Audi TT:n ahto-ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

audikettu
-
Viestit: 6
Liittynyt: 10.6.2015 12:08

Audi TT:n ahto-ongelma

ViestiKirjoittaja audikettu » 13.8.2015 15:34

Elikkä ongelmana on, että kun nelos tai vitos vaihteella täyskaasulla ottaa kierroksia 3500sta ylöspäin tuntuu, että turboo sakkaa tai vastaavasti bypass ei toimi oikein tms. Auto vähän nylkyttää mutta jos leikittelee kaasulla, niin nää kyseiset nylkytykset pysyy aisoissa. Joskus nykäykset on pelottavankin voimakkaita. Tuntuu myös siltä että kaikki 220hp ei ole kyllä käytössä. Alkaa pikkuhiljaa nyppiä tää nylkytys.

Taustatiedot:
Audi tt 165kw quattro AXP vm2000.
Kartiosuodatin
Forgen kierrättävä bypass (ei tietoa kuinka vanha)
N75 uusittu
Imuilman lämpötila-anturi uusittu
Imusarjan alla olevassa PCV(?) letkussa on pieni viilto. Letkussa on ilmeisesti alipainetta kun kädellä koittaa.
Maffi näyttäisi suht puhtaalta.
Ei ahtopainemittaria käytössä.
Yksi irtonainen anturiliitin löytyy konehuoneesta mutta sille ei löydy paikkaa/anturia mistään. Kokeilin imuilman anturiin, mutta alko sellanen pörinä koneesta että ei taida kuulua siihen..ilmeisesti imusarjan edessä on joissain malleissa ollu joku paineilmalla tai alipaineella toimiva venttiili siinä öljytikun edessä..mulla ei ainakaan tällaista ole.

Kertoisko joku ekspertti mitä kannattaa lähteä vaihtamaan? Vaikuttaako tuo PCV letku olennaisesti turbon toimintaan? Pitäiskö aukasta bypass ja huoltaa ja rasvata? Mr.Musclet turbon kuumalle puolelle?

Bonuskyssärinä vielä, että mistä tuo PCV letku kannattaisi ostaa? Slamitiltä sitä ei ilmeisesti löydy.

Suurkiitos jo etukäteen !

klapinaattori
-
Viestit: 85
Liittynyt: 23.7.2008 12:35

ViestiKirjoittaja klapinaattori » 14.8.2015 10:32

Vikakoodit lukuun.... ja yhden vian jo kerroitkin, se letku sieltä vuotaa myös ahdettu ilma ulos. Speed-autoteile on yksi hyvä netti kauppa josta saa edukkaasti osia. niin ja vaihda orginaali bypass sinne se toimii hyvin ja on kestävä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.8.2015 10:46

Ite ainakin yhden letkun vaihdoin imusarjan alle just Golfiin, huutelivat että merkkiliikkeessä yli 60€, eBaysta kiinanpoika lähetti alle 7euroon.

audikettu
-
Viestit: 6
Liittynyt: 10.6.2015 12:08

ViestiKirjoittaja audikettu » 19.8.2015 9:35

Nyt on vaihdettu PCV letku ehjään ja minkäänlaista vaikutusta positiivisempaan suuntaan ei ole. Vikakoodit tuli luettua motonetin lukijalla ja sieltä tuli vikakoodina imuilman korkea syöttö tai avoin virtapiiri. Tämä siis ennen uuden anturin vaihtoa. Anturin vaihdon yhteydessä löysin sitten tuon yhden ylimääräisen liittimen konehuoneesta. Nyt ongelmana on se, että en tiedä kumpi noista antturin letkuista on se oikea tuohon imuilman lämpötila-anturiin. Kokeilin toisella, niin tyhjäkäynnin kierroksen nousi huomattavasti ja autosta lähti kunnon "pörinä"..vaikutti kuitenkin käynnistämiseen niin, että ei enää lähtenyt aina ekalla käyntiin vaan vähän sahaili joten vaihdoin takasin.

Jos ei kellään ole mitään muita hyviä vinkkejä, niin taidan vielä kokeilla tuota mr. musclea jos tuo pätkiminen johtuukin jumittavista turbon siivistä..

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 19.8.2015 11:44

Nyt on pakko kysyy et mitäs siipiä sä oikeen meinaat herkistellä:)? Ei siellä mitään muttuvasiipistä ahdinta oo:)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa