 22:56

kyllä ne koodit netistäkin löytää ja täältäkin, laita hakuun se koodi minkä se antaa, tai jos ei löydy niin laita tänne näkyviin niin kyllä joku ne kattoo =)

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 8.6.2006 23:03

no rupeeko se työntää niitä koodia ihan vaan kun työntää lampun napojen väliin?(kyllä sitä tuntee joskus ittesä tyhmäksi,mut joskushan nää jutut on opeteltava)..

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.6.2006 23:06

muistelisin kans että keskikonsolissa olis... mut voin huomenna laittaa vaikka kuvan ja ohjeita jos kerkiän =)

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 8.6.2006 23:12

olis kiva jos vaan kehtaat pitäähän nää vehkeet saaha toimimaan!!oikein päähän ottaa kun alkuperäinen g60 golfi ilmastoinnilla ynnä muilla inkeillä köhii ja ökii jonkun onnettoman sähkövian takia..ulosanti huipussaan oisko muutama saunakalja liikaa nyt tutumaan..

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 8.6.2006 23:33

G60 koneet ovat Digifant 1 ohjainlaitteella, missä ei ole vikamuistia. Pistoketta voi käyttää esim merkkiliikkeen kivikautisessa moottoritesterissä.

Eli Suomeksi = G60 koneesta ei saa vikakoodeja ulos.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.6.2006 23:38

Omassa -91 Corradossa on vaihdekepin suojalevyn alla liittimet. Outoa niissä on se, että Vagcomilla niistä ei mitään ulos saa. Ei edes Laakkosen vehkeillä. Ihmettelen suuresti miksi ne autossani edes ovat. Tuota lamppua en ole koskaan koettanut niihin kytkeä.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 8.6.2006 23:57

Elikkä rinnakkaismittauksella voisi päästä melko pitkälle..

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 9.6.2006 18:21

G60 koneesta ei saa vikakoodeja ulos


Kyllä ainaskin sain rallye golffista vikakoodit ulos. onko niissä sitten eroa tavan G60 koneeseen? En usko..

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 9.6.2006 19:36

Tietääksi Rallyen kone on samalla ohjainlaitteella, ootko ihan varma ettet sekoita ABS:n vikakoodeja moottoriin, meinaan ne saa ulos.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 9.6.2006 19:40

ootko ihan varma ettet sekoita ABS:n vikakoodeja moottoriin


Hmm, joo tais muuten olla ABS:n vikakoodit silloin kyseessä..

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 9.6.2006 22:07

jaahas pitänee sit jatkaa vian etsintää ihan perinteisin keinoin..ihme ku tänään ajelin semmosen 80 kilsan lenkin niin yli puolen matkan auto toimi suhkot hyvin ja seokset pysy tasasena ja vetoja tuntu kierroksilla olevan jollain lailla.alakierroksilla tuo nyt ei väännä juurikaan mihinkään.no koti hiekkatiellä kun oli monttuja niin alko sit seokset vispaamaan ja veot hävisi.kun alko polettamaan niin seokset meni hirmu laihalleen ja tasakaasulla sit vispas eestaas (tekee samaa kun lambdan johto kiinni,nyt ajelen piuha irti).et mistähä taas tuulee.varmaan joku kosketus häikkä mut ku ei löydä nii ei löydä..semmonen jutska pitäs kyl tehä et vaihtas noi suuttimien o-renkaat jos vaikka horii sieltä ilmaa..liekkö kalliit?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.6.2006 22:23

Harvemmin ne suuttimet siellä pomppii, ehkä jossaain jotain kosketushäikkää..

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 9.6.2006 22:36

Suuttimien johdot kannattaa tarkistaa sen muovikiskon alta. Ovat yleinsä saaneet vuosien saatossa oman osansa öljyä/lämpöä, jolloin johtojen kuoret on halkeillu ja saattavat ottaa toisiinsa kiinni.

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 10.6.2006 22:21

joo pitänee tarkistaa noi johot..tuossa autossa on aika monessa kohtaa johon kuorissa halkeemia yms. ihan kuin motti olisi käynyt välillä aivan saakelin kuumana ja kovettanu johon kuoret jotka nyt sitten halkeilee ja katkeilee.Tahi sitten noissa on piuhat laadultaan huonoja.aattelin vaan noita suuttimien o-renkaita kun aikoinaan 16v:ssä veti ilmaa suuttimien välistä..mut ohan noissa pikkasen erilaiset suuttimetkin.

Micko
-
Viestit: 29
Liittynyt: 12.6.2005 14:55

ViestiKirjoittaja Micko » 17.6.2006 10:10

jaahas pitänee sit jatkaa vian etsintää ihan perinteisin keinoin..ihme ku tänään ajelin semmosen 80 kilsan lenkin niin yli puolen matkan auto toimi suhkot hyvin ja seokset pysy tasasena ja vetoja tuntu kierroksilla olevan jollain lailla.alakierroksilla tuo nyt ei väännä juurikaan mihinkään.no koti hiekkatiellä kun oli monttuja niin alko sit seokset vispaamaan ja veot hävisi.kun alko polettamaan niin seokset meni hirmu laihalleen ja tasakaasulla sit vispas eestaas (tekee samaa kun lambdan johto kiinni,nyt ajelen piuha irti).et mistähä taas tuulee.varmaan joku kosketus häikkä mut ku ei löydä nii ei löydä..semmonen jutska pitäs kyl tehä et vaihtas noi suuttimien o-renkaat jos vaikka horii sieltä ilmaa..liekkö kalliit?


Kannattaa kattoo ohjainlaiitteen pistoke onko hyvin kiinni tai pääsekö irtoon, kerran töissä tuli vastaan eräs auto joka saatto toimia hyvin 100 kilsaa tai sitten vaan 2, vikaa ei meinannu löytyä millään mutta asiakas oli kerran töyssyyn ajon jalkeen huomannut että auto rupee pätkiin yms, pistokeessa oli ollut vikaa kun ei meinannu pysyy kiinni, voi vaikuttaa auton toimintaan jos sillä ei ole "aivoja"

Jeo_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 11.5.2004 22:12

ViestiKirjoittaja Jeo_ » 19.6.2006 12:19

Todi nyt on vähän palikkaa kasassa. Tässä on pari "teaseria" mitä ensi kesän projektiin on tulossa.
kaikki osat
Kansi lähempää

Pistin tähän aiheeseen koska projekti on G60, vielä puuttuu, bpaineensäädin (ehdotuksia?), peltisatsi (tilattu), iso ic ja imusarja (volvo/audi) sekä ahdinta pitäs modata. Ennestään varastosta löytyy 68 AP, dopin lastu, 2.5" cat-back, rs-lähtö. Saas nähdä koska saadaan kone kasaan ja penkkiin.

passatvariantti
-
Viestit: 36
Liittynyt: 16.6.2006 11:37

pakokasu turbo g60

ViestiKirjoittaja passatvariantti » 19.6.2006 20:26

moi
onko kellään tullu mielee koettaa pakokaasuturboa g60 koneeseen?

Jeo_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 11.5.2004 22:12

ViestiKirjoittaja Jeo_ » 19.6.2006 20:39

passat, siis g60:sen lisäksi? ainakin omassa g60 turbotus haaveet jäivät vähäpäästöisyyteen joten otetaan nyt tosta tekniikasta irti sen mitä arkikäytössä tarvii.

passatvariantti
-
Viestit: 36
Liittynyt: 16.6.2006 11:37

pakokaasu turbo g60

ViestiKirjoittaja passatvariantti » 19.6.2006 23:51

onko kukaan koittanut pakokaasu turboa g60 ppisessä moottorissa?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 20.6.2006 0:03

^On.

passatvariantti
-
Viestit: 36
Liittynyt: 16.6.2006 11:37

onko miten toiminut pakokaasuturbo g60

ViestiKirjoittaja passatvariantti » 20.6.2006 13:53

millai timiiko yhtälai turbo g60 ppisessä tuola pakopuolella? onko kokemuksia tai kantsiiko rakennella ,, värkkei olisi ja aikaa et miten on?

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 20.6.2006 19:42

Toimiihan se, eri asia millä kombinaatiolla...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.6.2006 1:28

Kyllä ne turbot toimii ihan hyvin siellä, polttoaineenruiskutus voi vaatia muutoksia. Imu ja pakoputkistoon joutuu tekemään muutoksia. Itsellä 8V Gti, G60 sisuskaluilla ja turbolla, tosin k.jetti ja hyvin toimii.

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 21.6.2006 14:01

Kylläpä se digifantti toimii turbon kanssa melkein suoraan. Imuputkistot joutuu tekee uusiks ja hukkaportti ratkaisun, vakiona "mekaaninen bybass" joka ei kyl välttis toimi turbon kanssa suoraan vaan bybass melko varmasti hankittava. Pakosarjan ja downpipen vähintään joutuu tekee kans ja tila siellä moottorin takana on ahdas.

G-Lader pukkaa tasaisesti painetta aina sinne 1bar asti, että itse en näe järkeä laittaa turboa joka tuottaa max. samanverran, eli kerralla kunnon fööni sitten sinne. Tämän seurauksena joutuu lastuttaa tietty ruiskun uudelleen ja isommat suuttimetkin kannattaa hankkia. Alkuperäinen välijäähdytin on kovin pieni eli isompi välijäähykin kannattanee hankkia koska turbo kuumentaa imuilmaa enemmän mitä mekaaninen ahdin. Ja sitten taas alakerran kesto tulee jossain välissä vastaan.... kierre on loputon :)

Mulla oli tossa corrossa ostettaessa joku saabin garretti kii, mutta se ei tuottanu sen enempää ku g-laderikaa ja paineet nousi vasta jossain 3000rpm tiettyvillä. Eli itse näin tuon ratkaisun lähinnä huonompana kuin alkuperäinen. Kun toteutus oli vielä hanurista niin päätin pistää G-Laderin tilalle, ja hyvin meni niin kauan kunnes kone poiki...

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 21.6.2006 15:02

PG-ohjainlaitteen MAP on sitten 200kpa, eli yli 1bar ahtopaineita ei turbolla voi käyttää (toki mapin voi vaihtaa samalla kun teettää uuden softan). Muutenkin yli 1bar ahdot eivät ole suositeltavia tuolla mapilla koska se voi vahingoittaa anturia. Remmiahdetussa voidaan mennä "helposti" 1bar yli koska ahtopaineet ovat ennakoitavissa kierrosluvusta, turbossa sitten taas mahdotonta. Muutenkin pitäytyminen Digifantissa enemmän viritetyissä peleissä on mielestäni "järjetöntä", säätäjiä ei ole paljoa ja se yllättäen maksaa perkeleesti.

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 22.6.2006 11:01

Muistaako kukaan mihinkä napaan digifantin liittimessä tulee toi lambdan maapiuha?tai se piuha mikä menee siihen moottorin kannakkeeseen lambdan liittimen viereen..kattelin tossa piuhoja ja huomasin et kyseinen johto menee kyl liitinkampaan mut on katkaistu poikki hieman ennen liittimiä.ilmeisesti näin ei olisi tarkoitus olla..??..

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.6.2006 11:32

On tarkoitus, se on suojamaa. Mikäli kytket sen kummastakin päästä maihin, saattaa häiriönsuojaus muuttua lisääjäksi.

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 1.9.2006 18:07

Kertokaas vielä kerra, että mitä etua siitä volvo diesel imusatsista olikaa kun siinä on se kannen päässä oleva kanavan reikä on yhtä iso ku vakiosarjassaki. Kanava on kyllä lyhempi ja säiliön päästä vähä isompi...

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 1.9.2006 22:30


pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 1.9.2006 22:31

Onkohan sulla oikeanlainen volvon imusarja?

Mikalta löytyy aika hyvä kuvan imusarjan kannepuoleisen kanvan erosta

http://koti.mbnet.fi/mjarvela/moottori/imusarja.html

edit: olen aika hidas googlettaja:D

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 2.9.2006 12:24

http://i67.photobucket.com/albums/h289/Obi-Lan/imusarjat.jpg

Siitä vertailua. Volvo sarjassa lukee volvo diesel -79 ja taisin sen jopa MikaJ:ltä ostaa tässä taannoin.

Noissa on kyllä noi pultinreiät eri korkeudella suhteessa kanavan ylälaitaan. Kyllähä tota volvon imusatsia pystyy vähä suurentaa, mut taitaa jäädä kanavan alalaitaan pykälä..

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 5.9.2006 22:19

Minkäs kokonen välijäähdytin sinne keulille kannattas laittaa, jos rupeen sitä vaihteleen? Vai päteekö tähän: mitä isompi sen parempi?

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 9.9.2006 17:08

Niin suuri kun sinne saa menemään tarpeen vaatimalla työllä ja vaivalla :)

Tässä topicissa joku tais aikasemmin antaa jo sopivan coolerin mittoja. Että eikun selaamaan.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 9.9.2006 22:11

Niin iso kuin mahtuu

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 10.9.2006 19:51

miten vaikuttaa tehoihin jos laittaa esim. 65 ahdinpyörän ja dopin lastun, tai jos laittas 72 ahdinpyörän ja dopin lastun? onko kukaan kokeillu nuita kittejä missä luvataan 220hp ja maksoivat jotain 350-600$ niissä tuli mukana nokka-akseli, lastu, ahdinpyörä yms. netissä tuli jossakin vastaan...

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.9.2006 22:10

Hyvällä ahtimella ja 65mm pyörällä loppuu bensa kesken, suuttimet isommaksi ainakin, taikka riittää justiinsa ehkä jos nostaa roimasti polttoainepainetta. Tämän takia ei enää yleismallin softa toimi. Järkevintä on laittaa vaikka Megasquirtti sinne, koska alkuperäiseen Digifanttiin tuossa vaiheessa joutuu jo vaihtaamaan isomman MAP-anturin ja teettämään custom softan (taikka etsimään sopivan valmiin).

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.10.2006 18:15

Olempa useammassa topikissa jo pohtinut oman auton polttoaineen kulutusta. 12 litr. / 100km on ollut tulos jo monta vuotta kun olen asunut keskustan laidalla ja ajanut keskustan läpi töihin. Töihin mennessä tulee todella monet valoristeykset ja matkaa tulee n. 4 km. Matka aika n. 12 min.

Nyt muutin 2 kk sitten pois kaupungista, 12 km päähän. Matka-aika töihin 14 min. Kaupunkiajoa tulee entisen 99% sijaan enää n. 10%. Keskikulutus pudonnut 8,3 - 8,5 litran tietämiin, todellista mitattua kulutusta. Öisin pääsen tuon 12 km matkan 6,5 - 7,0 l/km lukemilla! Ei olisi uskonut miten vaikuttaakin muutto pois keskustasta.

Harmi kun ei tullut laskettua koskaan kuinka paljon bensaa tuli vuodessa käytettyä. Olisi kiva tietää onko polttoaineen kulutus edes kasvanut, vaikka työmatka ja etäisyys keskustasta on kasvanut selkeästi. Keskikulutus kuitenkin alentunut reilusti, vajaa 4 litraa/100 km.

Autoon asennettu siis Dopin myymät perus piristys hilppeet. Ei paha kulutus lainkaan noilla varusteilla.

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 2.10.2006 20:18

Corroo saa "harmaita" suuttimia, mutta käykö/saako siihen jotain muita suuttimia?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.10.2006 20:58

Ihan perus Boschin suuttimet sielä on, eli käytännössä melkein mikä vaan sinne käy. Softa tietenkin täytyy sitten tehdä uusiksi, järkevintä laittaa Megasquirt,Vems taikka joku kaupallinen jälkiasennusruisku.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 2.10.2006 22:03

Levis: kyselit sitä joskus minultakin... Muistatko mitä vastasin:)

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 9.10.2006 20:52

Kyllä sillä 68 hihnapyörälläkin näkyy loppuvan keitto kesken... Löysin siitä todisteena rei'än männästä...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 11.10.2006 1:59

http://www.oichan.org/mods/mainte.htm
Tuolta löytyy kaikkea Corradon omistajalle hyödyllistä infoa.

Onkos kukaan kokeillut noita Brisk-sytytystulppia viritettyyn G60:iin? Mikä malli ja millainen kesto tai hyöty sijoituksesta tuli?

Demon
-
Viestit: 1394
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 31.10.2006 14:51

Nyt kun itellänikin on tuommoinen g60 vekotin niin tarkennan, että olen ymärtänyt oikein. Helpoimmat viritykset olisivat 68 ap, lastu dopilta, vapaavirtaussuodatin ja putkisto kokonaan uusiksi..?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 31.10.2006 15:42

197konia ja 271Nm irtosi omasta, 70mm pyörä, Dopin toimittama lastu, RSR-ahtimen pääty, uusi filtteri ja intake, isompi pakoputki katilta taaksepäin. Autosta tulee aivan erinlainen ajaa kuin vakiosta, kuminauhamaisuus katoaa aika tyystin.

Demon
-
Viestit: 1394
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 31.10.2006 16:36

Mulla ei taida olla tuota kattia ja jos se sattuu olemaan niin se poistuu. Otteessaa lukee vähäpäästöinen ^^ RSR-ahtimen pääty..? Oli millanen..? On muuten aikas mielenkiintoinen ajotietokone, kun sen toisen modin kytkee päälle.. Mikä niistä näyttää sen ahtopaineen..?

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 31.10.2006 20:45

Kuinka se eri ohjelma pistetään siihe ajotietokoneeseen ja mitä uutta sillä saa näkyviin? Ja minkä ikäsis toi ahtopaineen näyttäminen toimii?

Demon
-
Viestit: 1394
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 31.10.2006 21:17

Tuolla Dopi oli aikasemmin kirjotellu ohjeen

1. aseta MFA viiksen valintavipu asentoon 2
2. paina viiksen päässä oleva nappi pohjaan (pidä pohjassa)
3. virrat päälle
4. virrat pois
5. virrat päälle
6. starttaa auto käymään
7. irrota viiksen päässä olevasta napista.

Mulla on -89 ja kyllä näytti lukemia, kun vaan osais lukee ne vielä :P

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 31.10.2006 21:27

Ajotietokonetta ei ohjelmoida uusiksi, vaan moottorinohjainlaite vaihtamalla sinne uusi softapiiri. Ahtopaineen näkee kaikista G60 autoista, tosin tapa vaihtelee miten se ilmoittaa. Voi olla 8bittisenä desimaalina, suoraan millibareina taikka millibar/2 (nuo itse tiedän).

Kattia on turha heivata, se ei ahdista ja tarvitset sen katsastuksessa jos on vähäpäästöinen.
http://www.mdcomprex.com/tuotteetlista2.php?tuoteryhma=G40%20ja%20G60 Tuolta semmoinen ahtimen pääty, RS-lähtö nimellä.

Kaasari
-
Viestit: 403
Liittynyt: 16.6.2004 17:05

ViestiKirjoittaja Kaasari » 8.11.2006 21:53

Mites tollanen BBM:n Lysholm-kitti? Vortexilta oon lueskellu juttuja, mutta täältä en oo löytänyt mitään kokemuksia. Onko kukaan tollasta Suomessa koittanu? tai ottanu edes selvää saako tollasta kittiä lähempää kuin jenkkilästä jos vaikka rupeis hulluttelemaan...

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 9.11.2006 19:23

Seuraako siitä mitään ongelmia jos G:n öljyletkut kierrättäs öljyn jäähdyttimen kautta? Kumpi olis parempi, jäähdytin ennen vai jälkeen ahtimen?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 9.11.2006 22:06

Seuraa ongelmia. Korvaa se alkuperäinen vesi/öljy lämmönvaihdin ilma/öljy jäähdyttäjällä.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 10.11.2006 14:37

kuinka tuo vesi/öljy lämmön vaihdin sit korvataan? vaihdetaanko se suotimen jalka sellaseen malliin missä on öljyn ryöstö liittimet kyljessä? Ja mitä haittaa siitä on jos sen ahtimen öljyn kierrättäs jäähdyttimen kautta?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 10.11.2006 15:48

Minkä takia sitä öljyn jäähdytystä pitää lisätä? Mää en ainakaan tiedä yhtää G60 mottia, jossa öljynlämpö nousee liikaa. Siis puhutaan vakio/perusviriviri moottorista.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.11.2006 18:14

Hyvä pointti Donalla, tosin ratakinkereissä sain öljynlämmöt liian isoiksi perusviri G60 koneella.

Ahtimen öljynkierto on erittäin herkkä virtaukselle, öljymäärää ja sitäkautta painetta rajoitetaan kuristetulla ahtimen syöttöletkulla. Ei ole hyvä idea laittaa siihen mitään jäähdyttäjiä, varsinkaan kun maailma on täynnä suodatinjalkoja missä on öljynjäähdyttäjän lähtö (taikka samanlaisia palikoita öljynotolle kuin nykyinen vesilämmönvaihdin).

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 12.11.2006 23:35

Kuis ison paineen Corron polttoainepumppu pystyy antamaan hajoamatta?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 13.11.2006 16:14

Mulla oli 16v:ssä pg:n pumppu eli pienemmällä hihnapyörällä pyöritin ja parhaimmillaan rundia 7600r. Painetta n.5bar

emes
-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.10.2004 19:03

ViestiKirjoittaja emes » 17.11.2006 21:34

mulla oli ahdot corradossa kesällä 1.5bar ja tippu puolessa vuodessa 1baariin.
huolsin tänään g-laderin ja ahdot 1.1bar,mistä kannatais ruveta niitä kadonneita ahtoja metsästää???

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 18.11.2006 15:21

Minkä kokonen ahdinpyörä antaa 1.5bar. Toi 1.1bar on normaali 68mm pyörällä.

emes
-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.10.2004 19:03

ViestiKirjoittaja emes » 18.11.2006 17:48

70mm ahdinpyörällä.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 18.11.2006 18:19

Mittari heittänyt varmaankin. Omassakaan ole kuin 1.1bar 68mm pyörällä.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.11.2006 18:42

Jos oikeasti on ollut ahtoja 1.5bar, eikä ole isompaa mappia asennettu+softaa. Rupeaisin etsimään vikaa sulaneista männistä.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 18.11.2006 20:01

Multa hajos toi G60:nen ahdin... Olisko siitä mitään hyötyä tehoja ajatellen, jos korvaisin sen, jollain muulla remmiahtimella (esim. eaton m45) vai kannattaako vaan ettiä käytetty g60 ja läntätä se kiinni? Pistäkää miinusta ja plussaa kummastakin vaihtoehdosta....

emes
-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.10.2004 19:03

ViestiKirjoittaja emes » 18.11.2006 22:24

lastu,ahdinpyörä.rs-lähtö,bybässi,k&n panelisuodatin... ja kokeiltiin triscon ja jotain ecoduksen mittaria...osat tilattu bar-tekiltä Kit Step 2.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 19.11.2006 0:59

M45 Eaton ei ainakaan ole upgrade, muutakuin alakierrosten ahdoille. Jos tuo about 200hp riittää niin ei mitään syytä laittaa hirveästi vinkuavaa ahdinta G60:sen tilalle.

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 21.11.2006 20:10

Onko porukka millasia pakosarjoja näissä pg koneissa käyttäny? Ite peltisatsia tässä kattelen ja mietiskelin että mahtaakoha tuommosessa esim marteliuksen xxl satsissa riittää virtaus tonne jonnekki yli 200hp?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 21.11.2006 20:16

Sillä vakiopakosarjalla pääsee aika pitkälle. Sinne jos haluaa hyvälle vääntö- ja tehoalueella toimivan peltisarjan, joutuu katalysaattoria siirtämään reilusti taaksepäin. Vähän kun kohdistaa kanavia ja ottaa pari pattia pois vakiosarjasta niin riittää siihen 200 hepan konetehoihin.

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 21.11.2006 20:36

Okei, no tuota kattiongelmaa ei mulla onneks oo (G2), mutta tuota peltisatsia pitää rueta hommaamaan ku tehotavote on jonki verran yli 200hp. Autoonha on tällä hetkellä tulossa dta:n boxi, suorasytkä jne... pitää melkeen iskee juttu tuonne projektiosioon ni selviää porukalle vähä enemmän että mitä tulevan pitää.

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 22.11.2006 12:33

Tänää marteliukselle soittelin ja tuota pakosarjahommaa selvittelin ni lupasivat350€ tehä tuohon ahdinkäyttöön sopivan ja kysyin kimppatilaus alennusta ni lupasivat hintaaki pudotella jos saadaan sopivasti tilaajia, ilmotelkaa jos on muitaki asiasta kiinnostuneita

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 22.11.2006 16:09

Laita vaan projektiosastolle. Saadaan se ensimmäinen 200hp:n ylityskin tänne foorumille... Eka g-ahdin mies, joka tajus heti ettei sillä digifantilla ja halpakopiolastuilla saa kun sinnepäin olevat seossuhdekäyrät ja muut murheet vielä kaupan päälle.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.11.2006 16:56

Nooh, mulla ei ollut lappuja tehoista viimeiseksi mutta kyllä se 200hp oli selvästi rikki kun vertasi suorituskykymittauksia vanhaan ;)

Donalla digifantista pelkkää asiaa, sillä ei tee mitään perusviripaketin jälkeen.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 22.11.2006 20:53

Eikä sillä tee edes perus viripaketinkaan kanssa mitään.
Ja sitäpaitsi jos SAMAA "MTM" lastua myydään sekä vihreille, että harmaille suuttimille, niin eikö olla jo siinä kohdassa metsässä? Ja mun kopiolastu testattiin karalan penkissä joka anto myös seossuhdekäyrän. Harmi kun ei ole sitä käyrää sähköisessä muodossa, niin voisitte kaikki ihailla niitä laaksoja ja kukkuloita...
Ja sit turbon kanssa Karala teki digifanttiin uuden softan ja viikon ajon jälkeen männässä reikä. Enkä todellakaan syytä Karalaa siitä reijästä vaan ruiskua joka ilmeisesti teki jotain mitä ei olis saanut tehdä... Ei ilmeisesti lämpökompensoinnit tms oikein pelannu sillä kertaa...
Että sellasta stooria siitä ruiskusta...

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 22.11.2006 21:11

Nii no kantapään kautta sitä parhaiten oppii. No itellä ei onneks ainakaa tuohon digifantin piikkiin rueta konetta testaamaan, kiitos teidän kun olette kyseisen kamppeen ni taivaaseen ylistäneet että taidan pysyä mahdollismman kaukana kyseisestä aparaatista :D

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 23.11.2006 7:06

Huono lastu sitten sulla Dona, vähän niinkuin oma ensimmäinenkin edellisen omistajan hankkima VSMotorsportin tuotos. Kyllä sitten sillä lastulla minkä itse ostin, oli seokset kunnossa kaikilla osa-alueilla. Ainoa kohta missä veti hieman liian rikkaalle oli kun MAP-anturi meni pohjaan ja se rupesi arvailemaan imusarjan painetta, tuokin korjaantui kun laittoi vielä pienemmän hihnapyörän. Autoa sentään tuli ajettua rullilla varmaan 10tuntia, aina kaikki anturit kiinni.

Eikä se nyt niin huono perusruisku ole, onhan niitä varmaan sadoissa tuhansissa autoissa ilman mitään ongelmia. Vianhaku vaan voi olla vähän hankalaa, kuten myös säätäminen kallista.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 23.11.2006 16:15

IMO paska ruisku
nimin. parit boxin syttypäätteet palaneet ja ilman näkyvää syytä perkele.

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 23.11.2006 16:41

Digifantin hyvistä- tai huonoista puolista en tiedä. Mutta jos sulla on kerran jo kunnon ruisku hankittu ja entinen moottori on pl eli 16v kannella ja haluat päästä yli 200 hv:n niin tee yhdistelmä 16v kansi, pg lohko ja g laader. Tulis oikeasti erillainen ja tehokas laaderi vehe.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 23.11.2006 19:38

Ehkä ihan kaikkiin autoihin ei voi tehdä omavalmiste moottoria... Ja jeesustelua on turha aloittaa...

Pena K.
ffp jäsen
Viestit: 296
Liittynyt: 9.9.2003 17:22

ViestiKirjoittaja Pena K. » 25.11.2006 11:24

Onko porukalla tietoa, miten pitkälle toi g-laderi riittää 16v kannella? Ja oletetaan et kaikki muut asiat on kunnossa ja ihan oikealla ruiskulla? Onko mahdollista päästä 250hp tietämille?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 25.11.2006 13:04

250hp vauhtipyörätehoa taitaa alkaa olemaan varmaan järkevän rajamailla oleva tehopyykki 16v koneesta G60 ahtimen kanssa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 25.11.2006 15:16

ja jenkeissä väsäävät yhistelmiä 20venanen kone 10:1 rutuilla oleva, jonka kupeeseen gaylaaderi sitten isketetään. Sit ajellaan pienil painel ku pelätään nakutusta yms
mutta pointti hukkuu, aika lähellä 300hv noi on ilmeisesti niillä vedelleet menemään.
Kannattaa selailla vw vortexii ja googlee lisätiedon saavuttamiseksi.

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 25.11.2006 20:48

MikaJ: topicissa aiemmmin kerroit hammashihnan laittamisesta g-laaderille, jäikö se mihin vaiheeseen?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 27.11.2006 3:12

En kerennyt tilaamaan/teettämään koska tuli autosta luovuttua (liian aikaisin), tarkoituksena oli 65mm hihnapyöräkokeilun jälkeen teettää vastaavalla välityksellä oleva hammashihnaveto, taikka ostaa suoraan sopiva.

juho-1
-
Viestit: 24
Liittynyt: 23.1.2006 18:13

ViestiKirjoittaja juho-1 » 27.11.2006 16:57

Onko ketään kokeillut teettää lastua omaan autoon esim.karala-->onko paljon vaikutusta verrattuna vaikkapa dopin kauppaamaan lastuun?. Jos on perus virit tai vähän jotain muutakin.

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 28.11.2006 19:58

Ni oliko niitä muita tuosta marteliuksen peltisatsista kiinnostuneita? Ens maanantaina lähtee tilaus eteenpäin.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 29.11.2006 9:00

Minkäslaisilla mitoilla ja hinnalla tuo satsi on?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 29.11.2006 10:49

Millanen homma tuo pakosarjan vaihto on? Se kuitenkin lymyää siellä tulipellin ja koneen välissä ni vois kuvitella invaksi hommaksi. Kuinka tod.näk. on, että pultteja katkoo ja saa sitten kannenkin irroitella? Mitä kautta niihin edes käsiksi pääsee?

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 29.11.2006 11:02

Itse purin imusarjan ja suuttimet pois niin sen jälkeen pakosarja vasta mahtui tulemaan. Helppo hommahan se on mutta aika työläs.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 30.11.2006 21:23

Joo..yläkautta menee kivuttomasti.Ellei tosiaan satu pulttia katkaisemaan. Pariin otteeseen olen yläkautta vaihtanut ihan rivarin pihalla.

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 5.12.2006 11:54

Olikos muute 1h ja pg moteissa eri poraus? ja jos joku ne kehtaa kirjottaa ni oon tyytyväinen.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 5.12.2006 12:29

On.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 5.12.2006 16:32

81 ja 80,6

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 5.12.2006 17:30

iskutilavuutta alennettu ralliluokituksen takia..??eikös se näin ollut?

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 5.12.2006 17:35

Nonii nyt eiku ettimään 1H lohko jostai ja porata pg männille sopivaks, onkos noissa muuta eroa ku tuo poraus?

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 5.12.2006 20:19

Noita 1H lohkoja varmaan onkin joka ladon nurkalla. Kannattaa varmaan harkita esim. mk1 GTi lohkon poruuttamista..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: arrorry ja 19 vierailijaa