mk3 1.8 -95 golf ei kierrä
Valvoja: ffp jäsenet
mk3 1.8 -95 golf ei kierrä
Taas alkoi möhköfantin kiukuttelu, sen jälkeen kun auto päätti surauttaa bensat pyttyjen päälle ja siitä valui öljytilaan ruiskutusventtiilin jumittuessa auki jostain syystä :/
Noh, ei muuta kun öljyt ja suodatin vaihtoon ja puhdistin ruiskun.
Tämän jälkeen auto ei tahdo millään kiertää kaasu pohjassa yli viidentonnin, mutta puolikaasulla kiertää rajoittimelle asti ilman mitään oikutteluja.
Putki on tarkastettu karanneiden villojen varalta, vaihdettuja osia kaasuläpänrunko,kaasuläpänasentotunnistin, kokeiltu myös eri ruiskulla, bensansuodatin.
Bensaa kyllä tulee, sytyksen ajoitus ei vaikuta asiaan millään tavalla, imuvuotoja ei ole.
Auto käy erittäin hyvin alle 3000 kierroksilla mutta 4000 kierroksen kohdalla alkaa kuin tukehtumaan,
Nyt jos vois taas viisaammat kertoa :D
Noh, ei muuta kun öljyt ja suodatin vaihtoon ja puhdistin ruiskun.
Tämän jälkeen auto ei tahdo millään kiertää kaasu pohjassa yli viidentonnin, mutta puolikaasulla kiertää rajoittimelle asti ilman mitään oikutteluja.
Putki on tarkastettu karanneiden villojen varalta, vaihdettuja osia kaasuläpänrunko,kaasuläpänasentotunnistin, kokeiltu myös eri ruiskulla, bensansuodatin.
Bensaa kyllä tulee, sytyksen ajoitus ei vaikuta asiaan millään tavalla, imuvuotoja ei ole.
Auto käy erittäin hyvin alle 3000 kierroksilla mutta 4000 kierroksen kohdalla alkaa kuin tukehtumaan,
Nyt jos vois taas viisaammat kertoa :D
oon yrittäny suurimmanosan johoista,liittimistä ja maadoituksista tarkistella enkä oo ainakaan vielä törmäilly katkenneisiin/hapettuneisiin liitoksiin tai johtoihin, ei ainakaan omissa nurkissa pyöri ylimääräsiä johtosarjoja...
voiko olla mahdollista että moottorin ''aivot'' ois kyrvähtäny jos kerran sitä ruiskuakin saattaa auki jättää sillon kun ei pitäs :/?
voiko olla mahdollista että moottorin ''aivot'' ois kyrvähtäny jos kerran sitä ruiskuakin saattaa auki jättää sillon kun ei pitäs :/?
Naapurin 1.8 MK3 Golf oli mulla pajoitettavana kun ei jaksanut kiertää, tukehtui ja sammui heti jos runttasi kaasun pohjaan. Puolikaasulla "härnäämällä" sai kiertämään enemmän. Vika oli niinkin yksinkertainen kuin virranjakajan pyörijässä oli pieni hiushalkeama, pyörijän vaihtamalla alkoi käymään. Kannattaa nuo kaikki sytkäosat syynäillä tarkasti läpi, voi olla jokus hyvinkin pienestä kiinni näiden kanssa...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
vaihdoin toisesta koneesta virranjakajan kokonaan, käynnistäessä ensin toimi täydellisesti :o tämän jälkeen auto sammui ja vika on takaisin.
vikakooditkin lueskelin ja näyttää virrat päällä auto sammuksissa hall anturia (vissiin ihan tavallista että näyttää?) ja kaasuläpän asentotunnistimen vikakoodi tulee heti kun polkaisee kaasua, kaasuäpän asentotunnistin avattu ja puhditettu ja kokeiltu myös toisella, ei mitään merkitystä ja välillä näyttää myös nesteen lämpö anturin vikakoodia.
vikakooditkin lueskelin ja näyttää virrat päällä auto sammuksissa hall anturia (vissiin ihan tavallista että näyttää?) ja kaasuläpän asentotunnistimen vikakoodi tulee heti kun polkaisee kaasua, kaasuäpän asentotunnistin avattu ja puhditettu ja kokeiltu myös toisella, ei mitään merkitystä ja välillä näyttää myös nesteen lämpö anturin vikakoodia.
juu onhan se mulakin mutta kun menee kohtaan adaption (sopeutus) pyytä kirjoittamaan sopeutettavan osan koodin, en nyt ulkoa muista tuota kaasuläpän koodia mutta kun sen siihen näpyttelee, testeri sanoo vain että ecu ei tue tätä toimintoa? sama homma joka koodilla:/ tai sitten vain yksinkertaisesti on taas kerran asentajassa vika:p valaiskaa vähän miten ite ootte saanu sopeutettua testerillä
jaahaas:D mitenkäs sitten tämä "käsi kalibrointi" kun sellaistakin kuullut puhuttavan että irroituksen jälkeen pitäisi näyttää kaasuläpän asentotunnistimelle "ääriasennot" löysäämällä ne 4 kiinnitysruuvia ja pyörittelemällä sitä tunnistinta... vaan kun kukaan ei tunnu muistavan sitä itse pyörittely järjestystä.
Joo ei taida olla mitään ainakaan ohjelmallista sopeutuskonstia näissä yksipisteruiskuissa. Tuommoisesta käsin kalibroinnista taas en ole edes kuullut eikä kyllä ole koskaan moista tarvinnut edes tehdä. :D
Viimeksi muokannut w!rd, 13.1.2015 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vika alkoi kun kysyjä 'puhdisti ruiskun'. Remontin jälkeiset viat kannattaa etsiä pääasiassa sieltä suunnalta ja siihen liittyen mitä on viimeksi tehnyt. Esim. virranjakajan vaihtoa en ymmärrä, miten se särkyisi ruiskua roplatessa muuten kuin jos remonttiryhmä on seissyt jakajan päällä. Samoin aika pienellä todennäköisyydellä vaimennin sylkäisee villat putken tukkeeksi juuri sillä hetkellä kun ruiskusuutin on puhdistuksessa.
virranjakaja ja pyörijä vaihdetttiin kyrvähtäneen pyörijän takia varaosa autosta.
vian alkamisajankohta ei ole varma, sillä golffi ei ollut käyntikuntoinen meille tullessaan.
Kun auto saatiin sitten käyntiin pitkän seisonnan jälkeen niin ei sillä heti tee mieli kokeilla kiertääkö rajoittimelle asti(; joten vika on voinut olla pitkänkin aikaa mutta huomasin vian vasta sen jälkeen kun ruisku päästi bensat valumaan mäntien päälle ----> öljyjen ja suodattimen vaihto ja ruiskun putsaus ja testaus jonka jälkeen koneen lämmettyä kokeilin kierrättää konetta jolloin vika huomattiin ensikertaa.
vian alkamisajankohta ei ole varma, sillä golffi ei ollut käyntikuntoinen meille tullessaan.
Kun auto saatiin sitten käyntiin pitkän seisonnan jälkeen niin ei sillä heti tee mieli kokeilla kiertääkö rajoittimelle asti(; joten vika on voinut olla pitkänkin aikaa mutta huomasin vian vasta sen jälkeen kun ruisku päästi bensat valumaan mäntien päälle ----> öljyjen ja suodattimen vaihto ja ruiskun putsaus ja testaus jonka jälkeen koneen lämmettyä kokeilin kierrättää konetta jolloin vika huomattiin ensikertaa.
Putsasitko asentotunnistimen laahaimet? Onhan maadoitukset kunnossa? Kontaktispreitä vielä kaikkiin liitoksiin ja liittimiin. Jos auto seisoi remontin takia niin hapettumat ei ole ihme. Ja tosiaan jos ruiskun sisälle on kajottu niin vika voi olla sielläkin. Mutta jos asentotunnistimelle heittää koodia sen vaihdonkin jälkeen, niin kyllä vika on siihen liitettävissä osissa.
juu, asentotunnistimen laahaimet putsailtu vaikka eivät kyllä edes huonon näköset ollu.
tosiaan kaikki moottorin johtosarjat ja liittimet purettu ja tarkastettu ja kokeiltu toisellakin johtosarjalla.
kaikki liittimet kontaktisprayn kanssa puhdistettu.
no mitäs sieltä ruisksuta nyt voisi edes mennä? ei nimittäin montaa liikkuvaa osaa sielläkän ole jotka vois rikki mennä:/ ja toisellakin ruiskulla kokeiltu.
tosiaan kaikki moottorin johtosarjat ja liittimet purettu ja tarkastettu ja kokeiltu toisellakin johtosarjalla.
kaikki liittimet kontaktisprayn kanssa puhdistettu.
no mitäs sieltä ruisksuta nyt voisi edes mennä? ei nimittäin montaa liikkuvaa osaa sielläkän ole jotka vois rikki mennä:/ ja toisellakin ruiskulla kokeiltu.
Asentotunnistimen tarkistus, group 0000:
Slowly open throttle valve fully and observe the numerical figures in display zones 2 and 3.
Display zone 2:
The numerical figure must increase uniformly until throttle valve is 1/4 open and then remain constant
Display zone 3:
The numerical figure must increase uniformly over the entire range
If one or both figures remain constant:
Switch off ignition, pull connector off throttle valve potentiometer.
Contacts 1+5:
Switch on ignition and measure voltage
Specification: approx. 5 V
Switch off ignition
Slowly open throttle valve fully and observe the numerical figures in display zones 2 and 3.
Display zone 2:
The numerical figure must increase uniformly until throttle valve is 1/4 open and then remain constant
Display zone 3:
The numerical figure must increase uniformly over the entire range
If one or both figures remain constant:
Switch off ignition, pull connector off throttle valve potentiometer.
Contacts 1+5:
Switch on ignition and measure voltage
Specification: approx. 5 V
Switch off ignition
Se rutina kuuluu siitä tyhjäkäynnin säätömoottorista, ilmeisesti rattaat mennyt siitä. Koittaa epätoivoisesti säätää kaasuläpän asentoa mutta koska kaasuläppä ei liiku rattaiden puuttuessa niin jää vaan päälle huutamaan. Eli senhän ei kuuluisi surista virrat päällä kuin hetkellisesti kun säätää kaasuläpän oikeaan asentoon korotettua tyhjäkäyntiä varten.
Tuntuu että minulla on samanlaista vikaa. Autoksi golf 3 1.8 66kw. Auto nyki 2000-3000 kierroksen välissä. Testeri näyttää kaasuläpän tunnistin vika ( sano että ei saa yhteyttä). Olen vaihtanut 3 kertaa kaasuläpän tunnistin kanssa ja vika on vielääkin. Kokelin VAG-KOM kaapelilla kalibroita anturia mutta ei onnistunut.
Katoittu on kaikki liitimet ja johot.
Katoittu on kaikki liitimet ja johot.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa