Uusi audilainen täällä taistelee ongelman kanssa.
Kyseessä audi TT quattro 165kw vm 2000. Ostin auton noin pari viikkoa sitten ja auto toimii muuten loistavasti, mutta kun ajaa n. +80 km tunnissa ja painaa kunnolla kaasua, niin tuntuu siltä, että turbo ikäänkuin pätkii tai nyppii juuri niillä kierroksilla kun sen pitäisi alkaa ahtaamaan kunnolla. Ihan kuin päästäisi osan ahtopaineesta ulos ennenaikojaan. Autossa Ei ole ahtopainemittaria. No, kävin luetuttamassa vikakoodit ja sieltähän tuli, että ahtopaineen säätöventtili olisi viallinen, eli johtuu todennäköisesti vaan siitä. Autossa näyttäisi olevan myös forgen hybridi BOV, lastusta en tiedä onko asennettu vai ei..
Uskallanko heittämällä vaihtaa autoon uuden N75:n vaikka en tiedä mitä muuta autoon on tehty esim. ohjelmamuutos tms.?
edit: vikakoodi oli tarkalleen: ahtopaineen säätöventtiili avoin virtapiiri.
olin tarkistavinani eilen kaikki johdot ja liittimet jotka oli näkyvissä, mutta en löytänyt mitään erikoista.
Ahtopaineen säätöventtiili
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt on vaihdettu ahtopaineen säätöventtiili ja imuilman lämpötila-anturi kun nuo molemmat aiheuttivat vikakoodin. Starttaa nyt kyllä paremmin kylmänä ja kulutus on tippunut noin 1.5 litraa satasella, mutta mitään merkittävää muutosta ei ole tapahtunut tuohon pätkimiseen.
En jaksa oikein usko, että puolissa tai tulpissa olisi vikaa. Tuntuu, että turbo päästää jostain paineita ulos ja pätkiminen johtuu siitä. Aina kun pätkäsee niin kuuluuu pieni suhahdus vähän niinkuin bypassistäkin kuuluu. Bypassihän on säädettävää mallia, ja olenkin kokeillut eri jäykkyyksillä eikä sillä tunnu olevan merkitystä. Kun kaasulla leikittelee vähän eikä pidä pohjassa niin pätkimisen saa pysymään jotenkuten aisoissa.
En jaksa oikein usko, että puolissa tai tulpissa olisi vikaa. Tuntuu, että turbo päästää jostain paineita ulos ja pätkiminen johtuu siitä. Aina kun pätkäsee niin kuuluuu pieni suhahdus vähän niinkuin bypassistäkin kuuluu. Bypassihän on säädettävää mallia, ja olenkin kokeillut eri jäykkyyksillä eikä sillä tunnu olevan merkitystä. Kun kaasulla leikittelee vähän eikä pidä pohjassa niin pätkimisen saa pysymään jotenkuten aisoissa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa