Täällä on varmaan joku joka tietäis näistä Pierburg 2e2 kaasareista. Koneena 1.6 ez automaatti.
Eli aluksi CO oli liian iso (4,75 ja sallittu 3,50). Kävin sitte liikkeestä hakeen päästölaput ja ne sääteli sitä kaasaria niin että sain ne päästöt oikeanlaisiksi. Sitte eilen ajoin auton hallista pihalle ja se sitte sammu jonkinajan päästä ja ei pysyny käynnissä ilman kaasua. Sitte kokeilin seos ruuvia niin se oli 9 kierrosta auki. Pistin sen kokonaan kiinni ja aukasin kierroksen niin se rupes pysymään tyhjäkäynnillä, mutta se on silti epätasaista ja valoissakin tuntuu että kojetaulu lähtee irti ku se tyhjäkäynti ravistaa niin paljon.
Sitten vielä kun koittaa ajaa niin keskikaasulla saattaa booailla ja ehkä jopa sammua jos ei päästä kaasua. Olen käyny letkut läpi bräkleenillä mutta ei käynti muuttunu mitenkään. Auttaako kaasarin huoltosarja mitään vai voiko vika olla muualla kun kaasarissa?
Putsari ja tulpat on vaihdettu ja sytytysjohdot näyttää uusilta. Pitäiskö vaihtaa virranjakajan kansi ja pyörijä?
Huomasin myös että kylmänä voi ajaa aivan pintakaasulla. Kävin tänään tilaan uuden kaasarin ja imusarjan välisen kumin.
Auttakaa, eka kaasari auto eli en ymmärrä vielä näistä hölkäsenpöläystä :D
Pierburg 2e2
Valvoja: ffp jäsenet
Tarkista ainakin ensiksi että ilmanputsarikotelon kupeesta kaasuttimen taakse menevä letku on paikoillaan.
Tuo perinteinen "seosruuvia kierros auki" ei toimi 2E2:n kanssa. Hetkeen ei näiden kanssa ole taas tullut touhuttua, mutta muistelen että seokseen vaikuttava säätöalue on n. 1/4 kierroksen alueella. Tähän hätään en muista kuinka monta kierrosta CO-ruuvin tuli olla auki (mahdollisesti 3-5..?), mutta senkin saan tarkistettua.
Perussäädön saa tehtyä seuraavasti:
Tarkista ennen säätöä että sytytyksen ajoitus on säädetty, moottori käyntilämpöinen ja 3/4-säätimen (kuvassa osa 40.) tanko nojaa kaasuvivun ruuviin,
Käännä CO-ruuvia niin että moottorin joutokäyntikierrokset ovat korkeimmillaan. Säädä joutokäynti oikeaksi joutokäyntiruuvista (13 mm kannalla oleva ruuvi 3/4-säätimen perässä).
Jos auton laittaa em. säädön jäljiltä pakokaasumittariin, seos on turhan rikkaalla mutta toimii kyllä.
Sitte kokeilin seos ruuvia niin se oli 9 kierrosta auki. Pistin sen kokonaan kiinni ja aukasin kierroksen niin se rupes pysymään tyhjäkäynnillä, mutta se on silti epätasaista ja valoissakin tuntuu että kojetaulu lähtee irti ku se tyhjäkäynti ravistaa niin paljon.
Tuo perinteinen "seosruuvia kierros auki" ei toimi 2E2:n kanssa. Hetkeen ei näiden kanssa ole taas tullut touhuttua, mutta muistelen että seokseen vaikuttava säätöalue on n. 1/4 kierroksen alueella. Tähän hätään en muista kuinka monta kierrosta CO-ruuvin tuli olla auki (mahdollisesti 3-5..?), mutta senkin saan tarkistettua.
Perussäädön saa tehtyä seuraavasti:
Tarkista ennen säätöä että sytytyksen ajoitus on säädetty, moottori käyntilämpöinen ja 3/4-säätimen (kuvassa osa 40.) tanko nojaa kaasuvivun ruuviin,
Käännä CO-ruuvia niin että moottorin joutokäyntikierrokset ovat korkeimmillaan. Säädä joutokäynti oikeaksi joutokäyntiruuvista (13 mm kannalla oleva ruuvi 3/4-säätimen perässä).
Jos auton laittaa em. säädön jäljiltä pakokaasumittariin, seos on turhan rikkaalla mutta toimii kyllä.
temee kirjoitti:Kuuluuko tuon läpän olla auki?
Lämpimällä moottorilla auki, kylmällä miltei kiinni.
Tuon vihreältä pallolta tulevan alipaineletkun tulisi puolestaan olla kiinni tuossa haarakappaleessa.
temee kirjoitti:auto toimii nyt hyvin mutta tyhjäkäynti pitäis saaha isommalle.
jii_bee kirjoitti:Tarkista ennen säätöä että sytytyksen ajoitus on säädetty, moottori käyntilämpöinen ja 3/4-säätimen (kuvassa osa 40.) tanko nojaa kaasuvivun ruuviin,
Käännä CO-ruuvia niin että moottorin joutokäyntikierrokset ovat korkeimmillaan. Säädä joutokäynti oikeaksi joutokäyntiruuvista (13 mm kannalla oleva ruuvi 3/4-säätimen perässä).
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa