mk3 1.8 -95 golf ei kierrä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

mk3 1.8 -95 golf ei kierrä

ViestiKirjoittaja jykits » 16.12.2014 20:51

Taas alkoi möhköfantin kiukuttelu, sen jälkeen kun auto päätti surauttaa bensat pyttyjen päälle ja siitä valui öljytilaan ruiskutusventtiilin jumittuessa auki jostain syystä :/

Noh, ei muuta kun öljyt ja suodatin vaihtoon ja puhdistin ruiskun.

Tämän jälkeen auto ei tahdo millään kiertää kaasu pohjassa yli viidentonnin, mutta puolikaasulla kiertää rajoittimelle asti ilman mitään oikutteluja.

Putki on tarkastettu karanneiden villojen varalta, vaihdettuja osia kaasuläpänrunko,kaasuläpänasentotunnistin, kokeiltu myös eri ruiskulla, bensansuodatin.

Bensaa kyllä tulee, sytyksen ajoitus ei vaikuta asiaan millään tavalla, imuvuotoja ei ole.

Auto käy erittäin hyvin alle 3000 kierroksilla mutta 4000 kierroksen kohdalla alkaa kuin tukehtumaan,

Nyt jos vois taas viisaammat kertoa :D

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 16.12.2014 21:05

Missä kunnossa on moottorin sähköjohdot? onko mahdollista kokeilla toisella johtosarjalla....

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 16.12.2014 21:15

oon yrittäny suurimmanosan johoista,liittimistä ja maadoituksista tarkistella enkä oo ainakaan vielä törmäilly katkenneisiin/hapettuneisiin liitoksiin tai johtoihin, ei ainakaan omissa nurkissa pyöri ylimääräsiä johtosarjoja...

voiko olla mahdollista että moottorin ''aivot'' ois kyrvähtäny jos kerran sitä ruiskuakin saattaa auki jättää sillon kun ei pitäs :/?

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 16.12.2014 21:35

.. johdot voi olla kovettuneet/hapettuneet eikä niitä välttä mättä nää päällepäin. Itsellä aikoinaan temppuili golffi mm ei kiertänyt kun painoi kaasun pohjaan mutta hitaalla kaasun painamisella otti kierroksia iahan hyvin.

Oletko katsonut vikakoodit?

Mistä päin olet??

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 16.12.2014 21:41

niiin tietysti, täytyypi kattella hiukkatarkemmin johtosarjoja.

millä tavalla sulla ei kiertäny? tarkotan siis että tukehtuko vai pätkikö ymsyms?

vikakoodeja ei ole vielä tullut luettua, juuri äskön laitoin vagcomin testerin tilaukseen;) nurmeksesta päin olen.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 16.12.2014 21:46

Tukehtu ja välillä pätki. Välillä asettui kun heilutteli siinä ruiskun edessä menevää johtonippua. ja asettui kokonaan kun vaihtoi johdot.
Kone oli 1,8i ADZ / vm 96

Maaningalla olisi Ecuja ainakin AAM,ABS ja ADZ koneisiin sekä johtosarjat AAM ja ABS sekä ehkä myös ADZ malleihin.

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 16.12.2014 21:53

joops, täytyy kokeilla ronklaila niitä johtoja(:

hyvä tietää,pitää kysellä jos ihan omalta kylältä löytys nuita ecuja ja johtosarjoja.

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 20.12.2014 13:10

Toisella eculla ja johtosarjalla kokeiltu eikä minkäänlaista vaikutusta.. Tässähän alkaa kohta yöunet menemään :D

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 20.12.2014 15:25

Naapurin 1.8 MK3 Golf oli mulla pajoitettavana kun ei jaksanut kiertää, tukehtui ja sammui heti jos runttasi kaasun pohjaan. Puolikaasulla "härnäämällä" sai kiertämään enemmän. Vika oli niinkin yksinkertainen kuin virranjakajan pyörijässä oli pieni hiushalkeama, pyörijän vaihtamalla alkoi käymään. Kannattaa nuo kaikki sytkäosat syynäillä tarkasti läpi, voi olla jokus hyvinkin pienestä kiinni näiden kanssa...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.12.2014 15:46

Onkos se niin että suuremmalla sylinterin täytösasteella tarvii suuremman sytytysjännitteen ja siitä seuraa että kuormitettuna ei sytytä?

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 20.12.2014 17:56

jooopas, käyn tarkkailemassa sen pyörijän (:

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 8.1.2015 13:26

vaihdoin toisesta koneesta virranjakajan kokonaan, käynnistäessä ensin toimi täydellisesti :o tämän jälkeen auto sammui ja vika on takaisin.

vikakooditkin lueskelin ja näyttää virrat päällä auto sammuksissa hall anturia (vissiin ihan tavallista että näyttää?) ja kaasuläpän asentotunnistimen vikakoodi tulee heti kun polkaisee kaasua, kaasuäpän asentotunnistin avattu ja puhditettu ja kokeiltu myös toisella, ei mitään merkitystä ja välillä näyttää myös nesteen lämpö anturin vikakoodia.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.1.2015 13:46

Onkos uutta puolaa kokeiltu?

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 8.1.2015 15:38

Puola on pari viikoa vanha

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 8.1.2015 18:22

Nesteen lämpöanturi niin jojolla että lyö liikaa soppaa koneeseen kun luulee että ollaan tosi kylmässä?

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 9.1.2015 8:09

tuokinhan se saataisi olla... nimittäin nyt on alkanut satunnaisesti vilkuttelemaan jäähdytysnesteen lämpötilan merkkivaloa :p

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 9.1.2015 18:08

nyt on uusi nesteen lämpötilaanturi, ei mitään vaikutusta:/

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 9.1.2015 20:17

Ei saa bensaa tarpeeksi, pumppu sökö tai suodatin tukossa? Bensan paine? Paineen säädin?

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 10.1.2015 0:37

Bensapaineet mitattu, pikkasen yli 1baria kokoajan muistaakseni.
Toisella bpaineen säätimelläkin kokeiltu mutta kun nämä on näitä `toimi kun purin` osia :D
Eikös sitä voi kokeilla laittelemalla prikkoja säätimen jousen alle? :P

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 13.1.2015 7:05

ei kellään muistissa millä tavalla onnistuu tuo kaasuläpän sopetus kääntelemällä kaasuläpänasentotunnistinta?

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 13.1.2015 7:44

Vag comilla. Tai testerillä. Mulla on semmonen 150e hintainen testeri jolla voi tehdä myös sopeutukset. Tuskin muuten pystyy tekemään.

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 13.1.2015 7:55

juu onhan se mulakin mutta kun menee kohtaan adaption (sopeutus) pyytä kirjoittamaan sopeutettavan osan koodin, en nyt ulkoa muista tuota kaasuläpän koodia mutta kun sen siihen näpyttelee, testeri sanoo vain että ecu ei tue tätä toimintoa? sama homma joka koodilla:/ tai sitten vain yksinkertaisesti on taas kerran asentajassa vika:p valaiskaa vähän miten ite ootte saanu sopeutettua testerillä

Tumi
-
Viestit: 357
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 13.1.2015 8:48

Varsinaista adaptaatiota ei taida löytyä. Tehtaan dokumentaatiosta löytyy asentoanturiin liittyen vain tarkistukset.

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 13.1.2015 8:57

jaahaas:D mitenkäs sitten tämä "käsi kalibrointi" kun sellaistakin kuullut puhuttavan että irroituksen jälkeen pitäisi näyttää kaasuläpän asentotunnistimelle "ääriasennot" löysäämällä ne 4 kiinnitysruuvia ja pyörittelemällä sitä tunnistinta... vaan kun kukaan ei tunnu muistavan sitä itse pyörittely järjestystä.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 13.1.2015 10:16

Joo ei taida olla mitään ainakaan ohjelmallista sopeutuskonstia näissä yksipisteruiskuissa. Tuommoisesta käsin kalibroinnista taas en ole edes kuullut eikä kyllä ole koskaan moista tarvinnut edes tehdä. :D
Viimeksi muokannut w!rd, 13.1.2015 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 13.1.2015 10:17

no kun ei tässä oikeen enää muutakaan keksi:D alkaa todellakin ideat loppumaan...

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 13.1.2015 10:20

Bensansuodatin oliko vaihdettu? Oireet kyllä vähän ehkä täsmäisi tukkoiseen suodattimeen kun saa kuitenkin osakaasulla härnättyä kiertämään. Ei kyllä tosin selitä miksi se uudella jakajalla hetkellisesti kävi?

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 13.1.2015 11:06

juus, bensansuodatin vaihdettu ja ne paineetkin mitattu... tosiaan kyllä kuuloistas bensasnsaanti ongelmalta omastakin mielestä mutta ei vaan tahdo löytyä mitään vikaa bensapuolelta, vaikka ei niitä kyllä tahdo muualtakaan löytyä

Tumi
-
Viestit: 357
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 13.1.2015 11:11

Vika alkoi kun kysyjä 'puhdisti ruiskun'. Remontin jälkeiset viat kannattaa etsiä pääasiassa sieltä suunnalta ja siihen liittyen mitä on viimeksi tehnyt. Esim. virranjakajan vaihtoa en ymmärrä, miten se särkyisi ruiskua roplatessa muuten kuin jos remonttiryhmä on seissyt jakajan päällä. Samoin aika pienellä todennäköisyydellä vaimennin sylkäisee villat putken tukkeeksi juuri sillä hetkellä kun ruiskusuutin on puhdistuksessa.

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 13.1.2015 11:20

virranjakaja ja pyörijä vaihdetttiin kyrvähtäneen pyörijän takia varaosa autosta.
vian alkamisajankohta ei ole varma, sillä golffi ei ollut käyntikuntoinen meille tullessaan.
Kun auto saatiin sitten käyntiin pitkän seisonnan jälkeen niin ei sillä heti tee mieli kokeilla kiertääkö rajoittimelle asti(; joten vika on voinut olla pitkänkin aikaa mutta huomasin vian vasta sen jälkeen kun ruisku päästi bensat valumaan mäntien päälle ----> öljyjen ja suodattimen vaihto ja ruiskun putsaus ja testaus jonka jälkeen koneen lämmettyä kokeilin kierrättää konetta jolloin vika huomattiin ensikertaa.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 13.1.2015 11:28

Putsasitko asentotunnistimen laahaimet? Onhan maadoitukset kunnossa? Kontaktispreitä vielä kaikkiin liitoksiin ja liittimiin. Jos auto seisoi remontin takia niin hapettumat ei ole ihme. Ja tosiaan jos ruiskun sisälle on kajottu niin vika voi olla sielläkin. Mutta jos asentotunnistimelle heittää koodia sen vaihdonkin jälkeen, niin kyllä vika on siihen liitettävissä osissa.

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 13.1.2015 11:32

juu, asentotunnistimen laahaimet putsailtu vaikka eivät kyllä edes huonon näköset ollu.
tosiaan kaikki moottorin johtosarjat ja liittimet purettu ja tarkastettu ja kokeiltu toisellakin johtosarjalla.
kaikki liittimet kontaktisprayn kanssa puhdistettu.
no mitäs sieltä ruisksuta nyt voisi edes mennä? ei nimittäin montaa liikkuvaa osaa sielläkän ole jotka vois rikki mennä:/ ja toisellakin ruiskulla kokeiltu.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 13.1.2015 13:00

Rupesin miettimään tuota bensapainetta, Google ei tunnu tietävän paljonko näissä pitäisi olla painetta. Jotenkin semmoinen kutina itsellä että se pitäisi olla enemmän kuin 1Bar.

Tumi
-
Viestit: 357
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 13.1.2015 13:02

Asentotunnistimen tarkistus, group 0000:

Slowly open throttle valve fully and observe the numerical figures in display zones 2 and 3.
Display zone 2:
The numerical figure must increase uniformly until throttle valve is 1/4 open and then remain constant
Display zone 3:
The numerical figure must increase uniformly over the entire range

If one or both figures remain constant:
Switch off ignition, pull connector off throttle valve potentiometer.
Contacts 1+5:
Switch on ignition and measure voltage
Specification: approx. 5 V
Switch off ignition

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 13.1.2015 13:53

niin, aikas vähäiseltähän tuo 1bar kuulostaa mutta autodatan mukaan 0,8-1bar:D

kiitokset tuosta ohjeesta täytyypä koettaa(:

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 13.1.2015 13:55

Ihan oikea paine.

jykits
-
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2014 16:16

ViestiKirjoittaja jykits » 19.1.2015 17:28

Kyllä tuon testin mukaan toimii. Mutta pitäskös tuon kaasuläpän tunnistimen rutista yksinään ? Esim.virrat päällä ollessa saattaa alkaa yhtä äkkiä rutisemaan kuin hullu:D

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 20.1.2015 9:07

Se rutina kuuluu siitä tyhjäkäynnin säätömoottorista, ilmeisesti rattaat mennyt siitä. Koittaa epätoivoisesti säätää kaasuläpän asentoa mutta koska kaasuläppä ei liiku rattaiden puuttuessa niin jää vaan päälle huutamaan. Eli senhän ei kuuluisi surista virrat päällä kuin hetkellisesti kun säätää kaasuläpän oikeaan asentoon korotettua tyhjäkäyntiä varten.

Po18
-
Viestit: 78
Liittynyt: 11.3.2012 10:35

ViestiKirjoittaja Po18 » 21.3.2015 8:52

Tuntuu että minulla on samanlaista vikaa. Autoksi golf 3 1.8 66kw. Auto nyki 2000-3000 kierroksen välissä. Testeri näyttää kaasuläpän tunnistin vika ( sano että ei saa yhteyttä). Olen vaihtanut 3 kertaa kaasuläpän tunnistin kanssa ja vika on vielääkin. Kokelin VAG-KOM kaapelilla kalibroita anturia mutta ei onnistunut.
Katoittu on kaikki liitimet ja johot.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa