Golf 3 automaatista ei löydy nelosta
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 automaatista ei löydy nelosta
Tuollaisen hommasin, tarkoituksena tehdä tytölle kesäksi auto. Auto on katsastamatta ja liikenteestä poistettu, joten isompia koeajoja en ole suorittanut. Tuossa 5km lenkillä en kuitenkaan saanut laatikkoa vaihtamaan neloselle, kolmonenkin löytyy mielestäni vasta aika myöhään n. 80km vaudissa.
Voisiko tuollainen vika johtua parin vuoden seisonnasta ja onko noissa tuommoisia vikoja yleensäkin? Käsittääkseni noita laatikoita ei pysty/kannata kauheasti korjailla.
Auttaisiko tuossa huuhtelu/öljynvaihto?
Auto on -93 1,8 automaatti.
Voisiko tuollainen vika johtua parin vuoden seisonnasta ja onko noissa tuommoisia vikoja yleensäkin? Käsittääkseni noita laatikoita ei pysty/kannata kauheasti korjailla.
Auttaisiko tuossa huuhtelu/öljynvaihto?
Auto on -93 1,8 automaatti.
Öljyn vaihto vaikuttaa vaihteiston toimintaan, jos tuossa on vielä vaihteistossa suodatin niin se samalla vaihtoon.
Öljyiksi esim Febi.
Voihan sieltä olla joku nopeusanturi rikki, mutta öljyt on senverran vanhat että taitaa niissä olla vika, eikä se huonoa tee öljyä vaihtaa.
Jotain kauhuskenaarioita noissa paljon ajetuissa automaateissa ollut että uusi öljy voisi irroittaa karstaa mikä sitten tukkisi jonkun venttiilin.
Nyt on pinnalla BG öljyn huuhtelu, ei omia kokemuksia, mutta sillä öljyt puhdistuisi paremmin, kun et saa kuitenkaan kaikkea öljyä pois vaihdettaessa.
Öljyiksi esim Febi.
Voihan sieltä olla joku nopeusanturi rikki, mutta öljyt on senverran vanhat että taitaa niissä olla vika, eikä se huonoa tee öljyä vaihtaa.
Jotain kauhuskenaarioita noissa paljon ajetuissa automaateissa ollut että uusi öljy voisi irroittaa karstaa mikä sitten tukkisi jonkun venttiilin.
Nyt on pinnalla BG öljyn huuhtelu, ei omia kokemuksia, mutta sillä öljyt puhdistuisi paremmin, kun et saa kuitenkaan kaikkea öljyä pois vaihdettaessa.
Tuossa BG-systeemistä juttua http://www.autouutiset.com/artikkelit/y ... ihteistoon
Huuhtelin tuota laatikkoa ja laitoin uudet öljyt (dexron 3) ja suodattimen. Nelonen kyllä löytyy tuossa paikallaan käyttäessä, mutta vasta n. 100km vauhdissa. Mikä tuossa laatikossa määrittelee tuon vaihtokohdan?
Laatikossa on joku kytkin siinä akun alla mihin tulee 2 johtoa, siitä on johdot poikki. Mikä tuo kytkin on? Pakkivalot ainakin toimii, joten ei liene se.
Olisiko jollain jotain linkkiä missä olisi tuon laatikon toiminnasta tietoa?
Laatikossa on joku kytkin siinä akun alla mihin tulee 2 johtoa, siitä on johdot poikki. Mikä tuo kytkin on? Pakkivalot ainakin toimii, joten ei liene se.
Olisiko jollain jotain linkkiä missä olisi tuon laatikon toiminnasta tietoa?
Kiitos. Jos nyt oikein ymmärsin tuo kuvailemani anturi on juuri tuo nopeustiedon anturi. Tinasin johdot kiinni, mutta ei se ainakaan tuossa paikallaan "ajellessa" vaihda tuota nelosta vasta kun n. 90-100km vauhdissa.
Toimiikohan tuo todellisessa ajotilanteessa toisin? Juuri nyt tuota ei pääse testaamaan. Anturikin tieten voi olla sökö, mihin kyllä viittaisi tuo kun ei tilanne muuttunut miksikään vaikka nuo johdot laittoi kiinni. Pahus kun tuossa ei ole vielä sitä opd pistoketta.
Toimiikohan tuo todellisessa ajotilanteessa toisin? Juuri nyt tuota ei pääse testaamaan. Anturikin tieten voi olla sökö, mihin kyllä viittaisi tuo kun ei tilanne muuttunut miksikään vaikka nuo johdot laittoi kiinni. Pahus kun tuossa ei ole vielä sitä opd pistoketta.
Sain auton nyt siihen kuntoon, että pääsi koeajolle. Vaihdoin laatikkoöljyt vielä toistamiseen, mutta ei vaihteet alkanut heti pelittämään. Vaihtoi vasta jossain 4000 kierroksen kohdilla, niin kolmosen kun nelosenkin. Kickdownkaan ei pelittänyt.
n. 10km ajelun ja useamman lähdön ja kaasuttelun yms. jälkeen vaihteet alkoikin toimimaan ihan ok. kickdown pelittää myös.
Tuossa yks jenkkimies, joka tuollaisten automaattien kans on enemmän pelannut, kertoi tuollaisen sähkölaatikon vaativan pienen "oppimisen" mikäli akku on ollut irti. Pitäneekö paikkansa?
n. 10km ajelun ja useamman lähdön ja kaasuttelun yms. jälkeen vaihteet alkoikin toimimaan ihan ok. kickdown pelittää myös.
Tuossa yks jenkkimies, joka tuollaisten automaattien kans on enemmän pelannut, kertoi tuollaisen sähkölaatikon vaativan pienen "oppimisen" mikäli akku on ollut irti. Pitäneekö paikkansa?
Pitää paikkansa, vikakoodien nollaaminen olisi myös hyvä tehdä. VCDS:llä voi myös aktivoida sopeutusajon, mutta jonkun lukemani perusteella aika projekti.
Automaatti yrittää sopeutua ajotyyliisi ja jos siellä ei ole mitään pohjalla (tehdas asetus) niin voi tuntua oudolta aluksi. Tuntuma paranee ajanmyötä.
Automaatti yrittää sopeutua ajotyyliisi ja jos siellä ei ole mitään pohjalla (tehdas asetus) niin voi tuntua oudolta aluksi. Tuntuma paranee ajanmyötä.
Kyllä sieltä pitäisi obd-pistoke löytyä. Taitaa olla tupakansytyttimen yläpuolella muovilätkän takana tai jossakin lähimaastossa. Vuosimalli on juuri siinä rajoilla että löytyykö sieltä tämä iso nykyinen obd-liitin vai vanhempi 2x2 mikä tarttee sitten adapterin.. esmes http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... 9&vmcchk=1
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa