Passatin kaasuläppä ongelma ja sähköt?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

niksi91
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.9.2012 16:51

Passatin kaasuläppä ongelma ja sähköt?

ViestiKirjoittaja niksi91 » 29.11.2015 20:08

Elikkä auto on passat 1.8t vm.98 manuaali ja vikana on kierrosten humppaaminen tasakaasulla eli 1000rpm-2500rpm yli 3000rpm kun kierokset saa nousee niin sitten hakee vaikka rajotinta vasten ja vastaa hyvin kaasuun. Tyhjäkäynnillä käy hyvin 900rpm+-100 mutta kun koskee kaasuun niin nostaa 1300rpm ja tippuu kerran alas ja sitten vasta hakee kierroksia? Olisko jollan jotain vinkkejä tai kikkoja tähän ongelmaan? Ja jos joku tietäis mitä tietoa niissä piuhoissa pitäis kulkee ja kunkapaljon että vois mitata tuleeko kaasuläpälle tietoa. Kaasuläppä surisee 2sek kun virrat laittaa päälle. Ja nyt huomasin että ahdot seilaa paikallaan oudosti. Tyhjäkäynnillä ahtomittari näyttää -9 ja kun painaa kaasua niin siinä 1500rpm kohdalla mittari näyttää -1 mutta +4000rpm kohalla se näyttää taas -8 ? Mitä enemmän kieroksia sitä enemän menee miinuksella :D ja seilaa siinä plussalle ei nouse. Kiitos etukäteen :)

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 29.11.2015 21:08

Vikakoodit lukuun, imuvuoto voi aiheuittaa tollasta.

niksi91
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.9.2012 16:51

ViestiKirjoittaja niksi91 » 29.11.2015 22:04

Vikakoodeja koitin lukee bilteman vag lukijalla ja anto koodin 01165? Se oli ainut pysyvä:/

niksi91
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.9.2012 16:51

ViestiKirjoittaja niksi91 » 29.11.2015 22:05

Ei kellään sattuis olee mitään kaavioo kaasuläpän piuhoille että mitä tulee mihinkin piuhaan ja kunka paljon virtaa missäkin asennossa :D ja tosiaan vaijerikaasullinen

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 30.11.2015 6:29

Pitäs lukee kunnon testerillä et onks siellä muitakin koodeja. Mahdollisesti putsaus ja sopeutus auttaa.

niksi91
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.9.2012 16:51

ViestiKirjoittaja niksi91 » 30.11.2015 11:30

Kaasuläppä on putsattu aivan kiiltäväks :/ ja se tuntuis kyllä hakevan paikkaa kun virrat laittaa. 1000rpm-3000rpm pysyvät kierokset puuttuu kokonaan

niksi91
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.9.2012 16:51

ViestiKirjoittaja niksi91 » 3.12.2015 17:17

No niin ja nyt on vaihdettu se hemmetin kaasuläppäkin mutta ei vaikutusta kierrokset on nyt alempana eli noin 600+-100rpm tyhjäkäynnillä ja humppaa vieläkin kierroksia ja 3000rpm jäkeen toimii normaalisti ja nyt muös paukuttaa liekkiä putkesta ja räkii?? :o vika koodia pukkas vielä 01165 mitäs seuraavaks onko lastu seonnu ja joo tosiaan autosta penkitetty +220hp :)

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 3.12.2015 18:11

kaasuläppä sopeutettu ja sopetus on ok? Imuvuodot tarkastettu?

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 3.12.2015 18:49

Kyllä se on ihan turha vaihdella osia summassa, vikakoodit lukuun Vag-Comilla.

niksi91
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.9.2012 16:51

ViestiKirjoittaja niksi91 » 4.12.2015 15:26

Vag comia et tähän hätään löydy ja sopeutus tulis varmaan tehdä sillä että saa hyvän. Tuo ahtopaine mittari humpaa kyllä omituisesti niin voisikohan olla imuvuoto koska kun kierroksia on noin 1500rpm niin se nousee melkein nollaan ja kun antaa sen 4000rpm niin se menee miinukselle paljon miltein 10 asti sit tyhjäkäynnillä se on sielä -8 paikkeilla

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 4.12.2015 16:44

Joltain sun läheltä varmaa löytyy VCDS, paikkakuntaa ei näy sun tiedoissa. Tyhjäkäynnillä alipainetta pitää olla n.0.7 . Eli eka koodit lukuun, varmaan läpän sopeutus ja sit järjestelmän paineistus mut riippuu mitä koodeja on.

niksi91
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.9.2012 16:51

ViestiKirjoittaja niksi91 » 4.12.2015 20:20

Auto on hämeenlinnassa :) ja paineistin ahtopuolen ja sieltä löytyi ainakin yksi vuoto joka oli murtunut huohotin imusarjan alla irrotin sen ja tukin ahtopuolelta kaikki mutta ei vaikutusta..

niksi91
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.9.2012 16:51

ViestiKirjoittaja niksi91 » 4.12.2015 20:22

Ainiin ja piuhat kävin läpi ecu päästä mitkä menee läpälle kaikki oli kunnossa mittasin vielä että jännite kulkee kaikissa ettei ole katkoksia jossain :)

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 4.12.2015 22:35

olikohan se kotikonstein kaasuläpän kalibrointi niin että kuskin ovi ja konepelti auki, sitten virrat päälle ja antaa olla pari minuuttia. onko tossa vielä vaijerikaasu

niksi91
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.9.2012 16:51

ViestiKirjoittaja niksi91 » 5.12.2015 17:14

Vaijerikaasu juuu ja tuota kikkaa on kokeiltu kymmeniä kertoja ja aina kun laittaa virrat niin se hakee paikkaa mutta sen jälkeen ei kuulu mitään surinoita eikä murinoita :D

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 5.12.2015 18:37

no mitäs jos irrotat ilmamäärämittarin töpselin vaikuttaako mihinkään. kerta toisella läpälläkin on kokeiltu jo

niksi91
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.9.2012 16:51

ViestiKirjoittaja niksi91 » 6.12.2015 16:33

Jos irrottaa sen töpselin niin ei käynnisty koko auto 😂

niksi91
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.9.2012 16:51

ViestiKirjoittaja niksi91 » 7.12.2015 18:20

tällästä koodia anto paremmalla testerillä
01165
Throttle valve control module
-J338-Value below lower control limit ??

mitähän meinaa tarviko vaan koneella sopeuttaa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa