Eilen pyörittelin käsissä mk2 16v gti golffin imusarjaa tarkemminottaen sitä imusarjan alaosaa, jossa suuttimet kiinni.
Pitäisi vaihtaa ne suuttimien oranssit muoviholkit. Pääni ei kuitenkaan ole saanut ratkaistua, että miten tämä operaatio tulisi tehdä..
Ilmeisesti suuttimen holkitus koostuu kahdesta eri holkista, ylä ja alapuolisesta?
Ylemmässä iso kuusiokolokanta sisäpuolella, siitäkö sitä käännetään :)
kun operaation suorittaa niin kuuluko uusia samalla ylemmätkin holkit vai ovatko uudelleenkäytettävissä.
Tai jos jotain linkkiä missä asia selviää niin thänks.
1.8 16v imusarjan suuttimenholkit ja vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Ne on kierteellä siellä, eli iso kuusiokoloavain kuoppaan ja muistaakseni vaan pyörittelee auki.
http://www.autohausaz.com/secure/PartIm ... 133555.jpg
http://www.autohausaz.com/secure/PartIm ... 133555.jpg
Jutellaas lisää :)
Helkutinmoisen etsinnän jälkeen löysin 13mm kuusiokolon.
Tämän sai hakattua holkkeihin ja holkit poiskin, mutta pahaa jälkeä tekivät holkkeihin. Eli uusien asennus ei samalla onnistu.
Itse ajattelin hioa 13mm kuusiokolosta sivuja hieman, jotta saa väljemmäksi ja näinollen ei riko/naarmuta uusia hienoja holkkeja..
Tämän ollessa harrastajaystävällinen sivusti niin onko jollain tietoa avaimesta, joka käy "suoraan" tuohon holkkiin ilman työkalun modausta.
On sitten jatkossa toinen asentaja astetta valmiimpi remonttiin :)
Helkutinmoisen etsinnän jälkeen löysin 13mm kuusiokolon.
Tämän sai hakattua holkkeihin ja holkit poiskin, mutta pahaa jälkeä tekivät holkkeihin. Eli uusien asennus ei samalla onnistu.
Itse ajattelin hioa 13mm kuusiokolosta sivuja hieman, jotta saa väljemmäksi ja näinollen ei riko/naarmuta uusia hienoja holkkeja..
Tämän ollessa harrastajaystävällinen sivusti niin onko jollain tietoa avaimesta, joka käy "suoraan" tuohon holkkiin ilman työkalun modausta.
On sitten jatkossa toinen asentaja astetta valmiimpi remonttiin :)
http://www.typ-17.de/
Näyttäisi löytyvän myös tuolta ja toimitus on toiminut ainakin muiden osien osalta.
Näyttäisi löytyvän myös tuolta ja toimitus on toiminut ainakin muiden osien osalta.
Alemmat holkit löytyi lopulta puolitutulta harrastajalta, messinkiset irtosi jopa ehjänä.
Tein työkalun messinkiholkeille pultista ja muttereista. Kuten edellä oli mainittu, että mutteri hiukan väljä holkkiin ja nuljahtaa helposti, joten pistin mutterin nurkat hiukan eri kulmiin ja tärppäsin hitsillä pultin kierteeseen kiinni, tuli tiivis ja hyvin pitävä työkalu.
Kierteet oli melko likaiset ja nihkeän kulkuiset, kannattaa varmaan pistää hyvissä ajoin crc tms vaikuttamaan, niin helpottaa irroitusta. Itse en lähtisi vaihtamaan holkkeja imusarja paikallaan, oli sen verran paljon puhdistettavaa.
Tein työkalun messinkiholkeille pultista ja muttereista. Kuten edellä oli mainittu, että mutteri hiukan väljä holkkiin ja nuljahtaa helposti, joten pistin mutterin nurkat hiukan eri kulmiin ja tärppäsin hitsillä pultin kierteeseen kiinni, tuli tiivis ja hyvin pitävä työkalu.
Kierteet oli melko likaiset ja nihkeän kulkuiset, kannattaa varmaan pistää hyvissä ajoin crc tms vaikuttamaan, niin helpottaa irroitusta. Itse en lähtisi vaihtamaan holkkeja imusarja paikallaan, oli sen verran paljon puhdistettavaa.
Omat kokemukset: Liotelttiin varmaan viikko jollain litkulla, niillä keinoilla sai yhden neljästä auki. Loppuihin piti antaa varovasti lämpöä, mutta kaikki lopulta lähti. Työkaluna myös M8 13mm kannalla pultti, jota piti vielä vahvistehitsata, ettei katkennut. Ja pultissa siis pari mutteria kiristettynä toisiaan vasten. Ei ollut pelkoa, että pyörähtäisi, ihan "vakio" kannalla mentiin.
Mulle tuli ne alemmat holkit jostain ebaystä. Maksoi toimituskuluineen muistaakseni 15 euroa. Ei ollut OEM mutta hyvä kopio. Olis pitänyt hommata samalla O-rengassarja, mutta tuli nyt sitten laitettua jollain "sinne päin" renkailla, mitä löytyi varastoista.
Mulle tuli ne alemmat holkit jostain ebaystä. Maksoi toimituskuluineen muistaakseni 15 euroa. Ei ollut OEM mutta hyvä kopio. Olis pitänyt hommata samalla O-rengassarja, mutta tuli nyt sitten laitettua jollain "sinne päin" renkailla, mitä löytyi varastoista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa