Golf III -97 2,0 gti Sammuilee ja nykii..?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 12.6.2007 10:31
Golf III -97 2,0 gti Sammuilee ja nykii..?
Jees, eli auto saattaa sammua koneenlämmötilasta, sekä kierroksista riippumatta.. Tähän asti auto on kuitenkin lähtenyt käyntiin kun on ottanut hetkeksi virrat pois, mutta nyt on alkanut jo käyntiin lähteneminekin kestää muutaman minuutin.
Aikaisemmin auton kierrokset myös heittelehtivät ja auto ei lopuksi enää käynyt tyhjäkäyntiä. Oli korjaamolla tietokoneen päässä, eikä mistään tullut vika ilmoitusta. Tehtiin kaasuläpän perussäätö jonka jälkeen auto toimi noin kuukauden.
Autoon on vaihdettu virranjakaja ja pyörijä, bensasuodatin, lämpötila-anturi.. Alkaa olla huumori loppu vehkeen kanssa, jos jollain on tietoa asiasta olisin kiitollinen neuvoista..
Aikaisemmin auton kierrokset myös heittelehtivät ja auto ei lopuksi enää käynyt tyhjäkäyntiä. Oli korjaamolla tietokoneen päässä, eikä mistään tullut vika ilmoitusta. Tehtiin kaasuläpän perussäätö jonka jälkeen auto toimi noin kuukauden.
Autoon on vaihdettu virranjakaja ja pyörijä, bensasuodatin, lämpötila-anturi.. Alkaa olla huumori loppu vehkeen kanssa, jos jollain on tietoa asiasta olisin kiitollinen neuvoista..
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 12.6.2007 10:31
Täällä myös saman kaltaista vikaa, vm. 96 ja kone AGG.
Viimesen puolen vuoden aikana kone pätki täysin satunnaisesti yhteensä n. 5 krt. Eli tasasilla kierroksilla maantiellä "nykäs" kerran, ihan kun olis jääny pari kipinää välistä tms.. Kertojen välillä oli aikaa useita viikkoja ja tuhansia kilometrejä.
Ja nyt maanantaina (pesun jälkeen) nykäs taas samanlailla pari kertaa ennenkuin alkoi kunnolla heitteleen kierroksia ja rykimään --> kytkin pohjaan ja tien sivuun. Ehti sammumaankin ennenkuin sain pysäytettyä. Kierrosrallin aikana kojelaudasta valokytkimen/mittarien takaa kuului selvää nakutusta, vähän kuin vilkkuääni. Käynnisty hyvin ja jatkoin kotiin. Tänään teki taas saman tempun joten vika on pakko paikantaa ja korjata :| Kohteita on ainakin kaks mitkä tsekkaan : 1. moot.ohjausyksikön liittimen kosteus/hapoettuneisuus 2. venttiilikopan päällä olevan kumiletkun tiiviys (huohotusletku), on halki mutta PITÄISI olla paikattu pitävästi.
Te (monet) muut kellä on ollut vastaavaa probleemaa niin kertokaahan vinkkejä :)
Viimesen puolen vuoden aikana kone pätki täysin satunnaisesti yhteensä n. 5 krt. Eli tasasilla kierroksilla maantiellä "nykäs" kerran, ihan kun olis jääny pari kipinää välistä tms.. Kertojen välillä oli aikaa useita viikkoja ja tuhansia kilometrejä.
Ja nyt maanantaina (pesun jälkeen) nykäs taas samanlailla pari kertaa ennenkuin alkoi kunnolla heitteleen kierroksia ja rykimään --> kytkin pohjaan ja tien sivuun. Ehti sammumaankin ennenkuin sain pysäytettyä. Kierrosrallin aikana kojelaudasta valokytkimen/mittarien takaa kuului selvää nakutusta, vähän kuin vilkkuääni. Käynnisty hyvin ja jatkoin kotiin. Tänään teki taas saman tempun joten vika on pakko paikantaa ja korjata :| Kohteita on ainakin kaks mitkä tsekkaan : 1. moot.ohjausyksikön liittimen kosteus/hapoettuneisuus 2. venttiilikopan päällä olevan kumiletkun tiiviys (huohotusletku), on halki mutta PITÄISI olla paikattu pitävästi.
Te (monet) muut kellä on ollut vastaavaa probleemaa niin kertokaahan vinkkejä :)
Lambda, koska nyt vaikuttaa siltä että vika tulee kone/pakokaasut kuumana. Muutaman kerran suht tiukan kiihdytyksen jälkeen ja pari kertaa moottoritiellä temppuillu... Jos vaikka lambda sekoaa (liian) kuumasta kaasusta ja antaa väärää dataa..?! Arvailua... Voiko se hajota näin vai hajoaako kerralla koko anturi?
E: Lisättäköön se vielä että tyhjäkäynnillä kevyesti kaasua painellessa putkessa röpöttää ja välillä vähän yrittää paukahtaakin, muistuttaa ääneltään ralliautoa ;) Ihan kun putkistoon pääsisi palamatonta bensaa. Kulutus ja kulkupuoli on kuitenkin molemmat ihan mallillaan.
E: Lisättäköön se vielä että tyhjäkäynnillä kevyesti kaasua painellessa putkessa röpöttää ja välillä vähän yrittää paukahtaakin, muistuttaa ääneltään ralliautoa ;) Ihan kun putkistoon pääsisi palamatonta bensaa. Kulutus ja kulkupuoli on kuitenkin molemmat ihan mallillaan.
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 12.6.2007 10:31
Seetana palaa naama ton vehkeen kans! Eli virtalukonpohjan vaihdon jälkeen tilanne parani huomattavasti. Enää auto sammuilee vain silloin tällöin. Auto saattaa ihan yllättäen sammua/kuolla kesken ajon tai valoissa. lämpötiloilla, kosteudella, nopeudella taikka kummalla pakaralla enempi penkillä istuu ei mitään väliä. Käytetty koneen päässä, ei vikakoodeja..!? Eli tuskin mikään antureista kenkkuilee. Releet voisi olla yksi syy mutta mikä niistä. Bensapumppuun en vikaa kohdistaisi koska luulisi sen vittuilevan sitten jatkuvasti..sama koskien puolaa. Koitin uutta puolaakin aikaisemmin mutta sillä ei ollut vaikutusta. Miten tämän käynnistyksen/Ajoneston voi tsekata että onko vikaa siinä? Itse kuitenkaan mikään autonikkareiden Dalai Lama ole, nii olis kiva saada enemmän autojen kanssa peuhanneilta inffoa. Mitä releitä olisi hyvää tsekata jos niillä voi olla vaikutusta tuohon vikaan? HJep Perkele!!!
Vr6:n vastaavat ongelmat selvisi kaasuläpän asento-potikasta. Pienellä crc-hoidolla toimi kuukauden, mutta nyt taas takkuaa. Ja oireina oli tyhjäkäynnin heittely, sammuilu valoissa ja ajoittainen nykiminen. Lisäksi tuntui vedättäessä jotenkin menevän laihalla, tähän auttoi kaasupolkimella "houkuttelu" eli pieni edestakainen liike. Testeri ei jostain syystä pääse käsiksi ohjausboxiin, joten en tiedä miltä vikamuisti näyttää.
Minulla oli joskus GTI:n kanssa nykimis ja sammumis ongelmaa. Vikana oli silloin bensa tankin huohotusputken tukkoisuus. Lyhyellä matkalla autossa ei ikinä huomannut mitään vikaa, mutta kun vähänkään pidempään ajeli niin auto rupesi nykimään tai puutui ihan kokonaan ja tyhjäkäynnillä ei pysynyt käynnissä ollenkaan. Kun vähän aikaa oli paikoillaan sai tankki vedettyä ilmaa ja taas mentiin niinkuin ei mitään olisi ollutkaan. Ongelman huomasin kerran mennessäni tankille pidemmän ajon jälkeen, jolloin tankkin korkin auettua kuului pitkään pohinaa kun tankki veti ilmaa.
Onko kellään nykimis/sammumis ongelmat selvitetty? Oma auto jatkaa samaa oireilua tasaisen tappavan epäsäännölliseen tahtiin :D Käyttöä tuo ei juuri haittaa kun ajot on tuolla melko vähäisiä ja lyhyttä matkaa niin ei ehdi kunnolla v*tuttamaan... Mutta olisi se mukava lähteä 20 kilometriä pidemmälle reissulle ilman nykimisen jatkuvaa odottamista :D
Mulla on vr6:ssa aivan sama vika. Saattaa ihan yhtäkkiä sammua kesken ajon, mutta lähtee kuitenkin melkeen heti käyntiin, välillä kyllä joutuu jo jonkun aikaa sahaamana ennenkuin suostuu lähtemään. Perjantaina saan uusia sytkän osia jos vika niillä korjaantuisi :)
Alkaa huumori jo pikkuhiljaa loppua tuon auton kanssa kun sammahtelee yleensä aina ruuhka-aikaan ja tietenkin ylämäkeen niin siinähän sit olet ennekuin auto suostuu käyntiin lähtemään.
Alkaa huumori jo pikkuhiljaa loppua tuon auton kanssa kun sammahtelee yleensä aina ruuhka-aikaan ja tietenkin ylämäkeen niin siinähän sit olet ennekuin auto suostuu käyntiin lähtemään.
golf gti 8v. -94
Omassa oli nykimistä ja sammumisen oireita myös. Vaihdettiin lambda, käytettiin piuhan päässä ja tehtiin kaikenmoista muutakin (tulpat, johdot, virranjakajan kansi, ilmanputsari). Vika selvisi vasta kun alettiin suuttimia putsaamaan ja bensansuodatinta vaihtamaan. Tankkiin oli kuulemma tullut jostain kökköä mikä oli sopivasti tukkinut kaikki mahdolliset paikat. Osien putsauksen ja uusien vaihdon jälkeen ajelin jonkun aikaa puhdistusainetta lisäillen tankkiin ja vika on poistunut. Kallista humppaa vaan oli tuo korjaaminen ja jos tietäisin miltä bensa-asemalta töhky oli tullut menisin vaatimaan rahoja takaisin.
Ventossa (AGG) nykimisten ja sammumisten aiheuttajaksi paljastui juurikin sama, eli viallinen käyntinopeussäädin. Nyki kierrosalueesta ja koneen lämpötilasta riippumatta ja välillä joutui moottorin sammumisen jälkeen odotella hetki ennen kuin lähti taas käyntiin. Vikakoodeistahan tämän ikäisessä ei löytynyt mitään asiasta.
Merkkiliikkeelle täydet kymmenen pojoa, löysivät (kokemuksesta) vian heti. Tätä ennen toisessa nyrkkipajassa oli vaihdettu tuloksetta perinteiset tulpan johdot, polttoainepumpun rele ym.
Merkkiliikkeelle täydet kymmenen pojoa, löysivät (kokemuksesta) vian heti. Tätä ennen toisessa nyrkkipajassa oli vaihdettu tuloksetta perinteiset tulpan johdot, polttoainepumpun rele ym.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa